Z desítky radarů v Praze se neřeší přestupky. Kamery totiž nemají platnou certifikaci

Asi desítka rychlostních kamer v Praze sice přestupky zaznamenává, město ale případně pokuty raději vůbec neřeší.

Podle nejnovějších informací, které přinesla televize Nova, se v Praze nachází kolem desítky dopravních radarů, kterým už loni v prosinci vypršela smlouva na servis a údržbu. Město tak z obavy o případné soudní spory raději u těchto rychlostních kamer neřeší zaznamenané přestupky a nevybírá za ně pokuty.

Pravidla silničního provozu do kapsy mají pomoci cizincům. Hodí se ale i nám

Pravidla silničního provozu do kapsy mají pomoci cizincům. Hodí se ale i nám

Pražská Technická správa komunikací (TSK) potvrdila, že výběrové řízení na služby údržby a servisu radarů se protáhlo kvůli námitkám jednoho z dodavatelů. Město z těchto prozatím neudržovaných radarů bez certifikace natočené přestupky neřeší, jelikož by záznamy mohly být například označeny za nepřesné.

„Radary jsou plně funkční, stále měří rychlost vozidel na všech úsecích a jsou v provozu. Z právních důvodů napadnutelnosti výsledků měření a rizika hrozících soudních sporů s dalšími náklady nejsou řidiči překračující rychlost v daných úsecích správním orgánem obesíláni,“ uvedla ČTK mluvčí TSK Barbora Lišková.

Dálniční známka bude povinná na dalších 35 km dálnic. Dojde na nové úseky D1 a D3

Dálniční známka bude povinná na dalších 35 km dálnic. Dojde na nové úseky D1 a D3

TSK z pochopitelných důvodů nechce upřesnit lokalitu jednotlivých radarů bez certifikace. Na konci září už má být po Praze takových radarů celkem 11. Tato situace ale prý nebude trvat dlouho. Novou certifikaci má TSK řešit v těchto dnech a do několika týdnů bude z dotyčných kamer přestupky opět řešit.

V rozhovoru s televizí Nova řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr, že úkolem radarů je z 80 % zajišťovat bezpečnost provozu, ne vybírat pokuty. Za propadnutí certifikace u desítky radarů prý nikoho trestat nebude a nikdo podle něj neudělal žádnou chybu.

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

včera | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků