Rychlý test Hyundai ix20 1.6i 6AT: Stěhovák pro nenáročné

94 komentářů

Antonín senior
27. května • 13:10

Přeji všem hezký den,
po přečtení všech recenzí na ix 20 jsem se rozhodl přidat taky můj osobní pohled na danou věc.
Takže jako senior v dnešnímu dnu mohu si dovolit posoudit z nadhledem i tento model vozu.
V osobním vlastnictví mě jako Vám - fandovi autáků prošlo rukou přes 37.osobních vozů.
Z celkového pohledu movšak mohu usoudit,že mladý člověk má jiný pohled na potřeby auta a nároky na výbavu jak my starší. Konec koncům se to potvrzuje i zde v recenzích.
Jako fotograf jsem taky prošem pár autosalonů mezi novináři a tak jsem poznal na vlastní kůži jejich hodnocení vozů a pohled.Zde je to podstatné!
Přesto můžu a taky zde sděluji,že každý zájemce o auto si vybere TO CO MU tzv. SEDÍ.
V recenzích je však možné napsát vše a kdykoliv ale je to realita ???
Všechno to chce brát s velkou REZERVOU.
Přeji všem hodně najetých štastných kilometrů,návrat domů a lehkou nohu.

djaba
26. června • 22:18

Přátelé ,hledal jsem prostornější auto s vyšším sezením a tedy i výhledem .Abych nedloubal spolujezdce ramenem a nedrhl hlavou o strop . Na zadním sedadle místo pro nohy . Zkrátka abych do toho a ven nelezl , jako z ponorky .No a najděte za obdobný peníz něco jiného .Pravda nějaká SUVa , by byla dobrá , ale to mám malou peněženku .

Tonds
14. srpna • 7:39

Auto skutecne plave po hrbolatych silnicich a odskakuje zadni naprava,ale z vlastni zkusenosti vam solidni servis v garancce vymneni predni tlumice za tuzsi. Komfort je srovnatelny a auto temer neplave a zadek se umravni na standartni uroven. Pak pri prudkych manevrech uz citite spis hrnuti balonovych pneumatik,ale pri parkovani na ne nedam dopustit'-)
nikdo nezminil prisvecovani do zatacek ktere je u H. uzasne vlozene do prednich svetel aodbocujete do osvetleneho prostoru. tohle bohuzel prodejci nevyzdvihnou. kazdy omyla mlhovky,ale zatim jsem poradnou mlhu patkal x krat mene nez odbocovani a zahybani v noci.
je to levne auto a je to z nejterych detailu na nem videt. ale za ty penize vam nikdo vic bohuzel neda. prostornosti a usporadanim se to schoduje s wv sportsvan. jen ta cena je uplne nekde jinde.
jedine co nechapu je ovladani tempomatu v pravo na volantu a u wv zas na levo. obcas s tim trosku valcim jakou rukou co ovladat a spousta preladenych pisnicek...

jo
5. května • 15:33

Ix 20 jsem kupoval nove na podzim pro rodice.
Pozadavek byl vyssi posez a prostor pro 4 lidi.
Konkurence je meriva ale o hodne drazsi.
Koupili jsme ix20 1.4crdi 6st. manual,metla,radio,klima,el p.okna,multi f.volant,kotouce vzadu atd. Cena vcetne zimnich pneu presne 300tkč. Svizně po okreskach spotreba 5.3l.
Za tu cenu konkurence neexistuje.
Ja mam passata a interier me v ix20 rozhodne neurazi. Uraži me ale v zakladnich octavich.Ze naprava odskakuje na nerovnostech pri rychle jizde zatackou je pravda. Prejezd zpomalovacich retarderu je pro cestujici vzadu o ledviny. Odskakujici sterk od kol cinka do podbehu. Zrychleni a reakce na plyn je slabsi.Toto auto nahradilo feldu 1.9d a je to ve vsech parametrech velky skok dopredu.
Napr. proti roomstru 1.4tdi je s touto ix20 doslova radost cestovat. Prostornost neuveritelna a kdo to nevidel na vlastni bulvy neuveri.

Suditscher
8. května • 23:46

Odskakující štěrk do podběhů je, dle mých zkušeností, běžný jev u kteréhokoliv vozu napříč značkami a záleží na použitých pneu a ne na autě. Odlétající štěrk od kol na prahy je zaviněn absencí kdysi povinných "zástěrek". Při rychlé jízdě zatáčkou na nerovnostech mi odskakuje náprava i u Tourana, takže vlastně taky nic mimořádného, neboť jen trouba letí do zatáčky na našich rozbitých silnicích vysokou rychlostí. :-)

Antiautomat
6. května • 12:07

Ja mam tieto 'tankoidne' zalezitosti vyriesene zvysenym podvozkom, lapacmi za prednymi a zadnymi a vanou pod motorom. Nie je moznost tam tie lapace doplnit?
Stoji to par babiek a sluzbu to urobi vybornu. :-)

Fanda
5. května • 19:00

Souhlasím,na poprvé jsem napsal,škoda,že u jinak dobrého vozu,tak nepochopitelně naladili zadní nápravu.A ještě ,jak píšete o tom štěrku,tak dokáže i otlouct prahy.Jak jsem zde psal,že s vozem střídavě cestuji do práce,tak kolegyni v záruce v Jindřichově Hradci prahy lakovaly,neboť v Pelhřimově jí to na záruku odmítli.Jinak letošní rok v Pelhřimově Hyundai zanikl.

ivan
5. května • 11:26

dnes je taká premávka,že tzv svižnu jazdu s vrtulou v zadku chodia len pubertáci..a neskoro zrejuci...i tak riskuju...takže tie BMW a volkswageny audi etc nech idu do večných lovisť na vrakovisku...aj s tými konami pre konov...B-] akurát ,že vytváraju pracovné miesta,ale aj hyundai ,KIA a peugeot..

Bat
4. května • 20:02

Peklo jmenem HDR... Kam jste v te redakci dali oci?

kokop
4. května • 15:25

moje skusenosti s pouzivanim ix20, 40 000 km, 1,4 benzin:*dlhodoba priemerna spotreba 6,5 litra, 90% jazdenia je v meste.*na dialnici sa bez problemov da udrzat 140kmh, v takom rezime a plnej zatazi (dovolenka) berie 8,5 litra.*na dobrych cestach je komfort vyborny, na zlych cestach zadok odskakuje - aj ked to nie nejaka katastrofa (ale ine auta na hrboloch jazdia lepsie). Na pocudovanie je autocko vyborne odhlucnene. Napr. zadna cast ix20 je z vyroby komplet vytlmena - hoci je to len benzin. Napr. Octavia III v nafte ma zadok len holy plech :-(*priestor je fantasticky. Male auta typu Fabia sa porovnat absolutne nedaju, nizsia stredna detto (vdaka MPV koncepcii strci do vrecka aj Octaviu).*auto si vyborne drzi cenu*vyborna spolahlivost, dlha zaruka a bohaty servisny plan z ix20 robia idealne rodinne auto.

Aladin
5. května • 11:12

Přímý konkurent ix20 je B-max, Jazz, samozřejmě Venga. Nic jiného mě nenapadá."vdaka MPV koncepcii strci do vrecka aj Octaviu"....v tom případě strčí do kapsy i Lamborghini. Příště trošku soudnosti a porovnávat porovnatelné.

k22
4. května • 16:25

Přesně tak, jediný auto z koncernu, které je konkurencí je Yeti, ale stojí o cca 100000kč víc, ale zázrak to taky není (1.2TSI).

Tom
4. května • 17:00

Yeti neni konkurenci pro ix 20, ale pro ix35.
ix20 je mpv, ne suv, sundej ruzove bryle.
A proc se porad obracis na koncern? Porovnavat tady zacali hundaiste, tak zkuste jinou staj. JInak vypadas, ze mas asi komplex z VW, protoze sem davas odkaz na rapida, pak na yetiho, zcela mimo misu.
Byl bych nerad, aby me radili do takoveho fanatickoho klubu jenom proto, ze mam auto stejne znacky. Kdyz porovnam diskuze pod vozy VW a korejcu, tak vw fans jsou jeste velmi mirni a k veci diskutujici..

k22
5. května • 9:22

Právě že pro nás to byla jediná varianta: prostor, výkona, pohodlné nastupování (nejen pro nás ale i pro naše staré rodiče), rapid se líbíl ženě, než si do něho vlazla, proto jsme ho krátce zvažovali. Mimo mísu? to myslíš vážně? tak si ty dvě auta porovnej, věcnějak ty říkáš: Yeti má lepší podvozek to ano, ale za100 anvíc už pak nic nenabízí (ani prosto ani výkon a servis a pojištění dubou spíš o dost dražší). Takže věcně...

k22
4. května • 15:01

Prohoha přestaňte tu už řvanit jak pubeerťáci o tom že Passat kkombi je lepší a že za 300k mám prémii v kůži nebo plky o konstukci zadní nápravy když o tom víte HOUBELES a řekněte mi: jaké auto kolem 300k (nové NE olítaná poplenice z Reichu) je prostornější, výkonnější, má lepší záruku menší TCO? Teď se předveďte chytráčci...:-D

Tom
4. května • 17:02

No evidentne o konstrukci naprav take mnoho nevis.
Ale dobre, z vlastni staje treba Soul, opel astra, meriva, ford Cmax, focus. Ono totiz ta ix20 pokud by byla za cenikovou cenu 300, tak je pekne bezmotorove holatko...

Tycoon
4. května • 16:30

Díval jsem se do ceníku a 1.6ka začíná na 349 tisíc a je k tomu nutno přičíst paket Essential, aby to mělo centrál na DO a rádio, takže ve výsledku je to 361 tisíc. To se mi zdá moc. Za tu cenu už lze vybírat v nižší střední třídě, například i30 stojí s 1.6kou stojí 375 tisíc. Ano, je tam pak nějaký akční ceník na skladové vozy a prodejci určitě i z běžného ceníku dávají slevu, ale na první pohled mi ix20 prostě levné nepřijde. Ta dynamika mi taky nepřijde nějak skvělá, u manálu výrobce uvádí zrychlení na 100ku za 10,8s. Do města bude samozřejmě bohatě postačovat ta čtrnáctistovka.
Čili pokud bych to měl shrnout, pro určitou skupinu zákazníků to bude fajn autíčko, pokud to seženou za akční cenu. Ale pro určitou skupinu nikoliv.

k22
5. května • 14:05

Já kupoval před rokem za 296k + zadní park senzory + lok. operka Armster=305k celkem. Z 80-120 na trou (takové typické předjídění na krátko) cca 7.5 sec., toje myslím slušné, lepší než 1.2TSI 77kW..lepší atmomotory dělá snad jen Honda (?). 1.6 protože mezi 2000-3000 ot/min má stený krouťák jako 1.4 při 4000 ot/min, tedy neproto,. žebych chtěl závodit, ael právě pro příjemnou klidnou jízdu, jak říkám, na dálnici dám 6ku a jedu, na okresce 3 (nebo i4) a bezpečně předjedu když potřebuju. Dlouhodbá spotřeba 6.5 (u TSI by bal o cca list menší, alecelkové náklady to neřeší).

mikes
6. května • 18:23

Neco o tech celkovych nakladech je tady, strana 8 http://www.arservis.cz/js/jupload/server/php/fil... ... Ix20 nevypada nejlip. To srovnani s tsi 77kw vychazi z nejakeho testu nebo tvych dojmu? Protoze jak tady ctu jak pred sebou hrnes vsechy ty dvoulitrove diesely tak to bude asi stejne komicky pripad.

pepa
9. května • 21:28

To je určitě relevantní srovnání nákladů,když to pochází od Škodovky.B-]

tom
4. května • 13:36

Teeda koukam, tady je sraz hnujdaj fans. Kde se muzu prihlasit? Taky jednu mam, ale ze bych z toho byl tak odvarenej. A fakt se mi libi, ze na tou auto neni zadna chybka, veskera kritika je zaplacena od konkurence, ktera jede dychavicne do kopce sotva 60:-).
Chlapci, trochu soudnosti, pokud to porovnavaji s f combi tak je to jenom spravne, sama automobilka zacina reklamu hlaskou shanite rodinne kombi, tak proc ne. Sjce za rodinne kombi beru spise passata, mondeo nebo insignii, ale chapu, ze to by fans neprekousli:-).
A pokud jde o konstrukci zadni napravy,nez zacnu stekat, tak se podivam, tak je ta naprava pq 34 a 24 konstruovana, treba excentricke ulozeni, rovnobezne osy tlumice a pruziny atd... takze ona konstrukce ma spolecneho jen nesouose ulozeni a vlecena ramena. Ale je take pochopitelne, ze to tady nikdo nerozlisuje:-)

bigt
4. května • 12:06

No a pak je tu Meriva, která je o třídu lepší, levnější, komfortnější, jak tento Hyundai

k22
4. května • 12:15

Merivujsem měl v merku, ale 1.4 Turbo (slabší blyo opravdu slabé) bylo o dost dražší a nelíblo se zvenku ani zevnitř (dveře an druhou stranu, neergonomicé ovládání, v tomhle H vede 10:1)

Kelly01
4. května • 12:55

ix20 jsem kupoval otci před 4 roky kdy měl 74let aby se mu líp nasedalo/vysedalo a to s nejslabším motorem, je z něj nadšenej bo za 4 roky má ujeto 19000km a to pouze trasa chalupa a zpět..:-D
Myslím že tohle je ta "správná" cílová skupina pro tenhle vůz, spokojená, bez námitek...
Jediné co jsem ho donutil upravit bylo zrušení nesmyslných návštěv servisu bo teď mu po 4 letech za pár kaček vyměním olej a filtry a zas pár let pokoj:-D

*
5. května • 20:49

Měnit olej po čtyřech letech? To je snad vtip, ne? Pokud vím, a to snad každý, tak se olej mění každý rok, u některých nových motorů různých výrobců nejpozději do dvou let, bez ohledu na počet najetých km.
https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--M... ...

mikes
6. května • 17:51

Nepise ze menil po 4 letech. Kazdopadne se celkem prohnul jestli vyplaznul kazdy rok 4000kc za prohlidku, to ma 16000kc na 19000 ujetych km :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
*
7. května • 7:00

;-) Doporučuji přečíst ještě jednou. Píše: "Jediné co jsem ho donutil upravit bylo zrušení nesmyslných návštěv servisu bo teď mu po 4 letech za pár kaček vyměním olej a filtry a zas pár let pokoj".
To znamená, že od koupi nebyl nikdy v servisu ani neměnil olej. Jeho auto bych jako případnou ojetinu nechtěl. A že takových ojetin fanatických šetřílků u nás jezdí... :-/

Kelly01
9. května • 19:35

Správně, a to jsem automechanik a dělám to tak na všech autech co máme v široširé rodině a to vč. nového BMW, Passatu i Hondy.. Měním oleje a filtry až to najede určené km bez ohledu na počet let které je na to třeba.. Na jednom z mých aut to vychází jednou za 5-6 let:-DA za 40 let co dělám mechanickou jsem kvůli oleji co byl v autě 5 let ještě závadu nezažilB-]

*
9. května • 22:45

No potěš koště... Vrať výučák. Degradace oleje vlivem ředění pohonnými hmotami a vzdušnou vlhkostí ti asi nic neříká...

Kelly01
10. května • 8:43

Ne, nemám s tím žádný technický a morální problém, masírka olejové lobby mne nechává chladným..

Wolfsteen
5. května • 8:58

Já to auto měl 3 roky a najel jsem s ním 40k km. Teď ho má můj otec důchodce. Nejvíc mi vadilo hluk od kol (tady se hodně šetřilo), tvrdý podvozek a zbytečné krátké převody. Vnitřní prostor má to auto ale naprosto parádní a na vyšší sezení si zvykne i nedůchodce :-) Za těch cca 50k, které to auto má najeto se neobjevila žádná závada. Když si vezmu, že nové to stálo 250k, tak tomu není moc co vytknout.

k22
5. května • 9:17

Hluk od kol na normální silnici nepozoruji, auto je krásně tiché včetně podvozku, hlučný je jen při přejezdu hodně rozbité silnice nebo vystouplých kolejí větší rychlostí apod. Ale tomu se snad každý vyhýbá, pokud to ovšem člověk vyhledává tak se dočká ...
Pokud jde o hučení kol, tak tím se chlubí spíš služební Okta III.Krátké převody, no nevím, jsou krátce po sobě, ale 1-50, 2-90, 3-140,4-180+, 5+6 jsou úsporné převody..
Za cenu kolem 300k jsem skutečně nenašel auto,které by v parametrech prostor+výkon+komfort+záruka+pojištění mohlo konkurovat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
*
5. května • 20:57

A co takhle i30 za skoro srovnatelnou cenu?

k22
4. května • 16:22

No já jsem ho koupil na celkový názejz 200000km během 10ti let, ze minulý tok mám 25000km a je to pohodlný svezení, výborně ovladatelný vozítko, je fakt, že dálnice tvoří něco pod 10% odhadem, většinou je to okreska a tam marně přemýšlím co je na tom autě blbě, zváštť když si uvedomím tu cenu..a důchodec ještě nejsem i když už mám "něco" najeto.

k22
4. května • 12:14

Merivujsem měl v merku, ale 1.4 Turbo (slabší blyo opravdu slabé) bylo o dost dražší a nelíblo se zvenku ani zevnitř (dveře an druhou stranu, neergonomicé ovládání, v tomhle H vede 10:1)

koukám jak z jara
4. května • 10:21

Stěhovák :-D:-D:-D
Passat, Mazda 6, Mondeo (další si doplň dle vkusu) se 100tkm na tacháči bude levnější, lepší, pohodlnější, větší, levnější na udržbu a v případě japonců i méně poruchový. Koupit si nové auto, které je vyrobené co nejlevněji vyžaduje opravdu velkou neznalost techniky, tedy hloupost. A to, že jsou nejprodávanější to jen potvrzuje, to je dáno zákony marketingu.

k22
4. května • 12:12

Pašk nebo Mondeo za 300k bude jetej pekáč a v praxi nic neušetříš a mimo dálnice ani nepojedš rychleji - víš co to je TCO? Passtá za 100k na tacháči nebude za 300 (ale ty rád stočák viď, no jo Pašík je přeci držák LOLl!

Antiautomat
5. května • 7:54

...posledny poctivy passat, coby robustny priestranny a spolahlivo jednoduchy,
bol model B4. No a sused ma B3 Arivu s legendarnym benzinovym dvojlitrom (celkom pekne sa o nu stara), to auto ma jediny problem a to (jazdi to kazdy den) trochu osupany interier. Ale nedal by ho z domu ani za nic, uz sa tesi na oslavu pol miliona. Leje len olej (samozrejme ten spravy a samozrejme kazdych 15.oookm) a meni spotrebak. Ale take auta je dnes asi zakaz vyrabat. My si ten ekokapitalizmus k.rva rozvratit nedame!B-]

k22
4. května • 10:09

Pane Dittrichu, zkuste někdy 1.6ku s manuálem. Já ji mám a dynamika na dálnice je naprosto v pohodě. všechna stoupání na 6ku 130km/h většinou musím do levého, protože v pravém jedou dýchavičné zázraky od VAGu...Není problém na 6ku zrychlit dle potřebyy a držet se tak dáličního provozu bez zaváhání. Na okresce na 3.ku je předjídění kamionů a různách "bránič" prostě lahoda.80-120 na úrovni bežných naftových dvoulitrů typu Mondeo apod. Asi máte pravdu i 2litrové mondeo je pro "nenáročného ů řidiče...interiér..ano, máte pravdu, chybí broušená ušlechtilá ocel, ořech, stříbrné lištičky (jeden náš známý testé řekl o KIA Cee'd: "aby to mělo na golfa, tak by to muselo mít víc stříbrných lišt ;-)
Jo a taky tomu chybí velkoplošné displeje, s kterými si můžete hrát (na parkovišti), za jízdy asi už NE.
A že zadní náprava odstakuje i o METR, to už znám ze světa motorů, bohužel se mi to nikdy zatím nepodařilo. Mimochodem, před ic20 jsem měl Swifta, jízdní návyky jsem měnit nemusel...
Ale ten automat z toho jistě dělá neco hroznýho :-O

Antiautomat
4. května • 11:46

...ste mi to vzali z huby, ako mozno jeden z mala som mal moznost sa kratko vozit v Oktavke 1.6 s automatom. No a kedze mame aj tu s manualom, rozdiel je presne ten isty (aj ked predsa ten stary osemventil je uz predsa len starsi pan) a doslova priepastny.
A problem s chybajucom vykonom som este nemal. Chce to vediet naco je ta vec vpravo dolu. O 20konikov silnejsie lahke auto pojde urcite dobre. Ale priority su rozdielne. Niekto ma auto na to, aby v nom jazdil, druhy na to, aby v zachvate fetisizmu hladkal palubnu dosku a pocas jazdy lustil info z dotykaca a triafal stvorceky :-)Ak sa mozem spytat, kolko Vam to pri 130kmh vezme?
Staci palubak, o plus minus dva deci sa mi naozaj nejedna, nas osemventi 1.6 to ma na tempomate a na zvysenom podvozku (standard rozmer balony) za cca 7.5 / 3900 ot (hlukom zacina obtazovat az na 4100, tam je uz naozaj neprijemny). Vdaka.

Lukšo
4. května • 13:56

Mám IX20 1,6 ještě z 4 stupňovým automatem. Je to fakt líné auto, když jedu jako hlemýžď tak se dá jet za 7 litrů, při normální jízdě tak za 8,5, na dálnici při 140 bere 9,5 litru na sto. Bez předělání na LPG nedoporučuji vůbec kupovat ( mám to na LPG tak to ještě jde ). Jo a po redukci servisní sítě Hyundaje, co proběhla tak před rokem, stojí servisní úkony jako bych servisoval BMW s čekací dobou nekonečno. :-/

Antiautomat
5. května • 7:43

@ k22 & Lukšo: dik za info :-)...s tym servisom, to ma trochu prekvapuje, ze to tak zbalili. Dobre vediet.

k22
5. května • 9:10

První garančka 3835kč v Praze, auto vrálili umyté...

k22
4. května • 12:10

Při 130, zima větrno 8.5l/100, není to dálniční koráb co jezí 200 za 4.5 ;-), při 110 6.5, dnes okreska a cca 5km dálnice clkem 30km 5.9l, včera 5,6..

ivan
4. května • 9:44

Je to skutočne priestorné auticko a porovnávať s VW fabiou kombi?pre bežného človeka Fabia kombi len pre ludí do 170 cm výšky..-je to malé, vzadu len s kolenami o sedadlo..
inak velmi šikovné priestorovo urobené auticko,a odskakuje zadok u vsetkých aut na takýchto cestách..nevsimol som si,že by mi to prekážalo su to len hluposti neviedia čo napísať už...v kritike..a v dnesnom otrasnom jazdení,ked su preplnené autá na cestách??
a chodiť rýchlo?? inak by sa mali hodnotiť autá... hodnotiť autá ako pre normalných ludí a nie nadržaných...B-] čo nevedia čo so sebou....

Insider
4. května • 9:24

"Na fotkách to možná není úplně patrné, ale v praxi vypadá kabina ix20 i v této nejvyšší výbavě dost lacině." - Ne, na fotkách to není patrné, v reálu to není patrné, tak kde to vlastně je patrné...? Můžete napsat, s jakými auty v tomto segmentu jste interiér porovnával, pane Dittrichu?

k22
4. května • 10:13

Pan Dittrich teď testuje sedmičkový báwo, tak je trochu zmatený..

Antiautomat
4. května • 7:30

automat v tejto cenovej kategorii nikdy vyhra co do kvality nebude, s manualom a tymto motorom by som vobec nemal problem. Jednoduche, relativne priestranne nenarocne auto za slusnu cenu, ktore mi nik nebude sproste zavidiet a svoju pracu si spravi. No a atmo jednasest co bude fungovat v dobrej naladicke do aleluja a obcas aj pobavi. Co tomu chyba? Dat si zrkadlovky vyrobene v cine s nalepkou niektoreho z tunajsich butikov a nasadit vyraz ako po kybli betonu, to je domena inej cenovej kategorie.

Fanda
4. května • 7:24

IX 20 má nepochopitelně udělanou zadní nápravu.Většina aut má tlumič v ose s pružinou,kdežto u IX 20 svírá úhel nejméně 30 stupňů a ono to nefunguje.Již i minulosti ve SM se podivovali nad tím proč to mají takhle udělané,nejspíš aby vůz obstál v losím testu.Je to škoda,protože jinak dobré auto dokáže na nerovnostech skutečně hodně odskakovat,navíc to po 50 000 km rozvrže karosérii takže se na hrbolaté silnici se začnou ozývat různé pazvuky.

k22
4. května • 10:12

Naprosto v pohodě, ale pozor an nebeznečnnou Škodu Rapid:
http://blog.ceskybenzin.cz/2016/04/27/skoda-rapid-fr... ...
:-D
Ta škůkda je vyloženě na zabití - ruce pryč od toho hnoje!

Fanda
4. května • 11:35

Tak s tou směrovou nestabilitou u Rapida je pěkná blbost.Pokud má někdo chuť a čas,tak může kouknout na AUTOFORUM.CZ , pan Janda tam testuje na závodním okruhu v Německu Rapida a to auto překvapilo opravdu dobrou stabilitou ve vysokých rychlostech.Je tam z toho i video.

k22
4. května • 12:07

Stjná blbost je o nebezpečné zadní nápravě u ix20. Prostě nelze všemu věřit. A to uložení tlumičů u ix20 je kvůli prostoru, stejně tak to mělo i jisté PV of VAGu ale to novinářům nevadilo..ono to totič ničemu skutečně nevadí, pokud tlumiče makí odpovídající charakteristiku - a "odborníkům. ze SM, které platí Škoda se jenom směju..

Fanda
4. května • 12:40

Uložení není nebezpečné,ale nepraktické a celkově je zadní náprava špatně odladěna,dočtete se o tom v každém podrobnějším testu a nemusí být zrovna od redaktorů SM,navíc tu nápravu jim dělali v Německu,jsou to jen dohady,ale povídá se,že jim ji udělali takhle špatně záměrně,ale to jen pro odlehčení.Jisté ale je,že to dokáže rozvrzat časem karoserii.O tom se ostatně můžete přímo přesvědčit pokud jedete s více ojetým IX 20 po nerovné silnici.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
k22
4. května • 14:51

Udělali ji záměrně? Bože to snad nemyslíš vážně?
"Hodně jsem se soustředil na věci, na které si někteří z vás stěžovali v diskuzích pod testem ix20 před modernizací. Šlo zejména o velké rány při přejíždění nerovností a odskakování v zatáčkách na nekvalitní silnici. Je fakt, že oba tyto jevy vyvolat lze, ale musel jsem je opravdu extrémně vyhledávat a "jít jim naproti". Pokud schválně projedete co nejpropadlejší kanál nebo vezmete pod plynem zatáčku na rozmlácené okresce, opravdu se dočkáte rány a někdly i značného vychýlení auta ze stopy, ale v rámci malých vozů kategorie MPV, pro něž je typické vyšší těžiště, nejde o nic mimořádného, což platí i o hodnocení náklonu."
http://www.vybermiauto.cz/autoblok/clanek/test-hyun... ...
Pan Běhal je jeden z mála našich enzavislých motoristických novinářů...

Fanda
4. května • 19:38

To samozřejmě nemyslí nikdo vážně,je to použito pouze jako přirovnání,že ta náprava je tak špatně konstruovaná,že to snad museli udělat naschvál,aby poškodili korejskou konkurenci.To extrémní odskakování není největší problém.Problém je ,že ta zadní náprava po určitém čase rozvrže karosérii a v autě začne ledacos rezonovat.Sám jezdím denně do práce na trase Pelhřimov -Jihlava.Jednou beru auto já a podruhé kolegyně,která má zmíněnou IX 20.Část silnice je zrenovovaná a část hodně rozbitá a na té rozbité se IX 20 hodně ozývá a to má najeto 51 000 km.

k22
5. května • 9:08

Aha, a proč se ty ojeté ix20 tak málo prodávají, když jejich prodejní cena je dost slušná..? Že by je nebylo za CO vyměnit? VDyť není problém vzít 4 roky starou ix20, prodat jni a koupit si za ty prachy třeba Golfa VI ( i když jen s 1.4, ale je to přeci držák a echt kvalita..a v ix20 stejně prý nikdo nemůže jezdit svižně..) ;-)

Fanda
5. května • 9:25

Důvodů může být několik.Například jsou s vozem spokojeni,nebo jim prostě nepřijde výhodné často měnit vůz,možná si to nemohou někteří finančně dovolit.Nebo je těší,že ve vyšších rychlostech se cítí bezpečněji,než například řidiči Rapidů,kterým,jak jste zde psal jde dokonce o život.

k22
5. května • 13:58

Tím rapidem sjem jenom chtěl demonstrovat, co všechno lze naléz na Netu, i když na skoda.home se o tom vede nějkaá debata...nechci rozebírat."například jsou s vozem spokojeni" - to sedí...

Tom
4. května • 16:55

Novinar je koukam tak nezavisly, jak se komu zrovna hodi.
Kdysi tady byl nezavisly Vaculik :-)

Kenny
3. května • 23:34

Fuj, co to je za pofiderní popelnici? I takový Citroen C15 je proti tomu auto. ix20 je pro tragedy co v ničem normálním ještě nejeli :-D

k22
4. května • 10:17

Ty jsi ještě v něčem slušném nejel viď chlapče...

jirka
3. května • 21:30

ted me kamenujte ano mam pro nektere vrak ale honda accord dvoulitr devatenact let stare auto. mam 131 ps kroutak nevim litam s tim hodne za limity cili obcas dvesta nekdy stosedesat. Pri predjizdeni jdu i na stosedmdesat atd atd. Zdimam to auto a neprelezu osm litru. maximalka 201 km v h. Proste zlata povedena japonska atmosfera a to delaj i dvoulitr vtec se stejnou spotrebou ale osetnact ps vic. Pro ten se mi do nemec nechtelo tak jsem koupil tohle v cr.
A stim hjonde jezdit na hore za deset to uz sem radeji jezdil za deset litru z accordem coupe taky rok devadesatosm. Casem si ho koupim asi zpet po doplaceni hypo nevim. Skonci hypo neco se koupi s vetsim obsahem.
Jako kara hjonde ma hezkej disajn i vnitrek ale ty parametry motoru me sokovaly.

Juro
3. května • 21:21

Z dlhodobého hľadiska je ix20 stále dobrá voľba. Sám som prešiel výberovým procesom nového auta pre rodičov (60nici) a výber skončil zrovna na ix20, keďže nebola žiadna alternatíva pri zvolených požiadavkach (a to spoľahlivosť (testy TUV, ADAC, AutoTip), atmosférický benzín, dobrá bezpečnosť, vyšší posed, veľký priestor (aby sa tam pobalili 4 ludia), jednoduché ovládanie a samozrejme cena do 12000e).Ako bolo spomíné v článku, problémom je diaľnica a nie úplne komfortný podvozok, k tomu by som pridal ešte vysoký aerodynamický hluk vo vyšších rýchlostiach a nekvalitný lak....ALE...Auto je vážne priestranné, má vysoký posed z ktorého sú nadšení starší ľudia kvôli pohodlnému nastupovaniu a vystupovaniu, ako aj prehľadu na ceste. Rovnako sa vyšší posed v kombinácií s veľkou presklennou plochou páči ďeťom. Posuvná a sklopná lavica sú už len bonus.Motor je istota. Je už koncepčne starý, ale o to má viac vychytané chyby. Skrátka žiadne turbo a žiadne stresy, že nastanú problémy, ako to už pri niektorých dnešných downsizingových motoroch býva zvykom.Samozrejme, nie je to auto pre toho, kto chce pretekať, alebo prechádzať zákruty v čo najvyššej rýchlosti bez ohľadu na stav vozovky (vtedy skutočne náprava odskočí, ale auto sa k tomu podarilo donútiť len mne, majiteľom vozidla nikdy). Rozumiem kritike ix20 od novínárov, ale bral by som ju s rezervou. Nie každý si totiž kupuje auto na dva roky...Z dlhodobého hľadiska auto, ktoré vám bude slúžiť dlhšie bez nutných drahých opráv (pri zohľadnení priestorových kritérií a pod.), je to snáď jediná možná voľba za danú cenu. Z terajšej ponuky by som zvažoval priplatiť si za Hondu Jazz. Nie som si ale istý,či by sa do Jazzky bez problémov pobalili 4 ludia. Ešte pridám jeden postreh k lacno pôsobiacemu interiéru. Bol som sa pozreť na nové Tipo a Suzuki Baleno (cenový konkurenti pre ix20). A tieto autá subjektívne pôsobia vo vnútri lacnejšie, ako ix20. Posúďte sami.

cp
4. května • 11:11

V Honde Jazz (minule generace, pricemz ta aktualni je pry jeste vetsi) jsem si se svymi dvema metry bez problemu "sednul sam za sebe", coz byva orisek u mnoha aut i vyssich trid, cili ctyri lide by se meli vejit pomerne v pohode...

jajaja
3. května • 21:10

ten středovej panel není můj šálek vodky.

Antiautomat
4. května • 15:03

nedavaj to na ex ... ;-)

space
3. května • 17:47

Jedním mě auztor pořádně nakrknul. Nazvat tuhle kymácející popelnici VOZEM chce odvahu a nepomůže tomu ani ta výbava Traktor :-D
Žere to, jízdní vlastnosti na houby. Takže od semaforu k semaforu je rajón prémiové Kjundy...
Jo a jestli ta 1,6 má reál 92kW tak sežeru řetěz B-]

jawa
10. května • 12:05

ix20 mám jako služební auto - jízdní vlastnosti jsou hodně mizerné - při dálniční jízdě se neustále nakláníze strany na stranu. Nejprve jsem myslel, že jde o poruchy, ale prý je to normální. Auto beru jako vyloženě nebezpečné - maximálně tak do města, jako druhý vůz do rodiny....

Tomáš Marný
4. května • 12:46

A na čem tě bude fotr vodit, když ten řetěz sežereš B-]?

corges
4. května • 11:19

Ty si ubožák..

LOL
3. května • 20:45

a že se těch "popelnic" docela dost prodává? :-)Jestli to nebude tím, že to AUTO nabízí dobrý poměr výkon/cena, pohodlné cestování ve vyšší kastli, prostě to je malé MPV. Některý soudruh rád jezdí rychle v nějakém rádobysportovním autě, jiný raději klidnou jízdu v pohodlném autě.ix20 má soused přes 4 baráky a je vcelku spokojený.

Čechystán
3. května • 18:24

Sežer radši ty své zvratky, co jsi tu vydávil... B-]

space
3. května • 19:00

V jednom měl Clarkson pravdu: "Jakou popelnici koupíš, tak řídíš". Obvykle v tom sedí hňup a já si nadávám, že jsem ho hned nepředjel...

k22
4. května • 10:21

Tak tebe bych na silnici potkat nechtěl, a máš pravdu v popelnici sedí obvykle hňup. jen nevím proč sem píšeš. My to o tobě víme už dávno ;-)

space
4. května • 11:32

LOL další tragéd v nejlepším českém autě. Přihlas se k Vošickýmu do klubu...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
k22
4. května • 12:04

Pochlub se nádheru v jakým autě do 300k jezdíš? Nebo se bavme o jiných sumách?

Zetor
3. května • 19:22

Ty jsi dobrý materiál. V hospodě se ti pár blbečků asi zasměje :-D ale jinak tě tipuju na trageda. A to je co říct, ze to jde poznat podle jedné věty. Napiš v jaké jeté popelnici jezdíš, at víme s kým máme tu čest.

space
3. května • 19:28

Já mám papíry na hlavu, jak už jsi napsal. Já nemůžu řídit. Ale ty už ses ke svý káře přihlásil :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
řidič
4. května • 8:42

Zmiz z diskuze, burane! Na ty žbebty není nikdo zvědavý! Vrať se, až pobereš mozek!

Marex
3. května • 17:37

Kdybych si měl vybírat pouze mezi Fabii combi III a H IX20, jdu raději do Hyundai, protože sedět na zadních sedadlech ve Fabii combi, i když řidič není žádný baskeťák je spíše za trest. Kdo si to nevyzkoušel osobně, tak tomu neuvěří, jak takovou hloupost mohla Škodovka udělat, čili kufr je na úkor cestujících na zadních sedadlech. Normálně bych si nekoupil ani jedno z uvedených, ale tady se musím H zastat, protože v ničem tak zásadně neuletěl, jako Škodovka v tomhle. Holt někdy méně, znamená více ;-)

Aladin
3. května • 19:16

Pokud potřebuješ větší auto než malý vůz, za 400tis máš Ceed 1.6 99kw s dvojspojkovým automatem. To bych řekl, že je za danou cenu nejzajímavější.Jinak ix20 si bude brát někdo právě kvůli velkému vnitřnímu prostoru a vnějším malým rozměrům. S malým autem se zkrátka někde jezdí a parkuje lépe.

kokop
4. května • 15:27

Vnutorny priestor Ceedu je mensi ako ix20. Nie je to konkurent.

Petr
4. května • 17:53

Hochu, opravdu nevis o cem mluvis. Vnitrni podelny prostor i sirka je u ceedu vetsi. Je to o tridu vetsi auto.

kokop
6. května • 11:16

hochu..ver tomu, ze v i30 aj v Ceede mam nieco odkrutene :-)A ver tomu, ze v ix20 je ZASADNE viac miesta ako v Ceede.
Chod si tam sadnut - uvidis sam

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
DAS
7. května • 12:39

Ale v i30/Ceed bude zcela dramaticky odlišné svezení, tlumení nárazů, apod. Navíc v kombi verzi je to skutečně použitelné auto, ix20/Venga má kufr jen symbolický na nákup.

*
21. května • 7:17

Přesně tak. Z vlastní zkušenosti jsou jízdní vlastnosti i30/Ceed vs x20/Venga neporovnatelné. U i30 se mi ještě nestalo, že by v jakékoli zatáčce i s příčnou nerovností uskočil zadek. A to je jezdím na hraně, někdy až za ní. U ix20 je to bohužel jiné, stačí i menší nerovnost :-/ Holt, víceprvková vs vlečná náprava tu jde jednoznačně poznat. U tlumení nárazů je to podobné. Zkrátka ta auta se nedají porovnávat z hlediska jízdních výkonů, každé je určené k jinému stylu jízdy už z principu jejich konstrukce, nemluvě o třídě.

k22
5. května • 9:04

A sedne si daozadu 190 cm vysoký chlap a nebude kolenama tlačit ty vpředu? Jestli jo, tak je na to stejně jako ix20.

Pete
3. května • 18:57

Ja by som ix20 AT porovnaval s Nissanom Note 1.2 dig-s s cvt. Jednadvojka s kompresorom a cvt plus navrch velky interier a na rozdiel od Ix20 aj pohodlný podvozok. Kolega má totiž taký Note s manuálom a je to prekvapivo dobré auto s dlhým ineriérom. Akurát ich na cestách moc nevidím.

bigt
4. května • 12:07

Meriva pánové, pokud chcete takovýto typ auta...

kokop
4. května • 15:26

suhlas. Note je stale male auto. Ak je nejaky silny konkurent - tak potom Meriva. :-))

k22
4. května • 12:02

Teky jsem o Note uvažoval, ale úzký interiér..

kamil_m
3. května • 16:43

Fotogalerie je přehnaně upravená, chápu že autor fotografií nechtěl přepaly a naopak zesvětloval stíny, ale je to moc, fotky nevypadají přirozeně ...

Milan
3. května • 19:17

HDR

cislo
4. května • 8:29

Fuuuj, zas tady cpou ten vrak. Od Hnojačky je třeba se držet co nejdál 3-[ 3-[ 3-[

Doporučujeme

Články odjinud