S Alpine A110 na pořádnou lyžovačku? Koncept SportsX je ideálem na zimní dovolenou

Alpine má bohužel jasno: „Tento unikátní model není určen k prodeji.“

Jde o předvídatelné zklamání, ale tato steroidy napíchaná Alpine A110 vznikla pouze jako designový koncept. Svou ledvinu tedy neprodávejte. Nic vám ale nebrání se rozplývat nad samotnou myšlenkou a výsledným přerodem subtilního sporťáku na stylový horský povoz. K překvapení stojí za výtvorem opravdu sama automobilka.

Bentley představuje závodní Continental GT pro GP Ice Race. Vidět ho můžete i vy

Bentley představuje závodní Continental GT pro GP Ice Race. Vidět ho můžete i vy

Koncept A110 SportsX vznikl pro Mezinárodní automobilový festival v Paříži (FAI) a podle týmu designérů a inženýrů Alpine se inspiruje originální rallye variantou A110, která v roce 1973 triumfovala na Rallye Monte Carlo. Tedy až na to, že tehdejší posádka neměla na zadním okně držák na lyže. Ono klouzání na sněhu však stále sedí.

Jak je patrné, A110 SportsX sedí na zvýšeném podvozku, čímž dostala 60 mm světlé výšky k dobru, a pořádně svalnatý dojem budí i rozšířené blatníky o rovných 80 mm společně s širším rozchodem kol. V rámci bodykitu byl pozměněn i přední nárazník. Základem konceptu je nejlehčí verze A110 Pure, jejíž hmotnost čítá pouhých 1098 kg.

Potvrzeno: Luca de Meo je novým šéfem Renaultu. Později by mohl vést celou alianci

Potvrzeno: Luca de Meo je novým šéfem Renaultu. Později by mohl vést celou alianci

Rozsáhlejší úpravu ve formě pohonu všech kol ale nečekejte. SportsX je stále zadokolkou, přičemž ani pohonné ústrojí inženýři Alpine nijak neupravili. Uprostřed tak najdete známý 1,8litrový, turbem přeplňovaný čtyřválec o výkonu 252 koní (185 kW) a točivém momentu 320 N.m, se kterým pracuje sedmistupňová dvouspojková převodovka.

Na stánku FAI bude koncept A110 SportsX především doplňkem k dalším konceptům a modelům Alpine. Kromě klasických vozů nebo poslední A110S zde značka ukáže i závodní prototyp A210 z roku 1966 nebo koncept Vision Gran Turismo z roku 2015.

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků