Rychlý test Fiat 500X 2.0 MultiJet 4x4 AT9: O mnoho lepší?

První testovaný Fiat 500X nabídl hned několik věcí, které vás jako majitele asi moc nepotěší. Napodruhé jsme vyzkoušeli provedení Cross osazené silnějším dieselem a pohonem všech kol. Výsledek je v mnohém lepší, ale některé neduhy zůstaly.
Seznam kapitol
  1. Úvod, V mnohém lepší, v něčem stejná
  2. O poznání rychlejší, Automatické překvapení, Za 700 000 Kč
  3. Za 700 000 Kč, Technické údaje

Před časem jsme vyzkoušeli Fiat 500X osazený motorem 1.6 MultiJet, manuální převodovkou, pohonem předních kol a silničním podvozkem. Designově velmi povedené a celkově sympatické auto ale tenkrát mělo několik věcí, které mi na něm vadily. Pokud si nechcete číst první test znovu, zde je stručná rekapitulace.

Test Fiat 500X 1.6 MultiJet: Italský paradox

Test Fiat 500X 1.6 MultiJet: Italský paradox

Asi největší nepříjemností silniční verze Fiatu 500X je tvrdý podvozek. V reakcích na zmíněný test jsem se mimo jiné dočetl také to, že jde o v dnešní době normální věc a že to vlastně tak hrozné není. Mohu vás ujistit, že tvrdostí podvozku italská novinka hodně vyniká nad zbytkem konkurence a to včetně Škody Yeti

Druhou zásadní nepříjemností byly vrzající střešní okna a tedy pazvuky doprovázející jízdu v interiéru. Nakonec jsme tuhle věc připsali na vrub ne zcela stoprocentně tuhé karoserii. Dále už následovaly drobnosti: špatně fungující volič jízdních režimů a nefunkční hodiny. A pozitiva? Jednoznačně design auta i interiéru a především výborné jízdní vlastnosti na okreskách, které jsou tou lepší stránkou onoho přehnaně tvrdého podvozku.

Teď se samozřejmě nabízí otázka: Bude situace u dražší verze Cross s vrcholným dieselem a devítistupňovým automatem lepší?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat 500X je designově velmi povedené auto a tento druhý test to pouze potvrdil

V mnohém lepší, v něčem stejná

Hodiny fungují, otočný volič jízdních režimů také a auto nemá střešní okna, takže vás v interiéru konstantně nedoprovází otravné povrzávání. První dojem je tedy výrazně lepší. Co je ale nejdůležitější, to je podvozek. „Terénní“ provedení Cross je měkčí a při jízdě je to znát.

Auto vás tak vehementně nenatřásá, jako to dělala dříve testovaná silniční varianta. Přesto bohužel platí, že jde pořád o tužší vůz. Podle mého skromného názoru by bylo možná lepší, kdyby nastavení měkčí verze Cross bylo standard pro silniční verzi a tato terénní byla ještě o něco komfortnější. Každopádně pokud přemýšlíte nad tím, kterou z variant pro 500X pořídit, Cross je lepší možností. Je totiž jednoduše komfortnější.

Fiat Dobló Panorama 2,0 MTJ: MPV či mikrobus?

Fiat Dobló Panorama 2,0 MTJ: MPV či mikrobus?

Nicméně protože má vůz pořád ještě velmi tuhý podvozek, neztratil prakticky nic ze svých dovedností na klikatých silnicích. Určitě se nemusíte bát, že by se karoserie nějak přehnaně v zatáčkách nakláněla a Fiat nedržel stopu. Také o jízdních vlastnostech při rychlé jízdě po okreskách platí, že Fiat 500X vystupuje z průměru.  

Bohužel, jak se později během testu ukázalo, nezměnilo se skřípání karoserie, která ani u tohoto auta nepůsobí jako stoprocentně tuhá. Na přejezdu větších nerovností a hlavně při ostřejším brzdění se zde ozývaly pazvuky pro změnu od zadních dveří. Škoda...

Radosti
Komfortnější podvozek než u silniční verze
Sympatická cena
Dobře pracující automat
Jisté jízdní vlastnosti
Starosti
Vrzající karoserie
Nervozita při ostrém brzdění
Méně místa vzadu
Hlučný naftový motor
7  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, V mnohém lepší, v něčem stejná
  2. O poznání rychlejší, Automatické překvapení, Za 700 000 Kč
  3. Za 700 000 Kč, Technické údaje
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků