S autem do Německa

Bývá nejčastějším cílem služebních cest, konaných našimi čtyřkolovými miláčky. Pokud směřujete k našemu západnímu sousedovi, tak by vám mohl přijít vhod následující článek.
S autem do Německa
Jak to vypadá na hranicích

Když budete mít platný cestovní pas, nějaký ten finanční obnos v německých markách a nebudete převážet nějaké očividně velké množství cigaret, alkoholu, či podobných věcí, tak byste na hranicích neměli mít žádné problémy. Jestliže s sebou budete brát svého domácího mazlíčka (myšleno psa nebo kočku), tak se ujistěte, že máte doklad o tom, že byl očkován. U psa by to mělo být nejdéle 12 měsíců před překročením hranic a u kočky přesně polovičku. Ti, z vás, kteří si pro jistotu vozí s sebou nějaký ten litr benzínu v kanystru, by měli dbát toho, aby ten kanystr neměl objem větší než 10 litrů, případně aby těch kanystrů nebylo víc.

Jak je to v Německu s rychlostmi

Dopravní značení je u našich západních sousedů téměř shodné s tím naším. Snad jen silnice jsou o poznání kvalitnější. Pokud ale míříte do bývalého NDR, tak se připravte na to, že slovo dálnice označuje panelovou silnici stavěnou na počátku 2. světové války a že zde rozhodně není pouze doporučená rychlost, nýbrž rychlostní omezení, jehož výše povětšinou sahá pouze do 100 km/h.

V obcích po celé SRN je rychlost omezena na 50 km/h. Na rozdíl od ČR se ji zde ale vyplatí dodržovat (o finančních postizích za její nedodržení si povíme dále). Mimo obec můžete po celém SRN jezdit rychlostí až 100 km/h (v bývalém NDR bývá tato rychlost často omezena a rozhodně ne bezdůvodně). Na německých dálnicích platí za normálních podmínek doporučená rychlost 130 km/h (pouze v bývalé NSR). V případě, kdy je viditelnost snížena na 50 metrů je maximální povolená rychlost 50 km/h, a to jak v bývalé NSR, tak v bývalé NDR. Všechny německé dálnice jsou pro osobní vozidla bez jakýchkoliv poplatků.

Od 1. 7. 1998 vstoupila v platnost také úprava pravidel silničního provozu, která říká, že autobus blížící se k zastávce musí mít rozsvícená výstražná světla a je zakázáno jej předjíždět. Pokud autobus u zastávky zastavil (s rozsvíceními výstražnými světly), tak jej smějí řidiči předjíždět pouze velmi nízkou rychlostí (kolem 4 – 7 km/h).

Pokuty

K čemu by ale byla omezení, kdyby za jejich porušení nebyla stanovena náležitá odměna. Přinášíme vám tedy zkrácený seznam některých „populárních“ dopravních přestupků a jejich finančního ocenění.

Dopravní přestupek Pokuta v DM Pokuta v Kč
porušení zákazu parkování 20 - 75 345 - 1.295
nezapnutí bezpečnostních pásů 60 1.036
nezastavení na červenou nebo na stopku* 100 - 400 1.726 - 6.906
alkohol v krvi (0,05 - 0,08%) 200 3.454
alkohol v krvi (0,08 - 0,11%)* (na 1 až 3 měsíce) 500 - 1.500 8.633 - 25.900
překročení rychlosti do 20 km/h 20 - 70 345 - 1.209
překročení rychlosti o 21 - 25 km/h 80 - 100 1.381 - 1.727
překročení rychlosti o 26 - 30 km/h 100 - 120 1.727 - 2.072
překročení rychlosti o 31 - 40 km/h (v obci)* (na 1 měsíc) 150 - 200 2.590 - 3.453
překročení rychlosti o 41 - 50 km/h (v obci)* (na 1 měsíc) 200 - 250 3.453 - 4.317
překročení rychlosti o 51 - 60 km/h (v obci)* (na 1 měsíc) 300 - 350 5.180 - 6.043
překročení rychlosti o více než 60 km/h* (na 1 až 2 měsíce) 400 - 450 6.906 - 7.770
urážka policisty 400 - 12.000 6.906 - 207. 192
rychlé předjetí stojícího nebo předjetí zastavujícího autobusu 80 1.381

*kromě zaplacení pokuty vám bude také odebráno řidičské oprávnění na dobu uvedenou v závorce.

Pokud za pokutou žádná závorka není, tak vám bude řidičské oprávnění odebráno zcela. Když tedy nemáte peněz nazbyt, pak byste se měli určitě snažit předpisy dodržovat. Obzvláště takové zapnutí pásů či předjíždění autobusu stojícího na zastávce by mohlo vyjít nečekaně draho. Kdyby se vám náhodou přeci jen poštěstilo nějakou tu pokutu v Německu obdržet, tak vězte, že přímo na místě vám může být udělena pokuta do výše 75 DM. Vyšší pokuty pak musíte zaplatit do následujícího týdne, jinak proti vám bude vznesena žaloba. Motoristovi, který nemůže pokutu na místě zaplatit může být zabaveno jeho motorové vozidlo.

V případě dopravní nehody, kde je zcela jasná příčina, není nutné volat policii (je to ale doporučeno). V případě dopravní nehody, kde příčina zcela zřetelná není nebo v případě, kdy byla policie již přivolána, je povinností účastníků dopravní nehody, zůstat na místě až do doby jejího příjezdu.

Kam pro pohonné hmoty

V Německu se setkáte s hustou sítí čerpacích stanic (tedy alespoň v bývalé NSR, v NDR je to o něco horší). U dálnic a hlavních silnic bývá provoz čerpacích stanic 24 hodin denně. Za pohonné hmoty zde ale zaplatíte o něco vyšší cenu než u čerpacích stanic nacházejících se u okresních silnic či v obcích. Někde se můžete setkat i se samoobslužnými čerpacími stanicemi, kde se platí kreditní kartou. V případě, že pro pohon svého vozidla používáte LPG, tak pečlivě zvažte svoji cestu po Německu. V celém SRN je totiž pouze okolo 100 čerpacích stanic s LPG, většinu z nich najdete na západu a na jihu země. V bývalé NDR je budete muset hledat, a to do slova a do písmene, protože se jich zde moc nenachází. Před cestou se tedy zkuste raději informovat, kde se konkrétně čerpací stanice nabízející LPG nacházejí.

Pokud váš motorový kamarád potřebuje olovnatý benzín, tak vám nezbude nic jiného, než do něj nalít benzín bezolovnatý a dokoupit speciální olovnatá aditiva. Bezolovnatý benzín se totiž v Německu již nikde neprodává.

PHM
Cena v DM/l
Cena v Kč/l
Natural 91
2
34,53
Natural 95
2,15
37,12
Natural 98
2,24
38,68
Nafta
1,58
27,28
LPG
1,3
22,45
Hurá do Německa!

Doufáme, že vám náš článek při cestování po Německu alespoň trochu pomůže. Nezbývá tedy, než popřát hezké počasí a šťastnou cestu.

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 163 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků