Automobilka DS nás pozvala k přivítání elektromobilu DS 3 Crossback E-Tense na českém trhu. Modely DS míří na klientelu prémiového segmentu a v nabídce portfolia koncernu PSA tak zastupují luxusní zboží. Elektrická verze crossoveru DS 3 odhalila své české ceny již na konci letošního února. 

Automobilka DS nás pozvala k přivítání elektromobilu DS 3 Crossback E-Tense na českém trhu. Modely DS míří na klientelu prémiového segmentu a v nabídce portfolia koncernu PSA tak zastupují luxusní zboží. Elektrická verze crossoveru DS 3 odhalila své české ceny již na konci letošního února. 

Zbývalo tak už jen první seznámení a v dohledné době nás čeká i první redakční test, na který nás značka připravila podrobným technickým workshopem.

Zbývalo tak už jen první seznámení a v dohledné době nás čeká i první redakční test, na který nás značka připravila podrobným technickým workshopem.

Elektrifikace je pro značku DS prioritou. Zástupci automobilky mají jasný plán - malé vozy se budou nabízet v čistě elektrické variantě a velké modely jako plug-in hybridy. Jednoznačný záměr značky je vidět již nyní. 

Elektrifikace je pro značku DS prioritou. Zástupci automobilky mají jasný plán - malé vozy se budou nabízet v čistě elektrické variantě a velké modely jako plug-in hybridy. Jednoznačný záměr značky je vidět již nyní. 

Zatímco nově představený model DS 3 Crossback si můžete pořídit s pohonem čistě jen do zásuvky, velké SUV DS 7 Crossback a očekávaný luxusní sedan DS 9 nabízí kombinaci spalovacího ústrojí a elektromotoru.

Zatímco nově představený model DS 3 Crossback si můžete pořídit s pohonem čistě jen do zásuvky, velké SUV DS 7 Crossback a očekávaný luxusní sedan DS 9 nabízí kombinaci spalovacího ústrojí a elektromotoru.

Zaměření na elektrifikaci není jen nucené rozhodnutí vzhledem ke zpřísňujícím se emisním normám, ale i díky vyšší poptávce od zákazníků, kteří o tyto vozy jeví stále větší zájem. Elektrická varianta crossoveru se vzhledově liší jen v několika detailech.

Zaměření na elektrifikaci není jen nucené rozhodnutí vzhledem ke zpřísňujícím se emisním normám, ale i díky vyšší poptávce od zákazníků, kteří o tyto vozy jeví stále větší zájem. Elektrická varianta crossoveru se vzhledově liší jen v několika detailech.

Předně jde o otevřenou přední masku v šedém provedení, která umožňuje fungování vzduchového čerpadla. Dále jde o označení verze na kapotě, signifikantní 18“ hliníková kola (k mání jsou i sedmnáctky) a pochopitelně i absence výfukových koncovek na zadní části vozu.

Předně jde o otevřenou přední masku v šedém provedení, která umožňuje fungování vzduchového čerpadla. Dále jde o označení verze na kapotě, signifikantní 18“ hliníková kola (k mání jsou i sedmnáctky) a pochopitelně i absence výfukových koncovek na zadní části vozu.

Uvnitř je změn méně. Elektrickou variantu prozradí jiná grafika přístrojového štítu s ukazatelem vytíženosti ústrojí a ukazatelem stavu baterie. Ani v interiéru nechybí monogram s písmenem E, který je vytlačený do kůží čalouněného voliče jízdních režimů.

Uvnitř je změn méně. Elektrickou variantu prozradí jiná grafika přístrojového štítu s ukazatelem vytíženosti ústrojí a ukazatelem stavu baterie. Ani v interiéru nechybí monogram s písmenem E, který je vytlačený do kůží čalouněného voliče jízdních režimů.

Elektromotor od Continentalu disponuje výkonem 100 kW (136 koní) a 260 N.m točivého momentu. Nutno podotknout, že tabulkový výkon udává hodnotu v tom největším nasazení.

Elektromotor od Continentalu disponuje výkonem 100 kW (136 koní) a 260 N.m točivého momentu. Nutno podotknout, že tabulkový výkon udává hodnotu v tom největším nasazení.

Pohonné ústrojí totiž výrazně prioritizuje a výkon 100 kW řidiči dodá pouze v ostrém režimu Sport. Režim Normal výkon limituje na 80 kW a Eco vás odkáže na pouze 60 kW. Zní to zvláštně, ale jak jsme se během krátké jízdy po městě přesvědčili, i tak malá porce koní pro malé auto stačí.  Foto: DS

Pohonné ústrojí totiž výrazně prioritizuje a výkon 100 kW řidiči dodá pouze v ostrém režimu Sport. Režim Normal výkon limituje na 80 kW a Eco vás odkáže na pouze 60 kW. Zní to zvláštně, ale jak jsme se během krátké jízdy po městě přesvědčili, i tak malá porce koní pro malé auto stačí.  | Foto: DS

O svižné rozjezdy z křižovatek nepřijdete a na padesátce jste v podstatě hned. Jen ten pocit toho, že se vám noha na plynu propadne až na podlahu a nic vás netlačí do sedačky je podivný.  Foto: DS

O svižné rozjezdy z křižovatek nepřijdete a na padesátce jste v podstatě hned. Jen ten pocit toho, že se vám noha na plynu propadne až na podlahu a nic vás netlačí do sedačky je podivný.  | Foto: DS

Šimrání v podbříšku umí způsobit až zmíněný režim Sport. To je pak po sešlápnutí plynu pěkný kalup. Jak funguje mimo město si nicméně vyzkoušíme až v rámci redakčního testu.  Foto: DS

Šimrání v podbříšku umí způsobit až zmíněný režim Sport. To je pak po sešlápnutí plynu pěkný kalup. Jak funguje mimo město si nicméně vyzkoušíme až v rámci redakčního testu.  | Foto: DS

Zajímavé bude sledovat i rozdíly v dojezdu na jedno nabití, protože normovaná hodnota 320 km vychází právě z režimu Eco, kdy máte k dispozici jen část výkonu a maximální rychlost je omezena na 95 km/h.

Zajímavé bude sledovat i rozdíly v dojezdu na jedno nabití, protože normovaná hodnota 320 km vychází právě z režimu Eco, kdy máte k dispozici jen část výkonu a maximální rychlost je omezena na 95 km/h.

Pod karosérií je platforma E-CMP, která vznikla jako derivát základny CMP. Baterie o kapacitě 50 kWh je umístěna v modulech v podlaze vozu. Váží 310 kilogramů a výrazně snižuje těžiště vozu. Podvozkově se elektrická varianta liší především přidanou Panhardovou tyčí na zadní nápravě.

Pod karosérií je platforma E-CMP, která vznikla jako derivát základny CMP. Baterie o kapacitě 50 kWh je umístěna v modulech v podlaze vozu. Váží 310 kilogramů a výrazně snižuje těžiště vozu. Podvozkově se elektrická varianta liší především přidanou Panhardovou tyčí na zadní nápravě.

Jak už jsem naznačil, k dispozici jsme měli jen krátkou testovací jízdu, ale i na těch pár pražských kilometrech se podvozek celkem předvedl.

Jak už jsem naznačil, k dispozici jsme měli jen krátkou testovací jízdu, ale i na těch pár pražských kilometrech se podvozek celkem předvedl.

Tuhost a stabilita elektromobilů mu rozhodně nechybí. Náš zkoušený vůz měl nasazená 17palcová kola a přes lehké nerovnosti se jen lehce přenášel. Vyhloubené kanály a velké nerovnosti se mu už pochopitelně nelíbily, ale ani tak to nebylo nic hrozného. 

Tuhost a stabilita elektromobilů mu rozhodně nechybí. Náš zkoušený vůz měl nasazená 17palcová kola a přes lehké nerovnosti se jen lehce přenášel. Vyhloubené kanály a velké nerovnosti se mu už pochopitelně nelíbily, ale ani tak to nebylo nic hrozného. 

Výrazná dupnutí kol byla sice zřetelná, ale auto se ani jednou nezachvělo. Jízda byla hezky pevná a vyvolala v nás pocit schopného a robustního auta. Foto: DS

Výrazná dupnutí kol byla sice zřetelná, ale auto se ani jednou nezachvělo. Jízda byla hezky pevná a vyvolala v nás pocit schopného a robustního auta. | Foto: DS

Jak se píše v titulku článku, tak tohle bude ještě hodně zajímavé. První seznámení s DS 3 Crossback E-Tense v nás vyvolalo spoustu otázek, na které budeme hledat odpovědi v rámci redakčního testu.  Foto: DS

Jak se píše v titulku článku, tak tohle bude ještě hodně zajímavé. První seznámení s DS 3 Crossback E-Tense v nás vyvolalo spoustu otázek, na které budeme hledat odpovědi v rámci redakčního testu.  | Foto: DS

Dobrý základ v podobě školení o pohonném ústrojí nám poskytla sama značka, takže se do toho pořádně ponoříme. Vrátíme se tedy k vozu až bude v redakční garáži a řekneme si o něm vše, co by vás mohlo zajímat. Pokud máte nějaké dotazy, můžete se s nimi podělit dole v komentářích. V testu je pak zohledníme. Foto: DS

Dobrý základ v podobě školení o pohonném ústrojí nám poskytla sama značka, takže se do toho pořádně ponoříme. Vrátíme se tedy k vozu až bude v redakční garáži a řekneme si o něm vše, co by vás mohlo zajímat. Pokud máte nějaké dotazy, můžete se s nimi podělit dole v komentářích. V testu je pak zohledníme. | Foto: DS

DS 3 Crossback Foto: DS

DS 3 Crossback | Foto: DS

DS 3 Crossback Foto: DS

DS 3 Crossback | Foto: DS

DS 3 Crossback Foto: DS

DS 3 Crossback | Foto: DS

DS 3 Crossback Foto: DS

DS 3 Crossback | Foto: DS

DS 3 Crossback Foto: DS

DS 3 Crossback | Foto: DS

DS 3 Crossback Foto: DS

DS 3 Crossback | Foto: DS

DS 3 Crossback Foto: DS

DS 3 Crossback | Foto: DS

Zbývalo tak už jen první seznámení a v dohledné době nás čeká i první redakční test, na který nás značka připravila podrobným technickým workshopem.
Elektrifikace je pro značku DS prioritou. Zástupci automobilky mají jasný plán - malé vozy se budou nabízet v čistě elektrické variantě a velké modely jako plug-in hybridy. Jednoznačný záměr značky je vidět již nyní. 
Zatímco nově představený model DS 3 Crossback si můžete pořídit s pohonem čistě jen do zásuvky, velké SUV DS 7 Crossback a očekávaný luxusní sedan DS 9 nabízí kombinaci spalovacího ústrojí a elektromotoru.
Zaměření na elektrifikaci není jen nucené rozhodnutí vzhledem ke zpřísňujícím se emisním normám, ale i díky vyšší poptávce od zákazníků, kteří o tyto vozy jeví stále větší zájem. Elektrická varianta crossoveru se vzhledově liší jen v několika detailech.
25
Fotogalerie

S DS 3 Crossback E-Tense poprvé v Česku. Tohle bude ještě hodně zajímavé!

České zastoupení značky DS nám představilo nový městský crossover do zásuvky, který cílí na prémiovou klientelu. Zatím jsme si jen podali ruce, ale brzo si snad i potykáme.

Automobilka DS nás pozvala k přivítání elektromobilu DS 3 Crossback E-Tense na českém trhu. Modely DS míří na klientelu prémiového segmentu a v nabídce portfolia koncernu PSA tak zastupují luxusní zboží. Elektrická verze crossoveru DS 3 odhalila své české ceny již na konci letošního února. Zbývalo tak už jen první seznámení a v dohledné době nás čeká i první redakční test, na který nás značka připravila podrobným technickým workshopem.

Elektrifikace je pro značku DS prioritou. Zástupci automobilky mají jasný plán: malé vozy se budou nabízet v čistě elektrické variantě a velké modely minimálně jako hybridy. Jednoznačný záměr značky je vidět již nyní. Zatímco nově představený model DS 3 Crossback si můžete pořídit i s čistě elektrickým pohonem, SUV DS 7 Crossback a očekávaný luxusní sedan DS 9 nabízejí kombinaci spalovacího ústrojí a elektromotoru.

Zaměření na elektrifikaci není jen nucené rozhodnutí vzhledem ke zpřísňujícím se emisním normám, ale i díky vyšší poptávce od zákazníků. Elektrická varianta crossoveru se vzhledově liší jen v několika detailech. Předně jde o otevřenou přední masku v šedém provedení, která umožňuje fungování vzduchového čerpadla. Dále jde o označení verze na kapotě, signifikantní 18“ litá kola (k mání jsou i sedmnáctky) a pochopitelně i absence výfukových koncovek na zadní části vozu.

Uvnitř je změn méně. Elektrickou variantu prozradí jiná grafika přístrojového štítu s ukazatelem vytíženosti ústrojí a stavu baterie. Ani zde ale nechybí monogram s písmenem E, který je vytlačený do kůží čalouněného voliče jízdních režimů. Elektromotor od Continentalu disponuje výkonem 100 kW (136 koní) a 260 N.m točivého momentu. Nutno podotknout, že tabulkový výkon udává hodnotu v tom největším nasazení.

Pohonné ústrojí totiž výrazně prioritizuje a výkon 100 kW řidiči dodá pouze v ostrém režimu Sport. Režim Normal výkon limituje na 80 kW a Eco vás odkáže na pouze 60 kW a maximální rychlost 95 km/h. Zní to zvláštně, ale jak jsme se během krátké jízdy po městě přesvědčili, i tak malá porce koní pro malé auto stačí. O svižné rozjezdy z křižovatek nepřijdete a na padesátce jste v podstatě hned. Jen ten pocit toho, že se vám noha na plynu propadne až na podlahu a nic vás netlačí do sedačky, je podivný. 

Šimrání v podbřišku umí způsobit až zmíněný režim Sport. To je pak po sešlápnutí plynu pěkný kalup. Jak funguje mimo město, si nicméně vyzkoušíme až v rámci redakčního testu. Zajímavé bude sledovat i rozdíly v dojezdu na jedno nabití, protože normovaná hodnota 320 km samozřejmě závisí hodně na stylu jízdy. Není tedy vyloučeno, že při správném používání bude dojezd ještě mnohem vyšší.

Pod karosérií je platforma E-CMP, která vznikla jako derivát základny CMP. Baterie o kapacitě 50 kWh je umístěna v modulech v podlaze vozu. Váží 310 kilogramů a výrazně snižuje těžiště vozu. Podvozkově se elektrická varianta liší především přidanou Panhardovou tyčí na zadní nápravě. Jak už jsem naznačil, k dispozici jsme měli jen krátkou testovací jízdu, ale i na těch pár pražských kilometrech se podvozek celkem předvedl.

Tuhost a stabilita elektromobilů mu rozhodně nechybí. Zkoušený vůz jezdil na 17" kolech a přes nerovnosti se jen lehce přenášel. Vyhloubené kanály a velké nerovnosti se mu už pochopitelně nelíbily, ale ani tak to nebylo nic hrozného. Dupnutí kol byla sice zřetelná, ale auto se ani nezachvělo. Jízda byla hezky pevná a vyvolala v nás pocit schopného a robustního auta.

Jak se píše v titulku článku, tak tohle bude ještě hodně zajímavé. První seznámení s DS 3 Crossback E-Tense v nás vyvolalo spoustu otázek, na které budeme hledat odpovědi v rámci redakčního testu. Dobrý základ v podobě školení o pohonném ústrojí nám poskytla sama značka, takže se do toho pořádně ponoříme.

K vozu se tedy vrátíme, až bude v redakční garáži a řekneme si o něm vše, co by vás mohlo zajímat. Pokud máte nějaké dotazy, můžete se s nimi podělit dole v komentářích. V testu je pak zohledníme.

DS 3 Crossback E-Tense – technické údaje a české ceny
Pohon elektromotor
Největší výkon [kW] 100
Točivý moment [N.m] 260
Max. rychlost [km/h] 150
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9
Kapacita akumulátoru [kWh] 50
Max. dojezd WLTP [km] 320
Dobíjení DC 100 kW na 80 % [min] cca 30
Provozní hmotnost [kg] 1525
Cena Performance Line [Kč] 995.000
Cena So Chic [Kč] 995.000
Cena Grand Chic [Kč] 1.075.000

DS 3

DS 3 je městský crossover značky DS, která je luxusní divizí automobilky Citroën. Vyrábí se pouze s předním pohonem, ale dostupná je také elektrické provedení.

Ceny, výbava, motory • Test DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155 • Elektrická varianta

Doporučujeme

Články odjinud