Kapitoly článku:
Stále skvělý podvozek
Hned druhým pádným důvodem hovořícím pro koupi Range Roveru Evoque jsou po skvělém designu jízdní vlastnosti. Evoque byl vždy považován za řidičsky hodně zajímavé auto a poslední svezení s modernizovanou verzí mi to opět připomnělo. Kromě toho, že se karoserie absolutně vůbec nenaklání, zaujme především řízení. To je na kategorii SUV velmi strmé a dost citlivé. Vyloženě jsem si musel v prvních chvílích na jeho reakce zvykat. Mnoho hatchbacků toto může Evoque pouze závidět.
A k tomu všemu tu máme i vynikající manuální převodovku s naprosto přesným řazením. Dráhy řadicí páky jsou opravdu krátké a přesně vymezené, páka jako taková je příkladně po ruce. Automatická převodovka zde bude zaručeně častější volbou, ale kdo sáhne po manuálu, ten zklamán nebude. Řazení je vyložená radost. Jen si musíte zvyknout na celkem tuhou spojku, což asi bude problém především pro dámy, které mají Evoque obzvlášť v oblibě.
Manuální převodovka není pro většinu zákazníků to, po čem by u Evoque toužili. Řazení jako takové je ovšem velmi přesné, má krátké dráhy a řadicí páka je ideálně při ruce
Je skoro až k nevíře, jak moc dokáže tento britský crossover na okreskách pobavit. Stačí pár zatáček a velmi rychle zapomenete na fakt, že nesedíte v hatchbacku. Podvozek navíc umí velmi dobře odfiltrovat i větší nerovnosti a když na to přijde, můžete se vydat do terénu. Také po faceliftu zde přirozeně zůstal systém Terrain Response.
Více než terénní dovednosti ale budou zajímat majitele jiné věci. I stávající Evoque chce být moderní, takže nabízí řadu různých asistentů. Máme tu třeba automatické přepínání dálkových světel, hlídání mrtvého úhlu, sledování jízdních pruhů nebo čtení značek a nový mutlimediální systém.
Prakticky v každém testu RR Evoque byly kritizovány dvě věci - nekultivovaný naftový motor a pomalý multimediální systém. Po faceliftu jsou oba tyto problémy téměř na sto procent vyřešeny
Multimediální systém je o mnoho lepší než dříve, ale stejně připomenu konkurenční MMI nebo iDrive. Stále si myslím, že němečtí konkurenti umí tento systém udělat lépe, nicméně InControl se už alespoň na své konkurenty dotáhl. Drobné výtky by se našly také na téma čtení značek (to občas některé značky zcela ignorovalo) a automatického přepínání světel. U něj se velmi často stávalo, že světla vypnul až v momentě, kdy protijedoucí řidič jel přímo proti nám. Skoro jako kdyby měla kamera příliš úzký záběr.
Verdikt
Modernizace pro Evoque přinesla také třeba nové sedačky do interiéru, které jsou mimochodem výborně tvarované, měnil se i přístrojový štít a to je zhruba všechno. Nic víc totiž nebylo u nejmenšího Range Roveru potřeba.
V rámci modernizace dorazila i nová a výborně tvarovaná sedadla. Úpravy se týkají také přístrojového štítu, kde teď najdeme větší barevný displej
Testovaný automobil je druhým nejlevnějším Evoque. V testované výbavě SE (druhá úroveň) má cenou od 1 098 801 Kč. Náš exemplář dostal pár věcí navíc (například lepší sedadlo řidiče za 31 tisíc, panoramatické okno za 33 tisíc, bezklíčkový přístup za 18 tisíc, navigaci InControl Touch za 22 tisíc nebo Driver Assistance Pack za 69 tisíc) a výsledkem byla cena 1 364 275 Kč. Je to hodně? Nebo to je tak akorát? Především to je jedno…
Evoque je hlavně o tom, jak vypadá a on vypadá pořád tak dobře, že zákazníci cenu příliš neřeší. Dobrou zprávou pro všechny je příchod nového motoru, který je o poznání lepší a snad i úspornější (oficiálně je úspornější o osmnáct procent).
Potěší i výborné jízdní vlastnosti a naopak moc nenadchnou známé záležitosti typu horšího výhledu nebo minimálního místa vzadu. Ale to už k Evoque prostě patří.
Evoque je nejen na pohled velmi povedený crossover. Opravdu nezávidím designérům ten moment, až za nimi přijdou nadřízení s tím, že je potřeba vymyslet vzhled Evoque druhé generace. Protože tento model vůbec nezestárl ani za šest let své existence, bude to hodně tvrdý oříšek.
Technické údaje: Land Rover Range Rover Evoque TD4
Rok • stupeň výbavy
2016 • SE
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 999 cm3
Vrtání • zdvih
83,0 mm • 92,4 mm
Nejvyšší výkon
110 kW (150 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
380 Nm při 1 750 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,8 s
Nejvyšší rychlost
182 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
575 l • 1 445 l
Objem palivové nádrže
54 l
Hmotnost: provozní
1 665 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
5,5 • 4,3 • 4,8 l/100 km
Rozměry: délka × šířka × výška
4 371 × 2 090 × 1 660 mm