S autem do Bulharska

Bulharsko bývalo za socialismu častým cílem našich dovolených. Po pádu železné opony se na něj však rychle zapomnělo. Pokud patříte mezi ty, kteří na Bulharsko nezapomněli a chystáte se tam jet se svým autem, pak určitě věnujte pozornost tomuto článku.
S autem do Bulharska

Jak to vypadá na hranicích

Na hraničním přechodu byste neměli mít příliš velké problémy. Bulharsko se snaží vyjít turistům vstříc a tak je neobtěžuje zbytečnými formalitami. Pokud si s sebou však povezete třeba videokameru či fotoaparát, pak je dobré jej spolu s jeho hodnotou uvést v celním prohlášení, abyste při odjezdu zpět domů předešli případným problémům.

Pravidla pro dovoz domácích zvířat jsou v Bulharsku poměrně přísná. Veterinární osvědčení zvířete nesmí být starší 14-ti dnů a potvrzení o očkování proti vzteklině nesmí být mladší měsíce a starší 12-ti měsíců u psů a 6-ti měsíců u koček. Zvířata bez těchto potvrzení budou bez milosti umístěna do karantény.

Jak je to v Bulharsku s rychlostmi

Stejně jako v Rumunsku tu pak také platí to, že v zemi není příliš bezpečno. Je tedy více než dobré pohybovat se pouze po dálnicích a silnicích první třídy a jen v hlavních turistických oblastech. Dále se pak také nedoporučuje jízda v noci. Rychlostní limity se vyplatí dodržovat, protože kromě pravých dopravních policistů se můžete setkat i s jejich falešnými kolegy.

Nejvyšší povolené rychlosti pro osobní automobily jsou v obcích 50 km/h, mimo obce 90 km/h a na dálnicích 120 km/h. U tažených vozidel je situace podstatně odlišná – v obcích je to 30 km/h, mimo obce 40 km/h a na dálnice tažená vozidla nesmějí. Při řízení smíte mít v krvi maximálně 0,05% alkoholu.

Silniční a dálniční poplatky

Bulharsko disponuje 530 kilometry dálnic. Silniční poplatek musíte zaplatit v USD. Jeho výše je ovlivněna tím, jakou vzdálenost po dálnici projedete. Vstupní poplatek za vjezd na dálnici je neuvěřitelných 10 USD (372,73 Kč) a pak platíte dalších 0,1 USD/km (3,73 Kč/km).

Pokuty

Bulharská vláda se snaží o co největší příjmy z turistického ruchu. Podle toho také vypadají výše tamních pokut, které mnohdy přesahují výši pokut v SRN(!) a lze je bez nadsázky označit jako astronomické. Vzhledem k tomu, že od roku 1999, kdy proběhla revalvace bulharské měny je kurs 1 leva = 1 DM, tak výše pokut uvádíme přímo v DM.

V případě, že se stanete účastníkem dopravní nehody a nedojde k újmě na zdraví, tak účastníci nehody po vzájemné dohodě nemusejí volat policií (nicméně mohou).

Dopravní přestupek Pokuta v DM Pokuta v Kč
překročení rychlostního limitu 200 – 2.000 3.481 – 34.814
špatné parkování 200 – 2.000 3.481 – 34.814
sundání „botičky“ 1.000 17.407
jízda pod vlivem alkoholu 200 – 2.000 3.481 – 34.814
nepoužití bezpečnostních pásů 200 3.481

Kam pro pohonné hmoty

Na rozdíl od pokut jsou ceny benzínu oproti těm u nás téměř „lidové.“ Čerpacích stanic je v Bulharsku u hlavních tahů dostatek, nicméně nepočítejte příliš s tím, že budou mít otevřeno non-stop. Otvírací doba se většinou pohybuje mezi 6:00 až 21:30. Platební karty jsou přijímány jen výjimečně a převážně v síti čerpacích stanic Shell. Pokud se setkáte se zvláštní, červeně označenou čerpací stanicí, pak vězte, že je určena pouze pro servisní vozidla.

PHM Cena v DM/l Cena v Kč/l
Super 91
1,43
24,9
Super 98
1,64
28,55
Natural 95
1,39
24,2
Nafta
0,99
17,23
LPG
0,8
13,93
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků