Rychlý test Mini Clubman Cooper S: Lepší, než si myslíte

Driver  |  21. 01. 2016 21:43

Díval jsem se na to auto v listopadu ve Vídni a první mě zajímala cena. No a s trochou té výbavy koruny milion. Za půl milionu je Fabie v plné parádě. Já vím, že to nejde srovnávat. Ale reaguji na subjektivní článek/test kde se o Fabii hovoří. Takže za mě to je auto určené pro lidi, co vydělávají 3000Euro měsíčně a více. Potom taková stylovka je supr kára. Ani jsem se na to auto nedíval a šel jsem pryč. Kdo chce utrácet za stylovku, buďme rádi, že je někdo vyrábí, proč ne, ale za mě, bych volil tedy stylovější třidvířko a nebo to jejich mini SUV. Tenhle kombík mi připadá neméně stylové MINI, praktičnost začala hrát roli u Mini. Nová doba. Ten předchozí kombi/coupé co se dělal před 30ti lety byl Cool. Tohle je spíš druhé auto do bohaté rodiny.

Odpovědět  |   | 
Andy  |  22. 01. 2016 09:08

akonahle ides porovnavat Mini s Fabiou, tak si nepochopil dovod pre Mini... Nastastie ludia na svete chapu a Mini lame predajne rekordy mesiac za mesiacom.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  22. 01. 2016 09:57

Dnešní "Mini" je pouhou parodií na původní Mini, stejně tak jako dnešní "DS" je parodií na původní DS. A dnešní společnost je na tom už tak bídně, že to toleruje. Tohle nemá vůbec nic společného s image, tohle je prachsprostý byznysplán a zneužívání původní značky za účelem vytřískat z toho co půjde. Mimochodem proč v dnešní době řešit něco tak primitivního jako image? Už bychom se jako společnost mohli konečně posunout mentálně někam dál, ne?

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  22. 01. 2016 11:03

To je, ale to malé Mini, které se začalo vyrábět před 10? lety se fakt povedlo. I když ne na naše silnice. Jednou jsem ho řídil a to autíčko velmi překvapilo.

Prostor je to poslední co bych zde řešil. Přední sedačky prostorné a místa dost. Hlavně kolem hlavy a celého těla. Díky nízkému posedu. Zadní sedačky katastrofa, spíš jen nouzové. Kufr žádný. Ale, kdo nevozí malé děti, nemá s místem problém. Přes malé rozměry vozu není problém pohodlně sklopit zadní sedačky a místa na zavazadla je hned královsky.

K jízdě. Vůz je taková dokonalá buginka. Tvrdý podvozek, kola v rozích karoserie (poměrně velký rozchod kol) a velmi nízké těžiště udělali své. Vůz perfktně sedí, obzvláště v zatáčkách. Jízda je velmi čitelná, řízení dokonalé. Víte kde máte kola. Cítíte přesně, jak se vůz chová, co zvládne, co se mu líbí. Zkrátka přesné informace a odezva od řízení, podvozku, motoru. Vůz má hlučnější sportovní zvuk a je příjemné atmo 1.6 vytáčet. Ačkoliv jsem obdivovatel automatických převodovek, tak kdo si zde nedal manuál, přišel o dokonalé sportovní řazení. Jednotlivé stupně se na řadičce "necvakají", ale jakoby ty dráhy tahají. Prostě paráda. Dobrý výhled z vozu s přehledem o karoserii. Vlastně ani nejsou potřeba čidla na parking. V interiéru velmi kvalitní, měkké a na dotek příjemné materiály. Na palubovce, dveřích, všude. Už na tak starém vozu bylo ambientní osvětlení interiéru na různých místech s možností nastavení vlastní barvy. Taková blbost, ale v noci pěkné.

Nevýhody. Kvůli přísnému retro designu je čelní sklo zkosené a malé. Výhodou je, že se získá prostor před obličejem, což dělá vůz opět prostornější než je, ale zde to už přehnali a není vidět na semafory. Musí se brzdit hodně před. A pak ten podvozek. Na našich hrbolatých silnicích to je uskákaná koza, která nesedí, a doslova je vám toho auta líto. Tudíž pro ČR bohužel ne. Dále prapodivná kvalita zpracování některých detailů. Ale to by bylo na delší povídání.

Před lety jsem si ve Frankfurtu všiml, že v tom ráno jezdí do práce dost lidí a skoro všechno slečny. Zřejmě startovací autíčko pro mladé finančníky. Pak si ovšem takový zákazníci stěžují, že je vůz hlučný, tvrdý, nízký, malý a výsledek je, že současná Mini nemají s tímto původním vlastně nic společného. Jen vypadají tvarově podobně.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  22. 01. 2016 13:36

Shimi já myslím, že ta malá část inteligentního lidstva už se dávno někam dál posunula.

Odpovědět  |   | 
Marwiner  |  22. 01. 2016 22:26

Jak vypadá spotřeba v průměru za test?
Někde u konkurence jsem četl, že redaktor měl během testu potíže dostat se pod 9l/100km.

Odpovědět  |   | 
komik  |  25. 01. 2016 08:50

Me by zajimalo spis srovnani s BMW 1 a 2. Pac 1 byla cenove jeste rozumna (od 500 tis) - ve srovnani s octavii ve stejne vybave jen o 100 drazsi a pokud mate radi zadokolky, tak je obrecite ;)). Ale platforma 2 mi pripada jako dojna krava - premiova hlavne cena.. Jinak jsou lidi co to pusti... lichtenstejnskou princeznu jsme videli v audi a(s)1, mini je pro takove lidi alternativou...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A