Rychlý test Alpina XD3 BiTurbo: Ještě lepší BMW X3

První SUV v historii značky Alpina by mohlo svádět k úvahám, proč raději nedat peníze navíc za příplatkovou výbavu BMW a za čiptuning. Ale nenechte se zmást – výsledkem zdánlivě drobných změn je v tomto případě nejen exkluzivnější, ale především citelně lepší auto.

Aktuální BMW X3 je po všech stránkách vynikající SUV, zejména v motorizaci xDrive35d. Co do jízdních vlastností a obecně řidičského charakteru nabízí dokonce víc než X5 předchozí generace. Snad právě proto si jej Alpina vybrala pro svůj debut ve třídě SUV. A my jsme rádi využili nabídky společnosti Invelt, která Alpiny na český trh dováží, ke krátkému seznámení na našich oblíbených silnicích.

BMW Alpina: úspěšný příběh pokračuje

BMW Alpina: úspěšný příběh pokračuje

V očích nezasvěceného vypadá Alpina XD3 BiTurbo jako BMW X3 s optickým paketem. Znalci ale vědí, že společnost z německého Buchloe je hrdá na svůj status samostatného výrobce. Alpiny se montují na výrobních linkách BMW a můžete s nimi do kteréhokoli značkového servisu BMW, ale už od roku 1974 mají vlastní VIN kód. Proto v Buchloe údajně neradi slyší, když se o jejich práci mluví jako o tuningu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpinu nejsnáze poznáte podle velkých kol s dvaceti paprsky; bílé linky nejsou povinné

Vozy s bílými proužky na modré karoserii se v posledních vyznačují kombinací vysokého výkonu a poměrně komfortního ladění, vhodného k překonávání dlouhých vzdáleností i popojíždění v městském provozu. Podle stejného receptu vznikla i Alpina XD3.

Zvenku si hned všimnete upraveného předního nárazníku s charakteristickým nápisem ALPINA, nádherných dvacetipalcových kol s dvaceti tenkými paprsky a čtveřice koncovek nerezového výfuku, jehož dodavatelem je věhlasný slovinský specialista Akrapovič. Pokud se vám nelíbí bílé proužky na bocích, můžete svoji XD3 dostat bez nich.

Jestliže změny exteriéru jsou sice subtilní, leč okamžitě patrné, v interiéru je zapotřebí důkladnějšího zkoumání.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Loga Alpiny najdete na sedadle i vyražená na opěrkách hlavy; plaketa s pořadovým číslem zdůrazňuje exkluzivitu; modrý rychloměr je optimisticky cejchovaný do 300 km/h

Ve spodní části středového panelu našla místo plaketa s pořadovým číslem vozu – v našem případě 061. Modré přístroje (zde s rychloměrem cejchovaným do 310 km/h) jsou pro Alpinu zrovna tak tradiční jako dvacetipaprsková kola. Střed volantu zdobí místo očekávané modrobílé vrtule logo Alpiny, které najdete také na opěradlech sedadel. Největší změna ale čeká ze zadní strany volantu: namísto obvyklých řadicích „pádel“ používá Alpina tlačítka schovaná pod kůží.

Říkáte si, že na exkluzivního malovýrobce je to trochu málo? Vždyť jsme ještě neskončili. Každá správná Alpina musí být nejenom hezčí a exkluzivnější, ale především rychlejší než ekvivalentní BMW. Už tak fenomenální třílitrový šestiválec z X3 xDrive35d proto dostal větší dvojici turbodmychadel s proměnnou geometrií lopatek, modifikované sání a účinnější mezichladič.

Výsledek? Výkon narostl z 313 na 350 koní, točivý moment posílil z 630 na 700 Nm. Čas potřebný ke zrychlení z klidu na 100 km/h se díky tomu zkrátil téměř o sekundu, z 5,8 na 4,9 s, a nejvyšší rychlost vzrostla z 240 na 253 km/h.

Pokračujte na kapitolu s jízdními dojmy:

Předchozí KAPITOLY Následující
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků