Rychlý test Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC: Parádní auto

mpolan  |  15. 07. 2016 08:26

Pisálek opět předkládá lidem svůj vlastní přístup k autům a zapomíná, že každý není závodník, který musí na okresce ve stošedesáti řezat zatáčky, předjíždět i ty nejrychlejší a být všude za každou cenu první.
Auto má především bezpečně a pohodlně odvézt svou posádku do cíle. Zážitkové jízdy ať si nechají speciály na okruh, to na silnice nepatří.
A znovu... jste jediní, kdo má s podvozkem Talismanu problémy, nebude chyba někde u vás?

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  15. 07. 2016 08:43

S podvozkem Talismanu a Espacu maji probl i dalsi recenzenti, ja cetl tri nemecke a dve anglicke recenze a vsichni se shodnou presne na tom, co se tady pise a - motor je v porovnani s konkurenci liny, a podvozek je sice zajimave technicke reseni, ktere ve meste a pri parkovani zatoci za roh, ale jinak taky nestoji za nic.
Nejde o to, ze by to nebylo pouzitelne auto, jde o to, ze konkurence je bud lepsi, nebo levnejsi - a vetsinou je za stejne penize lepsi, levnejsi, rychlejsi a s lepsim podvozkem a to vsechno najednou...
Talisman je ovsem rozhodne designove povedene auto, o tom zadna.

Odpovědět  |   | 
DDT  |  15. 07. 2016 19:12

já nečetl ani jednu recenzi, protože mě to vůbec nezájímá...

Odpovědět  |   | 
Blatouch  |  15. 07. 2016 15:39

Diesel 1,6 v Talismanu je skutecne zoufalost. My jich mame ve firme nekolik a pro ridice je to utrpeni. Ten motor je zkratka slaby. Podovzek nevim, neridil jsem. Ze kazdy neni zavodnik - ale ono jde o to jet taky BEZPECNE coz predpoklada vykonovou rezervu motoru. Nekdo tady pise, ze jezdi 200 km/h - s timto motorem bych se toho na Nemeckych dalnicich neodvazil. A navic - chteji za to nehorazne penize - koupi si jen pomatenec.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  16. 07. 2016 11:47

Pro mpolan 15. 07. 2016 08:26 - Nedalo mi to, abych nezareagoval. Příspěvek "pisálka" má širší vypovídací hodnotu a když člověk chce, tak si v příspěvku potřebné informace najde. V podstatě hned v názvu napsal stručný a výstižný "posudek" : Parádní auto. Všechno je nutné brát s rezervou, zejména hodnocení shrnuté do několika vět, jak se o to pokusil "Pisálek".
Podstatné je obecně to, že auto vnímá jako prostředek k přemístění z místa A do místa B přibližně 90 procent motoristů. Pouze asi 10 procent chce "něco" víc a tato skupina se samozřejmě o tento typ Renaulta, o kterém píše "Pisálek", nezajímá. Z této skupiny menšina má dostatek peněz, aby si koupila auto svých "snů" a většina z této skupiny jen "diskutuje" a šíří "znalecké" rady.
Myslím si, že si toto "Parádní auto", které je předmětem zdejší diskuse, své zákazníky určitě najde. Rozhodně jde o pohodlný elegantní vůz na dlouhé cesty s dostatečným výkonem motoru a kvalitou a spolehlivostí se vyrovná současnému standardu na trhu s novými auty. Nic více a nic méně. Já mám řadu let naftovou služební Octavii se 110kw motorem a při jízdách po německých dálnicích je výkon motoru v jednomístném obsazení s pár zavazadly naprosto v pohodě a i když do Octavie naložím více lidí a zavazadel, tak to s přimhouřením oka také ujde. Podobně to bude pravěpodobně i s tímto "Parádním autem", o kterém se v diskusi vede řeč a které jsem osobně nezkoušel (nemám ani důvod, protože moje požadavky toto auto nesplňuje). Jako soukromé auto mám sportovního sedana s větším výkonem, který mne uspokojí ve všech případech použití a ve všech situacích. Pro běžnou skupinu motoristů (zmíněných 90 procent) tento Renault splní všechny jejich požadavky,m včetně výkonu a jízdních vlastností a uspokojí je jistě i levnější verze se slabším motorem. Tato cílová skupina motoristů nikdy nejezdí "na hraně" a se zapnutými stopkami, a proto nějaká sekunda ve zrychlení nebo "nervozita" stabilty vozu v situacích, do kterých se svým stylem jízdy nikdy nedostanou, je nechává zcela klidnými a stejně tak "necitlivost" (zpětná vazba) řízení (naopak třeba ocení, že na otočení volantem nemusí vynaložit skoro žádnou sílu...).
Na závěr připomínám a opakuji radu, aby si každý vybral podle svých skutečných potřeb a požadavků a vybraného "adepta" před jeho koupí pořádně vyzkoušel, aby nebyl zklamán. To, co si člověk přečte někde v magazínu, testu na webu nebo dokonce v nějakém reklamním příspěvku, by měl osobně konfrontovat s vlastní zkušeností. A už vůbec by neměl hledět na nějaké kecy "znalců" v "odborných" diskusích.
Ještě dovětek k výkonu motoru - toto auto s tímto motorem brzdou v provozu na silnicích díky výkonu rozhodně nebude. Brzdou je poměrně značná část motoristů z výše zmíněné skupiny 90 procent "přemísťovačů z A do B", kteří si s jakýmkoliv autem příliš "nerozumí" a to, co jim trvá, než se rozjedou po rozsvícení zelené na semaforech na křižovatkách, než se rozhodnou předjet, než zvládnou vůbec přeřadit na nižší stupeň a přidat plyn, znehodnotí výkonové parametry jakéhokoliv auta. I kdyby se posadili za volant Porsche, tak to to vůbec nepomohlo. Tuhle skutečnost zná ovšem každý, kdo jezdí za volantem každý den a proto celkem snadno pozná "názory" diskutérů - znalců, kteří za volantem najezdí málo, nebo spíše vůbec nic.

Odpovědět  |   | 
jo  |  18. 07. 2016 09:23

Josefe ja s tim jezdil a za mě 3x nejede to! Ve 4 lidech je to opravdu slabej motor na to auto. Že to má výkon na papíře vyšší než zmiňovaná octavia je pravda,ale taky je to auto o třídu výš a těžší! Pro tvoji představu to jede asi jako ta tvoje octavia s 1.6tdi - mrtvola. Prostě renault s tímto motorem na konkurenci nestačí a espace je s tim motorem vubec herka. Prostě obsah nenahradíš.

Odpovědět  |   | 
X  |  18. 07. 2016 15:33

Hmm, to jsem asi jezdil jiným Espacem. Teda ne že by to byl trhač asfaltu, ale "herkou" bych to v přímém srovnání s podobnýma MPV (Sharan, S-max) se srovnatelnou dvoulitrovou naftou nenazval..

Odpovědět  |   | 
Josef  |  18. 07. 2016 22:04

Doplním x ...co se týče rychlosti a jak s tímto motorem jezdí espace, je vidět na videu, na které už poukázal tomík: https://www.youtube.com/watch......

Odpovědět  |   | 
Josef  |  18. 07. 2016 22:03

Reakce na jo | 18. 07. 2016 09:23 | [37.188.132.xxx] - co se týče rychlosti a jak s tímto motorem jezdí espace, je vidět na videu, na které už poukázal tomík: https://www.youtube.com/watch...
Podobně rychle mi sviští v Německu i moje služební Octavia 2,0 TDI, no i rychleji tachometrových 220, jenže to může být i vlivem větru nebo klesání dálnice apod. V ukázce ale espace je vůči Octavii v nevýhodě, srovnatelnější by měl být ten Talisman, ale nikde jsem ukázku s Talismanem nenašel a sám jsem s ním, jak jsem už uvedl, nejel. S Octavii 1,6 TDI jako náhradní jsem 1 den jezdil, když jsem měl moji v servisu - opravdu žádná sláva, ale dá se "zvyknout" a 1,6 TDI jsou častými flotilovými vozy (já mám zatím štěstí a dostávám dvoulitry) a dávaly se i do Superbů. Rozhodně nepředpokládám, že by Octavia 1,6 TDI dosáhla stejné max rychlosti jako předmětný motor v Renaultu, o kterém je tato diskuse a který je předveden ve videu. Co se týče hmotnosti, tak moje Octavia Combi měla něco kolem 1500 kg (ta moje nová je asi lehčí), ale starý Superb Combi s 2.0 TDI 103kW měl o 70kg více (1570 kg?) a celkem to výkonově také šlo. Proto předpokládám, že Talisman s 1615 kg a 118 kW na tom nemůže být hůře.
Moje zkušenost je ale v tom, když přesednu ze svého sportovního sedanu do služební Octavie, tak se mi zdá první km, než se "přizpůsobím", jako lenochod, ale proto neodsuzuji Octavii jako "slabou" nebo jako "herku". Jede zkrátka pomaleji a má menší odpich, ale není to pro normální ježdění nic kritického. Jsem stará škola, a proto také uznávám staré osvědčené pravidlo - pořádný motor s pořádným obsahem a poctivým počtem válců a je mi jedno, když někdo motor v mojem autě považuje za "zastaralý". Já vím svoje a stejně tak i ostatní, kteří mají praktické zkušenosti a navíc v testech je moje auto (i motor) hodně ceněno ze všech hledisek. Není to ale soutěžák, zlomky sekund nejsou pro mne prioritou. Na druhou stranu ale moderní motory neodsuzuji, je to bohužel trend, se kterým se člověk musí smířit. To, že se musí z nových nízkoobsahových motorů výkon ždímat jiným způsobem a jiných otáčkách amusí se častěji řadit, to ví snad každý. Nevím, kolik km jsi s Talismanem najezdil, protože jde o novinku, předpokládám, že jsi neměl možnost vyzkoušet zajetý motor a vyzkoušet ho ve vyšších (vysokých) otáčkách. Moje zkušenost je taková, že na seznámení s autem (jízdní vlastnosti, výkon motoru,...) potřebuji víkend a cca 1500 - 2000 km. Potom jsem schopen sdělit něco relevantního. Když se někdo projede kolem autosalonu cca 15-20 km, tak to není možné považovat za zkušenost.Ty, milý jo, jsi ale možná expert, který to "zvládne" rychleji a má ve všem hned jasno a umí zhodnotit auto než se řekne švec. Podle obsahu tvého příspěvku a argumentů, to ale nevypadá.
Na závěr připomínám, že Talisman není auto, které bych si vybral, mám jiné priority. Určitě může být výbornou volbou pro jiné motoristy, kteří s ním budou naprosto spokojeni. Proto doporučuji - osobně zkoušet a vybírat, co se každému líbí a "odborné" posudky v časopisech a na webu číst a brát s nadhledem.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  16. 07. 2016 13:11

Co jsi napsal, krásně odporuje tvému pravidelnému tvrzení, jak se označuješ za skvělého řidiče, jenž plně využívá a zvládá svou 1.2 atmosféru, kterou prohání Octavie s TDI.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  16. 07. 2016 13:44

Pro Toper - Proč by to mělo odporovat, pokud v Octavii s TDI bude za volantem sedět, jak jsem v mém příspěvku uvedl: "... poměrně značná část motoristů skupiny 90 procent řidičů - "přemísťovačů z A do B", kteří si s jakýmkoliv autem příliš "nerozumí" a to, co jim trvá, než se rozjedou po rozsvícení zelené na semaforech na křižovatkách, než se rozhodnou předjet, než zvládnou vůbec přeřadit na nižší stupeň a přidat plyn a kteří znehodnotí výkonové parametry jakéhokoliv auta." ? V takovém případě takové řidiče prožene i s 1.2 atmosférou a vůbec přitom nemusí ani moc přidávat plyn... Není výjimkou potkat zejména o víkendech na silnicích jedince kochající se přírodou v silných autech, které lze snadno předjet i s tím nejslabším vozítkem.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  18. 07. 2016 08:21

Jenže já nikdy nic takového nepsal... hlupáčku.
Inu, Toper, hlupák z mobilmanie bude hlupákem i na autorevue.

Odpovědět  |   | 
R  |  16. 07. 2016 16:59

jde hlavně o to, mít výkonovou rezervu např. pro případ předjetí....a na to opravdu nemusím mít zážitkovou jízdu...a když se proti mě blíží kamión a já jaksi nemůžu a nemůžu předjet, to je silný zážitek...pisálku...

Odpovědět  |   | 
Josef  |  16. 07. 2016 17:55

Pro R - jde hlavně o to, aby každý, kdo sedí za volantem, věděl, jaké výkonové možnosti má auto, které řídí a tomu přizpůsobil své chování a rozhodování. Jinak se takovému "expertovi" za volantem může stát, že nebude mít výkonovou rezervu pro předjetí, i kdyby seděl třeba v Subaru Impreze a rozbije si hubu bez ohledu na to, kolik má koní pod kapotou. Předmětný Renault, o kterém je tato "diskuse", má akceleraci z 0-100 pod 10 sec a to není rozhodně parametr charakteristický pro slabé auto. Že to není na druhou stranu žádná "raketa", to musí být každému jasné. Jak už jsem dnes uvedl jinde, fajnšmekr, který hledá výkony, míří jinde a rozhodně se tímto Renaultem nebude zabývat (částečně napoví i obsah testu - článku "pisálka", ke kterému je tato diskuse). A naopak člověk, který jezdí defenzivně a nejde mu o "závodění" a předjíždění za "každou cenu" a dává prioritu pohodlí a pohodě za volantem, tak ten se spokojí s tímto "slabým" Renaultem a hold některé předjíždění během své jízdy vynechá nebo s ním počká na vhodnější okamžik, kdy bude mít dostatek času na předjetí i s tímto "slabým" autem, které "nemá" výkonovou rezervu....

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  18. 07. 2016 08:20

Máš jezdit jako člověk, a ne jako sobecké a bezohledné hovado. Ale ano, pak věřím, že ti výkon Talismanu nestačí...

Odpovědět  |   | 
vlk  |  28. 07. 2016 21:05

Když se blíží kamion tak nepředjíždím.

Odpovědět  |   | 
twistedTSD  |  16. 07. 2016 21:38

Kecáš, na podvozek si stěžovali v každém testu, který jsem viděl/četl.

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  19. 07. 2016 21:17

neviem co si nepochopil na tom, ze nervozny, hlucny, drncajuci odskakujuci, razy prenasajuci podvozok je na prd a pravoplatne veskerymi redakciami oznaceny za nefungujuci.... co to ma s pretekanim ? kto tu pise o zavodeni ? je to neschopne chasis o nicom inom to nie je a nepomoze tomu ani blby 4controll

Odpovědět  |   | 
Tom  |  19. 07. 2016 22:46

A Ty jsi tim uz jel, ze tady tak placas?

Odpovědět  |   | 
DAS  |  15. 07. 2016 08:28

"překvapí rychlá odezva na plyn dvakrát přeplňované naftové šestnáctistovky" - Tak podobné formulace se ještě před pár lety objevovaly v diskusích jako hezký vtip, dnes bohužel fakt...Jinak auto hezké, jen nejsem zastáncem toho tabletu uprostřed, mám raději tlačítka. Je to lapač prachu.

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  15. 07. 2016 19:12

Souhlas. Vypadá to dost amatérsky a ušmudlaně. A Přístrojová kaple se taky moc nepovedla.

Odpovědět  |   | 
Tomík  |  15. 07. 2016 09:00

test sem, test tam. Hlavní je, že se Renaultu daří a evropská prodejnost jde nahoru ze všech automobilek nejvíc. 3-4 roky a jsou na úrovni VW.

Odpovědět  |   | 
pepa  |  15. 07. 2016 10:19

K Renaultu sice nemám žádný vztah (snad mimo nostalgických vzpomínek na R 8 Gordini a Alpinu A 108), ale ten mega průser, kterým se brodí VW v USA, bych jim (ani za ty 3-4 roky) nepřál.

Odpovědět  |   | 
Arnost  |  23. 07. 2016 03:58

Ja tiez Renault nemam rad. Mame firemny Fluence s automatom a to je zazitok naozaj. 1.5 diesel spotreba cez 6 automat radi ako z 85teho. Podvozok maximalne nevyspitatelny , je to sice lacne auto ale fakt zle

Odpovědět  |   | 
host  |  15. 07. 2016 09:02

Pravda, auto je docela hezké, já bych ale počkal, až budou mít větší přední logo. Tohle je takové nevýrazné. A pár fotoček na obyčejných šestnáctkách kolech by asi taky ukázalo, jak to s tou krásou je doopravdy. Kolik se jich asi prodá na devatenáctkách?? Zajímala by mne taky spotřeba plně naloženého auta - např. čtyři manažeři středního věku a střední váhy plus plný kufr věcí a moje pravidelná trasa Plzeň - Norimberk - a na A6 to rozjet, jak jsem zvyklý, na cestovních 180-200km/h...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  15. 07. 2016 10:33

Jet s naloženým vozem a 4 lidmi na palubě 200 a ještě se tím chlubit, to jsi super vůl. To se předháníš s nějakým místním Turkem, ne?

Odpovědět  |   | 
host  |  15. 07. 2016 10:54

jo, a jmenuje se Aladin, to že asi máš nějakou plečku, která to nedá, neznamená, že jiní se nemohou takhle přesouvat ... u sousedů na jejich autobán to není nic neobvyklého a myšlenka, že se v téhle rychlosti musím s někým honit, je pěkně hloupá - asi možná jako její autor, který si nedovede představit, že by touhle rychlostí šlo cestovat. Vzhledem k tomu, že mne v tomhle tempu pořád předjíždí dost aut, usuzuju, že všichni ti ostatní jsou ještě větší voli ... stupidní aladinovská úvaha, vyprodukovaná ekvivaletním mozkem.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  15. 07. 2016 11:01

Pravda. A na zadním okně vozím vajíčka.

Odpovědět  |   | 
host  |  15. 07. 2016 11:47

tím se netrapte, to Vás - asi hrůzou z toho, jak řídíte - opustily Vaše vlastní....

Odpovědět  |   | 
Jogurt  |  15. 07. 2016 22:58

Klid, je mnoho řidičů, kteří žijí ve skálopevném přesvědčení, že 200km/h je vražedná rychlost, při které se létá vzduchem, nikdy nejeli víc než 145 a při tom zažívali pocit smrtelného potu. To, že v místech kde to je legální holt řada řidičů takto běžně jezdí, tamní dálniční síť má vůbec nejnižší nehodovost v EU při velmi vysoké zátěži a nikdo se přitom s žádným Turkem nehoní, je pro ně sci-fi kombinované s horrorem. A že diskutují je v pořádku, aspoň je názorová pluralita a veselo.

Odpovědět  |   | 
akoze  |  18. 07. 2016 12:16

no neviem, presli sme nemeckom ale asi to bolo nejake paralelne nemecko, pretoze az na jedneho mladeho siltovkara na starom passate sa na mna nikto nelepil, nikto neblikal, a ziadne kolony beznych vodicov iducich 180 ma neobiehali.

Odpovědět  |   | 
Tomík  |  15. 07. 2016 11:14

No tak jste nám pane Hoste sdělil, že jezdíte s manažerama po autobahnu 180-200 km/h a že vás při tom zajímá spotřeba a že nevíte jak tento Renault s tou 1.6 při těchto rychlostech jede a kolik má spotřebu. Je to sice Espace, ale stejný motor.
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
host  |  15. 07. 2016 11:30

a vy pane Tomíku jste nám na těch čtyřech řádkách bohužel nesdělil vůbec nic - obdivuhodný výkon

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  15. 07. 2016 17:30

Okopáváš brambory "...na čtyřech řádkách.." To se ani nedivím, že jezdíš těch 180 - 200 km/hd.. A to jako na poli, mezi těmi řádky?
Jinak souhlasím s Aladinem, jen hlupák se tímto může chválit, poukud takto jezdíš u nás. Otázká ovšem zní, jestli to není jen bohapusté chvástání, případně zastuzena puberta. A to s tím předjížděním, při této rychlost, to je také pěkná pitomost.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  16. 07. 2016 08:07

A já furt o kom že ta písnička je :o)
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
kari  |  15. 07. 2016 11:36

Rozpohyboval to na 200 za dobu, za kterou průměrný člověk vypije kávu, prohlubeň v podlaze jak tlačí na plyn a otáčky 4500. Opravdu ideální rychlost pro toto auto
Za prvé to Espace není auto na nějakou rychlou jízdu, ale na cestování a za druhé ten motor je dobrý tak jako základ, ale ne jako vrchol a to i u Espace tak i u Talismanu.

Odpovědět  |   | 
Blatouch  |  15. 07. 2016 15:46

To je celkem bezne cestovani po Nemecku, kde jeste nastesti nebuzeruji lidi za rychlost. Ale musi se to umet a musi na to byt vhodne auto. V ostatnich zemich, kde je plosne omezena rychlost na 130 a mene, uz ridici zapomneli jezdit. Ale pravda - az EU silou prosadi elektronesmysly, budeme se plouzit vsichni a sledovat ubyvajici energii v aku. To pak bude nadhera ridit auto.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  15. 07. 2016 17:38

Tech aut, ktere jedou 200 a vice je pomalu, vetsina do tech 160.

Odpovědět  |   | 
Jogurt  |  15. 07. 2016 23:00

ne do 160 ale 180: Statisticky občas 70%, pravidelně 50%, často 30%. To až tak málo není.

Odpovědět  |   | 
Ferry  |  15. 07. 2016 21:34

Já asi jezdím do jinýho Německa. Mám totiž projeté to, které už má na většině dálnic omezenou rychlost na 120. Takových pilotů, co běžně jezdí svýma nadupanýma kárama po autobahnu dvě kila lehkou nohou, takových znám. A pak zablouděj i na D1. Ty jsi komik.

Odpovědět  |   | 
Jogurt  |  15. 07. 2016 23:08

Ale prdlajs. Příklady: Trasa Mnichov - Rozvadov má na 200km omezení na 120 na krátkém zatáčkovitém úseku A93, na 80 na průjezdu Regensburgem, a na 120 kolem nového křížení Schwanndorf. Jinak bez omezení a to jde v případě A93 o starou úzkou zakřivenou dálnici. A6 Rozvadov-Mannheim má omezení jen kolem Nürnbergu a na přetíženém úseku Heilbronn- Neckarsulm - Hockenheim, jinak nikde. Atd.
Tyhle kecy o plošném omezení na 120 v Německu jsou alibistické kecy přistěněkakatelů.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  16. 07. 2016 08:26

Jsi prostě machr.

Odpovědět  |   | 
jano  |  19. 07. 2016 22:57

Jazdi takym sposobom vo Svajciarsku a vratis sa domov za rok /z basy/

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  18. 07. 2016 10:16

Tenhle příklad, to je prostě blbost..... Čtyři manažeři nikdy nikam nepojedou společně jedním autem, jako nějaký dělňasové do fabriky na odpolední směnu Každej zvlašť hezky přifrčí svým služebním fárem. Čtyři manažeři = čtyři auta!

Odpovědět  |   | 
Ota  |  18. 07. 2016 12:53

tak ono jde o to, co je to dnes manager ... vedouci skladu je taky store manager ...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  15. 07. 2016 09:11

Netestoval jsem ho, proti Renaultu nic nemam, ale ty starosti mi prijdou v teto kategorii spise jako zasadni nedostatky (minimalne ta dynamika a chovani na nerovnostech).

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  15. 07. 2016 11:27

Narozdíl od oktávky je to pohodlné takže se musí napsat, že to nedrží. Sice jsem tím nejel, ale vzhledem k tomu, že podle redaktorů nedrží žádné francouzské auto... Zajímavé, že jsem s tím v zatáčkách a na rozbité cestě vždycky nejrychlejší Tak bych jim moc nevěřil.
Kdyby do toho dali 2.0DCI se 118kw tak stačí jedno turbo a aji to líp pojede... A ta nádrž je asi vtip příště bude palivo už jenom v PETlahvi

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 07. 2016 12:29

Nádrž je smutná daň neustálé snaze o snižování hmotnosti a spotřeby. Jinde se už moc ubírat nedá, tak se upravují takovéhle drobnůstky.

Odpovědět  |   | 
renault  |  15. 07. 2016 13:39

fuj, to je pouťovina

Odpovědět  |   | 
Driver  |  15. 07. 2016 15:18

Děkuji autorovi za článek a za fotky. Obojí je velmi pěkná práce. Auto není sice žádný zázrak, ale pokud někdo neprojde Felicií STK, tak z takového auta může být nadšen. Ten, kdo před 20ti lety jezdil s osmiválcem, tak ho to oslovit nemůže, tak bych diskusi neubíral směrem jestli je nebo není tohle dobré auto, ale směrem, jestli jsem nebo nejsem cílová skupina. Pro méně náročné to může pěkně fungovat.

Odpovědět  |   | 
Player  |  15. 07. 2016 15:20

Takže to moc nesedí, moc to nejede a když to naložím jsem brzdou v kopci na dálnici.
Fakt výborné auto střední třídy!

Odpovědět  |   | 
your.god  |  15. 07. 2016 15:33

Mně se to auto moc líbí, jen bych uvítal na přístrojové desce otáčkoměr i rychloměr najednou a klasickou ruční brzdu s lanky. Naftový motor s nižším objemem a se dvěma turby mi taky nepřijde jako dobrá koupě. Myslím, že benzínový motor 1.6 TCe ve verzích 110 kW (150 k) a 147 kW (200 k) je dobrá volba. Dvě stě koní snad normálnímu člověku a pro účely použití tohoto automobilu stačí. Rozhodnutí prodávat silnější verze jen s automatickou převodovkou nechápu a rozbil bych za něj někomu držku. A za tu cenu taky.

Odpovědět  |   | 
Ferry  |  15. 07. 2016 21:36

Otáčkoměr s rychloměrem jde navolit na třech typech zobrazení. Je na tobě, jak si to vybereš.

Odpovědět  |   | 
your.god  |  17. 07. 2016 01:12

Já Ferry předpokládám, že na displeji v tom, čemu se dřív říkalo přístrojová kaplička, jde navolit množství různých zobrazení, jak vyplývá i z fotek, ale jde mi o to, že plocha toho displeje mezi klasickými "budíky" je v jakémsi okruží, do kterého se vejde jenom zobrazení jednoho přístroje v klasické podobě a rozumné velikosti, což znamená, že když budu mít přepnuto na tachometr a budu chtít zároveň i otáčkoměr, tak otáčkoměr se tam už nevejde a bude se zřejmě zobrazovat ve formě sloupce a nebo většího či menšího soustředného kruhu se stupnicí tachometru, což mi nepřijde vhodné a už vůbec ne přehledné.
Prostě není nad klasiku, když jen mrkneš a vidíš a nebo jsi údaje schopen přehledně vnímat při pohledu dopředu na vozovku jen periferním viděním.
Tohle je prostě nepřekonaná klasika a otáčkoměr přirozeně musí být v levo.
http://www.zavolantom.eu/wp-content/galeria/hyunda... ...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  26. 12. 2017 19:07

"Prostě není nad klasiku, když jen mrkneš a vidíš a nebo jsi údaje schopen přehledně vnímat při pohledu dopředu na vozovku jen periferním viděním. "
Mám Talismana, ale proč bych vůbec koukal na přístrojovku, když to podstatné mám na head-up displeji? Dolů nepotřebuji koukat vůbec a už tuplem ne na otáčkoměr, otáčky si řeší dvouspojkový automat. Já si prostě zvolím jen režim v kterém chci jet a zbytek fakt můžu nechat na autu. A ten režim se dá zvolit tlačítkem po hmatu bez sundání pohledu někam na displej.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  16. 07. 2016 06:50

Chtělo by to se s tím svézt a potom soudit. Obecně před nějakými 20 a více roky měl každý výrobce svou filosofii a zákazník si vybíral podle ní. Velkého Renaulta si tenkrát koupil ten, kdo chtěl větší, silné, ale přitom pohodlné auto s komfortním podvozkem za rozumnou cenu. V dobových recenzích už tenkrát psaných na míru Volkswagenu se třeba na Safrany snášely tuny kritiky za (údajně) měkké sedačky, houpavé podvozky a nepřesné řízení, ze kterého pisálky bolely záda a občas se jim prý dělalo z houpavé jízdy i špatně od žaludku. Potom si přesedli do Volkswagenu a pěli ódy na jeho dřevěné sedačky, prkennné pérování a drncavé nízkoprofilové pneumatiky. Kdo ale preferoval klidnou pohodlnou jízdu, kdo nestál o naklepanou prdel a vypadané plomby ze zubů, a kdo měl zkušenost s řízením třeba takového Safranu, věděl svoje - že Safrane měl už vzadu multilink, zatímco Volkswagen u Passatu ještě montoval obyčejnou vlečku a tím prkenným pérováním si zajišťoval alespoň trochu přijatelné jízdní vlastnosti. Především v zemích kde se nemluvilo německy měl Renault stálou klientelu. Potom ale udělal Renaul dvě velké chyby. Za prvé se začal snažit přizpůsobit "volkswagenovským" manýrům, místo pohodlných "pojízdných gaučů" začal také dělat prkenné podvozky a sedačky, tím ztratil stávající klientelu a novou nezískal. Za druhé to ještě dorazil totální nekvalitou výroby.

Odpovědět  |   | 
Provo  |  16. 07. 2016 09:32

No vidíš a dnes je to naopak, Renault dělá ve střední třídě prkenné podvozky s bouchajícími koly a nervózním zadkem na primitivní torzce zatímco Passat si drandí na multilinku.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  16. 07. 2016 11:53

Máš u mě +1, ale nesouhlasím s trochu přehnaným výrazem "totální nekvalita výroby". Má své mouchy, ale pod slovem "totální" si představuji něco jiného. Sedačky jsou také tvrdší než ve starých modelech z dob minulých, ale stále jsou pohodlnější než u konkurence VW a mnoha jiných v základu. Jenom jedna bokem: jezdím i s Transitem 2004, má měkčí sedačky než Megane Coupé 2009, ale po cca. 60 km mě z nich příšerně bolí záda - nemají dostatečné tvarování. Prdel si vezu ve vatě, ale záda trpí a to je velká chyba, když trávíte za volantem většinu času v práci. V tomle je Renault stále dál i s tvrdšími sedačkami. Raději naklepanou prdel od torzky, ale ne bolavá záda.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  17. 07. 2016 08:17

Zda mají být sedačky tvrdší nebo měkčí je čistě subjektivní věc. Možná to není ten správný výraz, ale prostě někomu vyhovují tvrdší sedačky, jiný je zase nesnese. Já třeba naopak necítím sebemenší problém s měkkými "křesly" ve starém Renaultu 21 ani po mnoha hodinách za volantem. Možná to chce jen jedno - nesedět "na sedačce" ale "v ní" - zkrátka se do ní trochu zapřít. Naopak trochu problém mám s podstatně tvrdší sedačkou v jedničkovém Mercedesu C, která je sice v zásadě dobře tvarovaná, ale zhruba po dvou hodinách mě začnou brnět nohy a musím zastavit a chvíli se projít. Problém který v Renaultu neznám. Katastrofou jsou potom sedačky třeba z jedničkové Octavie, které by ze mě za půl dne udělaly invalidu.
A totální nekvalita? Taková, která znemožní auto normálně používat. U nás v ulici si kdysi koupili dvojkovou lagunu. Když nové auto v záruce potřetí nenastartovalo a odjíždělo do servisu na podvalníku k další záruční opravě, majitel se naštval, nechal si vrátit peníze a místo ní si koupil Mazdu 6. Ta bez problémů slouží dodnes. Nemá cenu zakrývat, že jistý "konzern" se se svými rozvodovými řetězy tomuto stavu také přiblížil na dosah.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  17. 07. 2016 12:30

Ano, dvojková Laguna je taková černá můra Renaultu. K těm sedačkám - mě osobně je jedno, jestli je měkčí, tvrdší. Hlavní je, aby byla dobře tvarovaná a celkově dobře stavěná, aby hlavně "držela tělo". V Transitu se do opěradla můžu zamáčknout jak chci, ale chybí tam ta "vystouplá boule", která mi bude oporou ve spodní části zad. Pak se mi ty záda propadají do sedačky. Nevím, jak to lépe popsat.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  16. 07. 2016 13:10

Když se řekne Safrane, vzpomenu si na dvě věci. Opravdu příšerně houbovité sedadla a neskutečnou hmotnost toho povozu. Bez pořádného motoru to vůbec nejelo!

Odpovědět  |   | 
twistedTSD  |  16. 07. 2016 21:44

Tak v první řadě Passat nebyl konkurentem Safrane. Za druhé dnes je Talisman exotem vlečkou.

Odpovědět  |   | 
twistedTSD  |  16. 07. 2016 21:59

Zdá se mi to, nebo má rámeček infotainmentu jiný povrch než dříve? Ten dosavadní byl vysloveně ostudný, takže by šlo o krok vpřed (i když i na tomhle budou otisky a nečistoty určitě znát). Jinak, už mě prudí, že do testů posílají výhradně verze IP a najít test Talismanu bez adaptivních tlumičů, 4Control a dalších jejích specifik je prakticky nemožný úkol. Přitom paradoxně dojmy z nich bývají rozpačité.

Odpovědět  |   | 
Provo  |  16. 07. 2016 23:05

tady máš test verze žebrák a testér si vyloženě pochvaluje, že bez hyperaktivního 4C a motoru bez turbudíry je to daleko lepší auto než ty vyšperkované verze.
http://www.stream.cz/meziplyn/10011171-renault... ...

Odpovědět  |   | 
Arnost  |  23. 07. 2016 04:11

Velmi sa mi pacia tieto hadky. Moj nazor ze 1.6 118 kw je fakt malinko. Auto krasny desing ale motor nula, ani 4x4. Ak by sa to malo porovnavat napr s A4 alebo BMW 3 tak je to nasmiech ked nemci ponukaju aj 3.0 tdi a aj silne benziny

Odpovědět  |   | 
Martin  |  17. 08. 2017 21:45

Pridam vlastni zkusenost po cca 4tis.km s 1,6 biturbo. Auto neni trhac asfaltu, ale rozhodne neni brzdou provozu. Jede docela svizne a je vyborne pro odpocinkove svezeni na dlouhe i kratke vzdalenosti. Vzhledem k automatu usetrite spoustu namahy a pozornosti, jen je treba se naucit jinak pracovat s plynem a brzdou nez u manualu. 4 Control je taky lepe vyladeny nez u laguny se kterou mam najeto cca 110tisic. U talismanu celkove vetsi stabilita jizdy, vyborne brzdy a Komfort jizdy, vcetne odhlucneni motoru. Kufr u Kombi bajecny. S autem je radost jezdit.

Odpovědět  |   | 
Janci  |  09. 12. 2017 15:07

Ja mam Talisman initiale paris kombi... moje hodnotenie po 17tich mesiacoch a 55tis km... znovu bych si ho uz nekupil. Auto je svizne ale jazdim sam, ma masazne sedacky ktore su vyhrievane a chladene ale nie klimatizovane je v nom vela priestoru ale nie dostatok miesta... jednoducho vsetko je tam len take akoze... iba na oko. Ak by sa ma niekto opytal ci si ho ma kupit tak mu ho urcite neodporucim

Odpovědět  |   | 
odstraneno magma  |  26. 12. 2017 15:48

Ahoj, zvazujem prave Talismana TCe 200, zhanam nejake realne skusenosti ludi, ktori ho vlastnia. V com vidis najvacsie problemy toho auta?

Dik
M

Odpovědět  |   | 
Petr  |  26. 12. 2017 19:21

Nevím jak kolega, ale já Talismana sedan mám tu 160 dci, ve skoro plné výbavě. S 200 koňovým benzínem jsem ještě nejel. Infotaiment mám s poslední verzí firmware(s předchozí byly problémy). A ano auto je co vytknout, co bych si dokázal představit lépe, nebo jinak. Hlavní je ale srovnání, ono totiž ty samé problémy s tím že ne všechno je na 100% tak jak by člověk chtěl mám u Octavie kterou mám jako druhé auto a stejně tak u Superba. Pokud nechci jet na limitu, tak mě podvozek vůbec netrápí jaké má provedení, je pravda je na těch 245/45 R18 je to občas tvrdší než bych chtěl, ale na druhou stranu na suché vozovce se mi je ještě v podstatě nepodařilo "utrhnout". Převodovka EDC mám jediný problém, občas při požadavku na prudký rozjezd do křižovatky mu trvá skoro vteřinu než to sepne naplno, tedy ale přesně to samé co DSG v Supu, ale s tím májí prostě dvouspojkovky obecně problém. Výbava celkem ok, příjem digitálního rádia nic moc, ale díky dvěma usb a SD kartě a možnosti přes infotaiment přehrávat si i z mobilu mě digitální rádio moc netrápí. Bose hraje dobře, jen škoda poměrně málo možnosti nastavení audia. Jinak Renault má problémy s aktualizací map, aktuálně rok staré 2016/12 a navíc po vypršení základní lhůty na aktualizace map si člověk musí připlatit za mapy a zvlášť ještě pokud chce datové služby(traffic zejména) protože to má vestavěnou sim...

Odpovědět  |   | 
odstraneno magma  |  26. 12. 2017 19:59

Super, moc dakujem za informacie. Uz som si pisal aj s dalsimi ludmi a som rozhodnuty, ze idem do toho. Neni to najlepsie auto na svete, ale v tej cene nekupim aktualne nic, co by mi viac vyhovovalo. M

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 196 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 32 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A