S autem do Rumunska

Tentokrát se s autem vypravíme na divoký východ. Do země upírů a černé magie, kde se nevyplácí chodit daleko od auta. Cesta do Rumunska může být nepochybně krásná, ale také hodně nebezpečná.
S autem do Rumunska
Jak to vypadá na hranicích

Do Rumunska se dostanete nejsnáze přes Slovensko a Maďarsko. Do země je zakázáno kromě zbraní a narkotik dovážet také nekonzervované maso a mléčné produkty a radiové komunikační zařízení. Pokud si do Rumunska chcete vzít s sebou svého psa či kočku, pak s sebou musíte mít potvrzení od veterináře o jejich dobrém zdravotním stavu staré maximálně 10 dní a potvrzení o očkování proti vzteklině staré nejméně 1 a nejvíce 12 (u koček jen 6) měsíců.

Jak je to v Rumunsku s rychlostmi

Maximální rychlost v obci je 50 km/h, mimo obec 90 km/h a na dálnicích 120 km/h. Rumunské silnice jsou oproti těm našim v katastrofálním stavu. Některé okresní silnice jsou i nezpevněné a bez krajnice. Pokud se chystáte jet i po jiných silnicích než po dálnicích a silnicích evropského silničního systému, pak počítejte s tím, že vaše auto dostane pořádně zabrat. Proto bych doporučoval pro cestu do Rumunska volit raději off-road. Všechny silnice a dálnice v Rumunsku jsou bez poplatku.

Pokud patříte mezi ty, kteří si z rychlostních omezení příliš hlavu nedělají, pak vězte, že v Rumunsku není porušení předpisů pouze otázkou pokuty (jejíž výše je pro nás poměrně směšně malá). Kromě pravých policistů se totiž můžete také relativně často setkat s policisty falešnými. Setkání s nimi pak může být poměrně nebezpečné a může vás stát i auto nebo v krajním případě i váš život. Je tedy mnohem lepší vědět, že jste se žádného dopravního přestupku nedopustili. Pro bližší informace o aktuální bezpečnostní situaci v Rumunsku raději kontaktujte Ministerstvo zahraničních věcí.

Pokuty

V Rumunsku je stejně jako u nás zákaz řízení motorových vozidel pod vlivem alkoholu a také zákaz telefonování za jízdy bez použití hands-free sady.

Dopravní přestupek Pokuta v ROL Pokuta v Kč
překročení rychlostního limitu 200.000 - 900.000 323 - 1.451
špatné parkování 60.000 - 150.000 97 - 242
jízda pod vlivem alkoholu 200.000 - 900.000 323 - 1.451
nezastavení na stopce 200.000 - 400.000 323 - 646
telefonování za jízdy bez hands-free 200.000 - 400.000 323 - 646
nepoužití bezpečnostních pásů 100.000 - 200.000 162 - 323

Kam pro pohonné hmoty

Čerpacích stanic je v Rumunsku poskrovnu. Většina z nich leží v turistických oblastech a na dálnicích. Někde se můžete setkat i s automatickými čerpacími stanicemi, kde můžete platit kreditní kartou. Pokud jezdíte na autoplyn, pak budete v Rumunsku pro váš vůz shánět pohonné hmoty jen velmi těžko.

PHM Cena v ROL/l Cena v Kč/l
Super 15.200 24,50
Natural 98 15.100 24,34
Nafta 12.500 20,16
LPG 7.000 11,29
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Coupe 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků