Ja uz to psal pred nekolika lety, ze evrop ujizdi vlak s hybridy. Staci se podivat na toyotu, ktera dokaze oslovit evropskeho zakaznika k nakupu hybridu. Ponechme stranou, zda se vyplati nebo ne, to je uplne jina otazka.
Souhlas, vyvoj hybridu eu automobilek zacal pozde a podle toho jejich podil na trhu ted vypada.
Ti co začali s vývojem dřív taky zatím žádnou díru do světa neudělali
2 vana666: jednim z prvnich byla toyota a ta ma na konte momentalne cca 8 milionu prodanych hybridu...
Oprava, ne 8, ale 7 milionu :)
Nicméně v rámci podílu na celkovém trhu aut je to prd
Toyota je celosvetove nejvetsi automobilkou, podil prodanych hybridu u ni cini 43% (2013) a stale roste, vazne si myslis ze to je malo? :)Kdyz vezmu v uvahu ze hybridni technologie bude nutny krok k prechodu na elektromobily, tak mi naskok ve vyvoji a z toho plynouci zkusenosti prijdou jako sakra vyhoda.
Nutným krokem k přechodu na elektromobily hybrid v žádném případě není. Tím nutným krokem je jen a pouze vhodný akumulátor. A ten s hybridem nijak nesouvisí.Smysl hybridu je dvojí: v EU snížit naoko limit emisí pro povinné desátky výrobců do evropského chřtánu a celosvětově se zalíbit ouřadům a o nic inteligentnější klientele s nazelenalým myšlením (viz například Londýn...). Co na tom, že reálně je přínos hybridní technologie pro snížení spotřeby fosilních paliv a pro snížení emisí CO2 víceméně nulový, marketingově to místy funguje, tak se to vyrábí. A to je jediný platný smysl hybridu. Žádný jiný není. Když se v Miláně zeptáte kteréhokoli taxikáře s Priusem na názor na jeho auto, tolik nadávek a klení neuslyšíte ani na českém okresním přeboru v Hornídolní a bude lamentovat nad tím, že mu nepřidělili normální auto s normální spotřebou, normálním kufrem a normálním chováním. Já už z toho mám populární zábavu, ptám se pokaždé a výsledek je vždycky stejný, Priusář nadává, oktávkář se křižuje, aby mu nedali Prius.
Hybrid a elektromobil jsou protipóly. Elektromobil, tedy až někdo vyvine akumulátor, okamžitě zahubí hybridy.
Jenze vyvoj akumulatoru pro elektromobily neco stoji, kdyz by se neprodavali akumulatory do hybridu, tak by jsme cekali na technologie pro vyrobu slusnych baterii pro elektromobily asi vecnost.Tak ci tak, pouzitelne baterie do elektromobilu budou jeste par let trvat a do ty doby bude sakra pribyvat hybridu.
Ovšem akumulátor pro elektromobily je něco úplně jiného než akumulátor pro hybridy. Jde o řádově vyšší koncentraci energie, zcela jiný způsob nabíjení a zcela jiný způsob čerpání energie. Hybrid je buffer malých energetických přebytků, e-car je skutečný pohon, to s technologií hybridu ani v nejmenším nesouvisí. Akumulátor pro e-car bude daleko víc velkokapacitním kondenzátorem, než elektrochemickým akumulátorem. Nebo si snad myslíte, že u "pumpy" bude stát elektromobil několik hodin, aby načerpal 500kWh, odpovídajících 60 litrům kapalného paliva?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.