Rychlý test Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC: Parádní auto

70 komentářů

Janci
9. prosince • 15:07

Ja mam Talisman initiale paris kombi... moje hodnotenie po 17tich mesiacoch a 55tis km... znovu bych si ho uz nekupil. Auto je svizne ale jazdim sam, ma masazne sedacky ktore su vyhrievane a chladene ale nie klimatizovane je v nom vela priestoru ale nie dostatok miesta... jednoducho vsetko je tam len take akoze... iba na oko. Ak by sa ma niekto opytal ci si ho ma kupit tak mu ho urcite neodporucim

odstraneno magma
26. prosince • 15:48

Ahoj, zvazujem prave Talismana TCe 200, zhanam nejake realne skusenosti ludi, ktori ho vlastnia. V com vidis najvacsie problemy toho auta?Dik
M

Petr
26. prosince • 19:21

Nevím jak kolega, ale já Talismana sedan mám tu 160 dci, ve skoro plné výbavě. S 200 koňovým benzínem jsem ještě nejel. Infotaiment mám s poslední verzí firmware(s předchozí byly problémy). A ano auto je co vytknout, co bych si dokázal představit lépe, nebo jinak. Hlavní je ale srovnání, ono totiž ty samé problémy s tím že ne všechno je na 100% tak jak by člověk chtěl mám u Octavie kterou mám jako druhé auto a stejně tak u Superba. Pokud nechci jet na limitu, tak mě podvozek vůbec netrápí jaké má provedení, je pravda je na těch 245/45 R18 je to občas tvrdší než bych chtěl, ale na druhou stranu na suché vozovce se mi je ještě v podstatě nepodařilo "utrhnout". Převodovka EDC mám jediný problém, občas při požadavku na prudký rozjezd do křižovatky mu trvá skoro vteřinu než to sepne naplno, tedy ale přesně to samé co DSG v Supu, ale s tím májí prostě dvouspojkovky obecně problém. Výbava celkem ok, příjem digitálního rádia nic moc, ale díky dvěma usb a SD kartě a možnosti přes infotaiment přehrávat si i z mobilu mě digitální rádio moc netrápí. Bose hraje dobře, jen škoda poměrně málo možnosti nastavení audia. Jinak Renault má problémy s aktualizací map, aktuálně rok staré 2016/12 :-( a navíc po vypršení základní lhůty na aktualizace map si člověk musí připlatit za mapy a zvlášť ještě pokud chce datové služby(traffic zejména) protože to má vestavěnou sim...

odstraneno magma
26. prosince • 19:59

Super, moc dakujem za informacie. Uz som si pisal aj s dalsimi ludmi a som rozhodnuty, ze idem do toho. Neni to najlepsie auto na svete, ale v tej cene nekupim aktualne nic, co by mi viac vyhovovalo. M

Martin
17. srpna • 21:45

Pridam vlastni zkusenost po cca 4tis.km s 1,6 biturbo. Auto neni trhac asfaltu, ale rozhodne neni brzdou provozu. Jede docela svizne a je vyborne pro odpocinkove svezeni na dlouhe i kratke vzdalenosti. Vzhledem k automatu usetrite spoustu namahy a pozornosti, jen je treba se naucit jinak pracovat s plynem a brzdou nez u manualu. 4 Control je taky lepe vyladeny nez u laguny se kterou mam najeto cca 110tisic. U talismanu celkove vetsi stabilita jizdy, vyborne brzdy a Komfort jizdy, vcetne odhlucneni motoru. Kufr u Kombi bajecny. S autem je radost jezdit.

Arnost
23. července • 4:11

Velmi sa mi pacia tieto hadky. Moj nazor ze 1.6 118 kw je fakt malinko. Auto krasny desing ale motor nula, ani 4x4. Ak by sa to malo porovnavat napr s A4 alebo BMW 3 tak je to nasmiech ked nemci ponukaju aj 3.0 tdi a aj silne benziny

twistedTSD
16. července • 21:59

Zdá se mi to, nebo má rámeček infotainmentu jiný povrch než dříve? Ten dosavadní byl vysloveně ostudný, takže by šlo o krok vpřed (i když i na tomhle budou otisky a nečistoty určitě znát). Jinak, už mě prudí, že do testů posílají výhradně verze IP a najít test Talismanu bez adaptivních tlumičů, 4Control a dalších jejích specifik je prakticky nemožný úkol. Přitom paradoxně dojmy z nich bývají rozpačité.

Provo
16. července • 23:05

tady máš test verze žebrák a testér si vyloženě pochvaluje, že bez hyperaktivního 4C a motoru bez turbudíry je to daleko lepší auto než ty vyšperkované verze.
http://www.stream.cz/meziplyn/10011171-renault... ...

JirkaK
16. července • 6:50

Chtělo by to se s tím svézt a potom soudit. Obecně před nějakými 20 a více roky měl každý výrobce svou filosofii a zákazník si vybíral podle ní. Velkého Renaulta si tenkrát koupil ten, kdo chtěl větší, silné, ale přitom pohodlné auto s komfortním podvozkem za rozumnou cenu. V dobových recenzích už tenkrát psaných na míru Volkswagenu se třeba na Safrany snášely tuny kritiky za (údajně) měkké sedačky, houpavé podvozky a nepřesné řízení, ze kterého pisálky bolely záda a občas se jim prý dělalo z houpavé jízdy i špatně od žaludku. Potom si přesedli do Volkswagenu a pěli ódy na jeho dřevěné sedačky, prkennné pérování a drncavé nízkoprofilové pneumatiky. Kdo ale preferoval klidnou pohodlnou jízdu, kdo nestál o naklepanou prdel a vypadané plomby ze zubů, a kdo měl zkušenost s řízením třeba takového Safranu, věděl svoje - že Safrane měl už vzadu multilink, zatímco Volkswagen u Passatu ještě montoval obyčejnou vlečku a tím prkenným pérováním si zajišťoval alespoň trochu přijatelné jízdní vlastnosti. Především v zemích kde se nemluvilo německy měl Renault stálou klientelu. Potom ale udělal Renaul dvě velké chyby. Za prvé se začal snažit přizpůsobit "volkswagenovským" manýrům, místo pohodlných "pojízdných gaučů" začal také dělat prkenné podvozky a sedačky, tím ztratil stávající klientelu a novou nezískal. Za druhé to ještě dorazil totální nekvalitou výroby.

twistedTSD
16. července • 21:44

Tak v první řadě Passat nebyl konkurentem Safrane. Za druhé dnes je Talisman exotem vlečkou.

Toper
16. července • 13:10

Když se řekne Safrane, vzpomenu si na dvě věci. Opravdu příšerně houbovité sedadla a neskutečnou hmotnost toho povozu. Bez pořádného motoru to vůbec nejelo!

Jan
16. července • 11:53

Máš u mě +1, ale nesouhlasím s trochu přehnaným výrazem "totální nekvalita výroby". Má své mouchy, ale pod slovem "totální" si představuji něco jiného. Sedačky jsou také tvrdší než ve starých modelech z dob minulých, ale stále jsou pohodlnější než u konkurence VW a mnoha jiných v základu. Jenom jedna bokem: jezdím i s Transitem 2004, má měkčí sedačky než Megane Coupé 2009, ale po cca. 60 km mě z nich příšerně bolí záda - nemají dostatečné tvarování. Prdel si vezu ve vatě, ale záda trpí a to je velká chyba, když trávíte za volantem většinu času v práci. V tomle je Renault stále dál i s tvrdšími sedačkami. Raději naklepanou prdel od torzky, ale ne bolavá záda. :-)

JirkaK
17. července • 8:17

Zda mají být sedačky tvrdší nebo měkčí je čistě subjektivní věc. Možná to není ten správný výraz, ale prostě někomu vyhovují tvrdší sedačky, jiný je zase nesnese. Já třeba naopak necítím sebemenší problém s měkkými "křesly" ve starém Renaultu 21 ani po mnoha hodinách za volantem. Možná to chce jen jedno - nesedět "na sedačce" ale "v ní" - zkrátka se do ní trochu zapřít. Naopak trochu problém mám s podstatně tvrdší sedačkou v jedničkovém Mercedesu C, která je sice v zásadě dobře tvarovaná, ale zhruba po dvou hodinách mě začnou brnět nohy a musím zastavit a chvíli se projít. Problém který v Renaultu neznám. Katastrofou jsou potom sedačky třeba z jedničkové Octavie, které by ze mě za půl dne udělaly invalidu.
A totální nekvalita? Taková, která znemožní auto normálně používat. U nás v ulici si kdysi koupili dvojkovou lagunu. Když nové auto v záruce potřetí nenastartovalo a odjíždělo do servisu na podvalníku k další záruční opravě, majitel se naštval, nechal si vrátit peníze a místo ní si koupil Mazdu 6. Ta bez problémů slouží dodnes. Nemá cenu zakrývat, že jistý "konzern" se se svými rozvodovými řetězy tomuto stavu také přiblížil na dosah. :-D

Jan
17. července • 12:30

Ano, dvojková Laguna je taková černá můra Renaultu. K těm sedačkám - mě osobně je jedno, jestli je měkčí, tvrdší. Hlavní je, aby byla dobře tvarovaná a celkově dobře stavěná, aby hlavně "držela tělo". V Transitu se do opěradla můžu zamáčknout jak chci, ale chybí tam ta "vystouplá boule", která mi bude oporou ve spodní části zad. Pak se mi ty záda propadají do sedačky. Nevím, jak to lépe popsat.

Provo
16. července • 9:32

No vidíš a dnes je to naopak, Renault dělá ve střední třídě prkenné podvozky s bouchajícími koly a nervózním zadkem na primitivní torzce zatímco Passat si drandí na multilinku. :-D

your.god
15. července • 15:33

Mně se to auto moc líbí, jen bych uvítal na přístrojové desce otáčkoměr i rychloměr najednou a klasickou ruční brzdu s lanky. Naftový motor s nižším objemem a se dvěma turby mi taky nepřijde jako dobrá koupě. Myslím, že benzínový motor 1.6 TCe ve verzích 110 kW (150 k) a 147 kW (200 k) je dobrá volba. Dvě stě koní snad normálnímu člověku a pro účely použití tohoto automobilu stačí. Rozhodnutí prodávat silnější verze jen s automatickou převodovkou nechápu a rozbil bych za něj někomu držku. A za tu cenu taky.

Ferry
15. července • 21:36

Otáčkoměr s rychloměrem jde navolit na třech typech zobrazení. Je na tobě, jak si to vybereš.

your.god
17. července • 1:12

Já Ferry předpokládám, že na displeji v tom, čemu se dřív říkalo přístrojová kaplička, jde navolit množství různých zobrazení, jak vyplývá i z fotek, ale jde mi o to, že plocha toho displeje mezi klasickými "budíky" je v jakémsi okruží, do kterého se vejde jenom zobrazení jednoho přístroje v klasické podobě a rozumné velikosti, což znamená, že když budu mít přepnuto na tachometr a budu chtít zároveň i otáčkoměr, tak otáčkoměr se tam už nevejde a bude se zřejmě zobrazovat ve formě sloupce a nebo většího či menšího soustředného kruhu se stupnicí tachometru, což mi nepřijde vhodné a už vůbec ne přehledné.
Prostě není nad klasiku, když jen mrkneš a vidíš a nebo jsi údaje schopen přehledně vnímat při pohledu dopředu na vozovku jen periferním viděním.
Tohle je prostě nepřekonaná klasika a otáčkoměr přirozeně musí být v levo. ;-)
http://www.zavolantom.eu/wp-content/galeria/hyunda... ...

Petr
26. prosince • 19:07

"Prostě není nad klasiku, když jen mrkneš a vidíš a nebo jsi údaje schopen přehledně vnímat při pohledu dopředu na vozovku jen periferním viděním. "
Mám Talismana, ale proč bych vůbec koukal na přístrojovku, když to podstatné mám na head-up displeji? Dolů nepotřebuji koukat vůbec a už tuplem ne na otáčkoměr, otáčky si řeší dvouspojkový automat. Já si prostě zvolím jen režim v kterém chci jet a zbytek fakt můžu nechat na autu. A ten režim se dá zvolit tlačítkem po hmatu bez sundání pohledu někam na displej.

Player
15. července • 15:20

Takže to moc nesedí, moc to nejede a když to naložím jsem brzdou v kopci na dálnici.
Fakt výborné auto střední třídy!

Driver
15. července • 15:18

Děkuji autorovi za článek a za fotky. Obojí je velmi pěkná práce. Auto není sice žádný zázrak, ale pokud někdo neprojde Felicií STK, tak z takového auta může být nadšen. Ten, kdo před 20ti lety jezdil s osmiválcem, tak ho to oslovit nemůže, tak bych diskusi neubíral směrem jestli je nebo není tohle dobré auto, ale směrem, jestli jsem nebo nejsem cílová skupina. Pro méně náročné to může pěkně fungovat.

renault
15. července • 13:39

fuj, to je pouťovina

Neurotic
15. července • 11:27

Narozdíl od oktávky je to pohodlné takže se musí napsat, že to nedrží. Sice jsem tím nejel, ale vzhledem k tomu, že podle redaktorů nedrží žádné francouzské auto... Zajímavé, že jsem s tím v zatáčkách a na rozbité cestě vždycky nejrychlejší:-D Tak bych jim moc nevěřil.
Kdyby do toho dali 2.0DCI se 118kw tak stačí jedno turbo a aji to líp pojede... A ta nádrž je asi vtip příště bude palivo už jenom v PETlahvi3-[

mpolan
15. července • 12:29

Nádrž je smutná daň neustálé snaze o snižování hmotnosti a spotřeby. Jinde se už moc ubírat nedá, tak se upravují takovéhle drobnůstky.

bzzz
15. července • 9:11

Netestoval jsem ho, proti Renaultu nic nemam, ale ty starosti mi prijdou v teto kategorii spise jako zasadni nedostatky (minimalne ta dynamika a chovani na nerovnostech).

host
15. července • 9:02

Pravda, auto je docela hezké, já bych ale počkal, až budou mít větší přední logo. Tohle je takové nevýrazné. A pár fotoček na obyčejných šestnáctkách kolech by asi taky ukázalo, jak to s tou krásou je doopravdy. Kolik se jich asi prodá na devatenáctkách?? Zajímala by mne taky spotřeba plně naloženého auta - např. čtyři manažeři středního věku a střední váhy plus plný kufr věcí a moje pravidelná trasa Plzeň - Norimberk - a na A6 to rozjet, jak jsem zvyklý, na cestovních 180-200km/h...

JirkaK
18. července • 10:16

Tenhle příklad, to je prostě blbost..... :-D Čtyři manažeři nikdy nikam nepojedou společně jedním autem, jako nějaký dělňasové do fabriky na odpolední směnu :-P Každej zvlašť hezky přifrčí svým služebním fárem. Čtyři manažeři = čtyři auta! B-]

Ota
18. července • 12:53

tak ono jde o to, co je to dnes manager ... vedouci skladu je taky store manager ... :-D

Ferry
15. července • 21:34

Já asi jezdím do jinýho Německa. Mám totiž projeté to, které už má na většině dálnic omezenou rychlost na 120. Takových pilotů, co běžně jezdí svýma nadupanýma kárama po autobahnu dvě kila lehkou nohou, takových znám. A pak zablouděj i na D1. Ty jsi komik. :-D

Jogurt
15. července • 23:08

Ale prdlajs. Příklady: Trasa Mnichov - Rozvadov má na 200km omezení na 120 na krátkém zatáčkovitém úseku A93, na 80 na průjezdu Regensburgem, a na 120 kolem nového křížení Schwanndorf. Jinak bez omezení a to jde v případě A93 o starou úzkou zakřivenou dálnici. A6 Rozvadov-Mannheim má omezení jen kolem Nürnbergu a na přetíženém úseku Heilbronn- Neckarsulm - Hockenheim, jinak nikde. Atd.
Tyhle kecy o plošném omezení na 120 v Německu jsou alibistické kecy přistěněkakatelů.

jano
19. července • 22:57

Jazdi takym sposobom vo Svajciarsku a vratis sa domov za rok /z basy/

Ludek_II
16. července • 8:26

Jsi prostě machr. B-]

Aladin
15. července • 10:33

Jet s naloženým vozem a 4 lidmi na palubě 200 a ještě se tím chlubit, to jsi super vůl. To se předháníš s nějakým místním Turkem, ne?

Blatouch
15. července • 15:46

To je celkem bezne cestovani po Nemecku, kde jeste nastesti nebuzeruji lidi za rychlost. Ale musi se to umet a musi na to byt vhodne auto. V ostatnich zemich, kde je plosne omezena rychlost na 130 a mene, uz ridici zapomneli jezdit. Ale pravda - az EU silou prosadi elektronesmysly, budeme se plouzit vsichni a sledovat ubyvajici energii v aku. To pak bude nadhera ridit auto.

mrazik
15. července • 17:38

Tech aut, ktere jedou 200 a vice je pomalu, vetsina do tech 160.

Jogurt
15. července • 23:00

ne do 160 ale 180: Statisticky občas 70%, pravidelně 50%, často 30%. To až tak málo není.

host
15. července • 10:54

jo, a jmenuje se Aladin:-):-):-), to že asi máš nějakou plečku, která to nedá, neznamená, že jiní se nemohou takhle přesouvat ... u sousedů na jejich autobán to není nic neobvyklého a myšlenka, že se v téhle rychlosti musím s někým honit, je pěkně hloupá - asi možná jako její autor, který si nedovede představit, že by touhle rychlostí šlo cestovat. Vzhledem k tomu, že mne v tomhle tempu pořád předjíždí dost aut, usuzuju, že všichni ti ostatní jsou ještě větší voli ... stupidní aladinovská úvaha, vyprodukovaná ekvivaletním mozkem.

Tomík
15. července • 11:14

No tak jste nám pane Hoste sdělil, že jezdíte s manažerama po autobahnu 180-200 km/h a že vás při tom zajímá spotřeba a že nevíte jak tento Renault s tou 1.6 při těchto rychlostech jede a kolik má spotřebu. Je to sice Espace, ale stejný motor.
https://www.youtube.com/watch...

kari
15. července • 11:36

Rozpohyboval to na 200 za dobu, za kterou průměrný člověk vypije kávu, prohlubeň v podlaze jak tlačí na plyn a otáčky 4500. Opravdu ideální rychlost pro toto auto :-D
Za prvé to Espace není auto na nějakou rychlou jízdu, ale na cestování a za druhé ten motor je dobrý tak jako základ, ale ne jako vrchol a to i u Espace tak i u Talismanu.

host
15. července • 11:30

a vy pane Tomíku jste nám na těch čtyřech řádkách bohužel nesdělil vůbec nic - obdivuhodný výkon

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ludek_II
16. července • 8:07

A já furt o kom že ta písnička je :o)
https://www.youtube.com/watch...

Mirek
15. července • 17:30

Okopáváš brambory "...na čtyřech řádkách.." To se ani nedivím, že jezdíš těch 180 - 200 km/hd.. A to jako na poli, mezi těmi řádky?
Jinak souhlasím s Aladinem, jen hlupák se tímto může chválit, poukud takto jezdíš u nás. Otázká ovšem zní, jestli to není jen bohapusté chvástání, případně zastuzena puberta. A to s tím předjížděním, při této rychlost, to je také pěkná pitomost.

Aladin
15. července • 11:01

Pravda. A na zadním okně vozím vajíčka. :-D

host
15. července • 11:47

tím se netrapte, to Vás - asi hrůzou z toho, jak řídíte - opustily Vaše vlastní....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jogurt
15. července • 22:58

Klid, je mnoho řidičů, kteří žijí ve skálopevném přesvědčení, že 200km/h je vražedná rychlost, při které se létá vzduchem, nikdy nejeli víc než 145 a při tom zažívali pocit smrtelného potu. To, že v místech kde to je legální holt řada řidičů takto běžně jezdí, tamní dálniční síť má vůbec nejnižší nehodovost v EU při velmi vysoké zátěži a nikdo se přitom s žádným Turkem nehoní, je pro ně sci-fi kombinované s horrorem. A že diskutují je v pořádku, aspoň je názorová pluralita a veselo.

akoze
18. července • 12:16

no neviem, presli sme nemeckom ale asi to bolo nejake paralelne nemecko, pretoze az na jedneho mladeho siltovkara na starom passate sa na mna nikto nelepil, nikto neblikal, a ziadne kolony beznych vodicov iducich 180 ma neobiehali.

Tomík
15. července • 9:00

test sem, test tam. Hlavní je, že se Renaultu daří a evropská prodejnost jde nahoru ze všech automobilek nejvíc. 3-4 roky a jsou na úrovni VW.;-)

Arnost
23. července • 3:58

Ja tiez Renault nemam rad. Mame firemny Fluence s automatom a to je zazitok naozaj. 1.5 diesel spotreba cez 6 automat radi ako z 85teho. Podvozok maximalne nevyspitatelny , je to sice lacne auto ale fakt zle

pepa
15. července • 10:19

K Renaultu sice nemám žádný vztah (snad mimo nostalgických vzpomínek na R 8 Gordini a Alpinu A 108), ale ten mega průser, kterým se brodí VW v USA, bych jim (ani za ty 3-4 roky) nepřál. :-)

DAS
15. července • 8:28

"překvapí rychlá odezva na plyn dvakrát přeplňované naftové šestnáctistovky" - Tak podobné formulace se ještě před pár lety objevovaly v diskusích jako hezký vtip, dnes bohužel fakt...Jinak auto hezké, jen nejsem zastáncem toho tabletu uprostřed, mám raději tlačítka. Je to lapač prachu.

Jan Taraba
15. července • 19:12

Souhlas. Vypadá to dost amatérsky a ušmudlaně. A Přístrojová kaple se taky moc nepovedla.

mpolan
15. července • 8:26

Pisálek opět předkládá lidem svůj vlastní přístup k autům a zapomíná, že každý není závodník, který musí na okresce ve stošedesáti řezat zatáčky, předjíždět i ty nejrychlejší a být všude za každou cenu první.
Auto má především bezpečně a pohodlně odvézt svou posádku do cíle. Zážitkové jízdy ať si nechají speciály na okruh, to na silnice nepatří.
A znovu... jste jediní, kdo má s podvozkem Talismanu problémy, nebude chyba někde u vás?

lamal_SK
19. července • 21:17

neviem co si nepochopil na tom, ze nervozny, hlucny, drncajuci odskakujuci, razy prenasajuci podvozok je na prd a pravoplatne veskerymi redakciami oznaceny za nefungujuci.... co to ma s pretekanim ? kto tu pise o zavodeni ? je to neschopne chasis o nicom inom to nie je a nepomoze tomu ani blby 4controll

Tom
19. července • 22:46

A Ty jsi tim uz jel, ze tady tak placas?

twistedTSD
16. července • 21:38

Kecáš, na podvozek si stěžovali v každém testu, který jsem viděl/četl.

R
16. července • 16:59

jde hlavně o to, mít výkonovou rezervu např. pro případ předjetí....a na to opravdu nemusím mít zážitkovou jízdu...a když se proti mě blíží kamión a já jaksi nemůžu a nemůžu předjet, to je silný zážitek...pisálku...B-]

vlk
28. července • 21:05

Když se blíží kamion tak nepředjíždím.:-D

mpolan
18. července • 8:20

Máš jezdit jako člověk, a ne jako sobecké a bezohledné hovado. Ale ano, pak věřím, že ti výkon Talismanu nestačí...

Josef
16. července • 17:55

Pro R - jde hlavně o to, aby každý, kdo sedí za volantem, věděl, jaké výkonové možnosti má auto, které řídí a tomu přizpůsobil své chování a rozhodování. Jinak se takovému "expertovi" za volantem může stát, že nebude mít výkonovou rezervu pro předjetí, i kdyby seděl třeba v Subaru Impreze a rozbije si hubu bez ohledu na to, kolik má koní pod kapotou. Předmětný Renault, o kterém je tato "diskuse", má akceleraci z 0-100 pod 10 sec a to není rozhodně parametr charakteristický pro slabé auto. Že to není na druhou stranu žádná "raketa", to musí být každému jasné. Jak už jsem dnes uvedl jinde, fajnšmekr, který hledá výkony, míří jinde a rozhodně se tímto Renaultem nebude zabývat (částečně napoví i obsah testu - článku "pisálka", ke kterému je tato diskuse). A naopak člověk, který jezdí defenzivně a nejde mu o "závodění" a předjíždění za "každou cenu" a dává prioritu pohodlí a pohodě za volantem, tak ten se spokojí s tímto "slabým" Renaultem a hold některé předjíždění během své jízdy vynechá nebo s ním počká na vhodnější okamžik, kdy bude mít dostatek času na předjetí i s tímto "slabým" autem, které "nemá" výkonovou rezervu....

Toper
16. července • 13:11

Co jsi napsal, krásně odporuje tvému pravidelnému tvrzení, jak se označuješ za skvělého řidiče, jenž plně využívá a zvládá svou 1.2 atmosféru, kterou prohání Octavie s TDI. :-D

mpolan
18. července • 8:21

Jenže já nikdy nic takového nepsal... hlupáčku.
Inu, Toper, hlupák z mobilmanie bude hlupákem i na autorevue.

Josef
16. července • 13:44

Pro Toper - Proč by to mělo odporovat, pokud v Octavii s TDI bude za volantem sedět, jak jsem v mém příspěvku uvedl: "... poměrně značná část motoristů skupiny 90 procent řidičů - "přemísťovačů z A do B", kteří si s jakýmkoliv autem příliš "nerozumí" a to, co jim trvá, než se rozjedou po rozsvícení zelené na semaforech na křižovatkách, než se rozhodnou předjet, než zvládnou vůbec přeřadit na nižší stupeň a přidat plyn a kteří znehodnotí výkonové parametry jakéhokoliv auta." ?:-) V takovém případě takové řidiče prožene i s 1.2 atmosférou a vůbec přitom nemusí ani moc přidávat plyn...;-) Není výjimkou potkat zejména o víkendech na silnicích jedince kochající se přírodou v silných autech, které lze snadno předjet i s tím nejslabším vozítkem.

Josef
16. července • 11:47

Pro mpolan 15. 07. 2016 08:26 - Nedalo mi to, abych nezareagoval. Příspěvek "pisálka" má širší vypovídací hodnotu a když člověk chce, tak si v příspěvku potřebné informace najde. V podstatě hned v názvu napsal stručný a výstižný "posudek" : Parádní auto. Všechno je nutné brát s rezervou, zejména hodnocení shrnuté do několika vět, jak se o to pokusil "Pisálek".
Podstatné je obecně to, že auto vnímá jako prostředek k přemístění z místa A do místa B přibližně 90 procent motoristů. Pouze asi 10 procent chce "něco" víc a tato skupina se samozřejmě o tento typ Renaulta, o kterém píše "Pisálek", nezajímá. Z této skupiny menšina má dostatek peněz, aby si koupila auto svých "snů" a většina z této skupiny jen "diskutuje" a šíří "znalecké" rady.
Myslím si, že si toto "Parádní auto", které je předmětem zdejší diskuse, své zákazníky určitě najde. Rozhodně jde o pohodlný elegantní vůz na dlouhé cesty s dostatečným výkonem motoru a kvalitou a spolehlivostí se vyrovná současnému standardu na trhu s novými auty. Nic více a nic méně. Já mám řadu let naftovou služební Octavii se 110kw motorem a při jízdách po německých dálnicích je výkon motoru v jednomístném obsazení s pár zavazadly naprosto v pohodě a i když do Octavie naložím více lidí a zavazadel, tak to s přimhouřením oka také ujde. Podobně to bude pravěpodobně i s tímto "Parádním autem", o kterém se v diskusi vede řeč a které jsem osobně nezkoušel (nemám ani důvod, protože moje požadavky toto auto nesplňuje). Jako soukromé auto mám sportovního sedana s větším výkonem, který mne uspokojí ve všech případech použití a ve všech situacích. Pro běžnou skupinu motoristů (zmíněných 90 procent) tento Renault splní všechny jejich požadavky,m včetně výkonu a jízdních vlastností a uspokojí je jistě i levnější verze se slabším motorem. Tato cílová skupina motoristů nikdy nejezdí "na hraně" a se zapnutými stopkami, a proto nějaká sekunda ve zrychlení nebo "nervozita" stabilty vozu v situacích, do kterých se svým stylem jízdy nikdy nedostanou, je nechává zcela klidnými a stejně tak "necitlivost" (zpětná vazba) řízení (naopak třeba ocení, že na otočení volantem nemusí vynaložit skoro žádnou sílu...).
Na závěr připomínám a opakuji radu, aby si každý vybral podle svých skutečných potřeb a požadavků a vybraného "adepta" před jeho koupí pořádně vyzkoušel, aby nebyl zklamán. To, co si člověk přečte někde v magazínu, testu na webu nebo dokonce v nějakém reklamním příspěvku, by měl osobně konfrontovat s vlastní zkušeností. A už vůbec by neměl hledět na nějaké kecy "znalců" v "odborných" diskusích.
Ještě dovětek k výkonu motoru - toto auto s tímto motorem brzdou v provozu na silnicích díky výkonu rozhodně nebude. Brzdou je poměrně značná část motoristů z výše zmíněné skupiny 90 procent "přemísťovačů z A do B", kteří si s jakýmkoliv autem příliš "nerozumí" a to, co jim trvá, než se rozjedou po rozsvícení zelené na semaforech na křižovatkách, než se rozhodnou předjet, než zvládnou vůbec přeřadit na nižší stupeň a přidat plyn, znehodnotí výkonové parametry jakéhokoliv auta. I kdyby se posadili za volant Porsche, tak to to vůbec nepomohlo. Tuhle skutečnost zná ovšem každý, kdo jezdí za volantem každý den a proto celkem snadno pozná "názory" diskutérů - znalců, kteří za volantem najezdí málo, nebo spíše vůbec nic.

jo
18. července • 9:23

Josefe ja s tim jezdil a za mě 3x nejede to! Ve 4 lidech je to opravdu slabej motor na to auto. Že to má výkon na papíře vyšší než zmiňovaná octavia je pravda,ale taky je to auto o třídu výš a těžší! Pro tvoji představu to jede asi jako ta tvoje octavia s 1.6tdi - mrtvola. Prostě renault s tímto motorem na konkurenci nestačí a espace je s tim motorem vubec herka. Prostě obsah nenahradíš.

Josef
18. července • 22:03

Reakce na jo | 18. 07. 2016 09:23 | [37.188.132.xxx] - co se týče rychlosti a jak s tímto motorem jezdí espace, je vidět na videu, na které už poukázal tomík: https://www.youtube.com/watch...
Podobně rychle mi sviští v Německu i moje služební Octavia 2,0 TDI, no i rychleji tachometrových 220, jenže to může být i vlivem větru nebo klesání dálnice apod. V ukázce ale espace je vůči Octavii v nevýhodě, srovnatelnější by měl být ten Talisman, ale nikde jsem ukázku s Talismanem nenašel a sám jsem s ním, jak jsem už uvedl, nejel. S Octavii 1,6 TDI jako náhradní jsem 1 den jezdil, když jsem měl moji v servisu - opravdu žádná sláva, ale dá se "zvyknout" a 1,6 TDI jsou častými flotilovými vozy (já mám zatím štěstí a dostávám dvoulitry) a dávaly se i do Superbů. Rozhodně nepředpokládám, že by Octavia 1,6 TDI dosáhla stejné max rychlosti jako předmětný motor v Renaultu, o kterém je tato diskuse a který je předveden ve videu. Co se týče hmotnosti, tak moje Octavia Combi měla něco kolem 1500 kg (ta moje nová je asi lehčí), ale starý Superb Combi s 2.0 TDI 103kW měl o 70kg více (1570 kg?) a celkem to výkonově také šlo. Proto předpokládám, že Talisman s 1615 kg a 118 kW na tom nemůže být hůře.
Moje zkušenost je ale v tom, když přesednu ze svého sportovního sedanu do služební Octavie, tak se mi zdá první km, než se "přizpůsobím", jako lenochod, ale proto neodsuzuji Octavii jako "slabou" nebo jako "herku". Jede zkrátka pomaleji a má menší odpich, ale není to pro normální ježdění nic kritického. Jsem stará škola, a proto také uznávám staré osvědčené pravidlo - pořádný motor s pořádným obsahem a poctivým počtem válců a je mi jedno, když někdo motor v mojem autě považuje za "zastaralý". Já vím svoje a stejně tak i ostatní, kteří mají praktické zkušenosti a navíc v testech je moje auto (i motor) hodně ceněno ze všech hledisek. Není to ale soutěžák, zlomky sekund nejsou pro mne prioritou. Na druhou stranu ale moderní motory neodsuzuji, je to bohužel trend, se kterým se člověk musí smířit. To, že se musí z nových nízkoobsahových motorů výkon ždímat jiným způsobem a jiných otáčkách amusí se častěji řadit, to ví snad každý. Nevím, kolik km jsi s Talismanem najezdil, protože jde o novinku, předpokládám, že jsi neměl možnost vyzkoušet zajetý motor a vyzkoušet ho ve vyšších (vysokých) otáčkách. Moje zkušenost je taková, že na seznámení s autem (jízdní vlastnosti, výkon motoru,...) potřebuji víkend a cca 1500 - 2000 km. Potom jsem schopen sdělit něco relevantního. Když se někdo projede kolem autosalonu cca 15-20 km, tak to není možné považovat za zkušenost.Ty, milý jo, jsi ale možná expert, který to "zvládne" rychleji a má ve všem hned jasno a umí zhodnotit auto než se řekne švec. Podle obsahu tvého příspěvku a argumentů, to ale nevypadá.
Na závěr připomínám, že Talisman není auto, které bych si vybral, mám jiné priority. Určitě může být výbornou volbou pro jiné motoristy, kteří s ním budou naprosto spokojeni. Proto doporučuji - osobně zkoušet a vybírat, co se každému líbí a "odborné" posudky v časopisech a na webu číst a brát s nadhledem.

X
18. července • 15:33

Hmm, to jsem asi jezdil jiným Espacem. Teda ne že by to byl trhač asfaltu, ale "herkou" bych to v přímém srovnání s podobnýma MPV (Sharan, S-max) se srovnatelnou dvoulitrovou naftou nenazval.. B-]

Josef
18. července • 22:04

Doplním x ...co se týče rychlosti a jak s tímto motorem jezdí espace, je vidět na videu, na které už poukázal tomík: https://www.youtube.com/watch......

Blatouch
15. července • 15:39

Diesel 1,6 v Talismanu je skutecne zoufalost. My jich mame ve firme nekolik a pro ridice je to utrpeni. Ten motor je zkratka slaby. Podovzek nevim, neridil jsem. Ze kazdy neni zavodnik - ale ono jde o to jet taky BEZPECNE coz predpoklada vykonovou rezervu motoru. Nekdo tady pise, ze jezdi 200 km/h - s timto motorem bych se toho na Nemeckych dalnicich neodvazil. A navic - chteji za to nehorazne penize - koupi si jen pomatenec.

Freddka
15. července • 8:43

S podvozkem Talismanu a Espacu maji probl i dalsi recenzenti, ja cetl tri nemecke a dve anglicke recenze a vsichni se shodnou presne na tom, co se tady pise a - motor je v porovnani s konkurenci liny, a podvozek je sice zajimave technicke reseni, ktere ve meste a pri parkovani zatoci za roh, ale jinak taky nestoji za nic.
Nejde o to, ze by to nebylo pouzitelne auto, jde o to, ze konkurence je bud lepsi, nebo levnejsi - a vetsinou je za stejne penize lepsi, levnejsi, rychlejsi a s lepsim podvozkem a to vsechno najednou...
Talisman je ovsem rozhodne designove povedene auto, o tom zadna.

DDT
15. července • 19:12

já nečetl ani jednu recenzi, protože mě to vůbec nezájímá...

Doporučujeme

Články odjinud