Rychlý test Mini Clubman Cooper S: Lepší, než si myslíte

Driver  |  21. 01. 2016 21:43

Díval jsem se na to auto v listopadu ve Vídni a první mě zajímala cena. No a s trochou té výbavy koruny milion. Za půl milionu je Fabie v plné parádě. Já vím, že to nejde srovnávat. Ale reaguji na subjektivní článek/test kde se o Fabii hovoří. Takže za mě to je auto určené pro lidi, co vydělávají 3000Euro měsíčně a více. Potom taková stylovka je supr kára. Ani jsem se na to auto nedíval a šel jsem pryč. Kdo chce utrácet za stylovku, buďme rádi, že je někdo vyrábí, proč ne, ale za mě, bych volil tedy stylovější třidvířko a nebo to jejich mini SUV. Tenhle kombík mi připadá neméně stylové MINI, praktičnost začala hrát roli u Mini. Nová doba. Ten předchozí kombi/coupé co se dělal před 30ti lety byl Cool. Tohle je spíš druhé auto do bohaté rodiny.

Odpovědět  |   | 
Andy  |  22. 01. 2016 09:08

akonahle ides porovnavat Mini s Fabiou, tak si nepochopil dovod pre Mini... Nastastie ludia na svete chapu a Mini lame predajne rekordy mesiac za mesiacom.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  22. 01. 2016 09:57

Dnešní "Mini" je pouhou parodií na původní Mini, stejně tak jako dnešní "DS" je parodií na původní DS. A dnešní společnost je na tom už tak bídně, že to toleruje. Tohle nemá vůbec nic společného s image, tohle je prachsprostý byznysplán a zneužívání původní značky za účelem vytřískat z toho co půjde. Mimochodem proč v dnešní době řešit něco tak primitivního jako image? Už bychom se jako společnost mohli konečně posunout mentálně někam dál, ne?

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  22. 01. 2016 11:03

To je, ale to malé Mini, které se začalo vyrábět před 10? lety se fakt povedlo. I když ne na naše silnice. Jednou jsem ho řídil a to autíčko velmi překvapilo.

Prostor je to poslední co bych zde řešil. Přední sedačky prostorné a místa dost. Hlavně kolem hlavy a celého těla. Díky nízkému posedu. Zadní sedačky katastrofa, spíš jen nouzové. Kufr žádný. Ale, kdo nevozí malé děti, nemá s místem problém. Přes malé rozměry vozu není problém pohodlně sklopit zadní sedačky a místa na zavazadla je hned královsky.

K jízdě. Vůz je taková dokonalá buginka. Tvrdý podvozek, kola v rozích karoserie (poměrně velký rozchod kol) a velmi nízké těžiště udělali své. Vůz perfktně sedí, obzvláště v zatáčkách. Jízda je velmi čitelná, řízení dokonalé. Víte kde máte kola. Cítíte přesně, jak se vůz chová, co zvládne, co se mu líbí. Zkrátka přesné informace a odezva od řízení, podvozku, motoru. Vůz má hlučnější sportovní zvuk a je příjemné atmo 1.6 vytáčet. Ačkoliv jsem obdivovatel automatických převodovek, tak kdo si zde nedal manuál, přišel o dokonalé sportovní řazení. Jednotlivé stupně se na řadičce "necvakají", ale jakoby ty dráhy tahají. Prostě paráda. Dobrý výhled z vozu s přehledem o karoserii. Vlastně ani nejsou potřeba čidla na parking. V interiéru velmi kvalitní, měkké a na dotek příjemné materiály. Na palubovce, dveřích, všude. Už na tak starém vozu bylo ambientní osvětlení interiéru na různých místech s možností nastavení vlastní barvy. Taková blbost, ale v noci pěkné.

Nevýhody. Kvůli přísnému retro designu je čelní sklo zkosené a malé. Výhodou je, že se získá prostor před obličejem, což dělá vůz opět prostornější než je, ale zde to už přehnali a není vidět na semafory. Musí se brzdit hodně před. A pak ten podvozek. Na našich hrbolatých silnicích to je uskákaná koza, která nesedí, a doslova je vám toho auta líto. Tudíž pro ČR bohužel ne. Dále prapodivná kvalita zpracování některých detailů. Ale to by bylo na delší povídání.

Před lety jsem si ve Frankfurtu všiml, že v tom ráno jezdí do práce dost lidí a skoro všechno slečny. Zřejmě startovací autíčko pro mladé finančníky. Pak si ovšem takový zákazníci stěžují, že je vůz hlučný, tvrdý, nízký, malý a výsledek je, že současná Mini nemají s tímto původním vlastně nic společného. Jen vypadají tvarově podobně.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  22. 01. 2016 13:36

Shimi já myslím, že ta malá část inteligentního lidstva už se dávno někam dál posunula.

Odpovědět  |   | 
Marwiner  |  22. 01. 2016 22:26

Jak vypadá spotřeba v průměru za test?
Někde u konkurence jsem četl, že redaktor měl během testu potíže dostat se pod 9l/100km.

Odpovědět  |   | 
komik  |  25. 01. 2016 08:50

Me by zajimalo spis srovnani s BMW 1 a 2. Pac 1 byla cenove jeste rozumna (od 500 tis) - ve srovnani s octavii ve stejne vybave jen o 100 drazsi a pokud mate radi zadokolky, tak je obrecite ;)). Ale platforma 2 mi pripada jako dojna krava - premiova hlavne cena.. Jinak jsou lidi co to pusti... lichtenstejnskou princeznu jsme videli v audi a(s)1, mini je pro takove lidi alternativou...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 37 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 44 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 133 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A