Z desítky radarů v Praze se neřeší přestupky. Kamery totiž nemají platnou certifikaci

Asi desítka rychlostních kamer v Praze sice přestupky zaznamenává, město ale případně pokuty raději vůbec neřeší.

Podle nejnovějších informací, které přinesla televize Nova, se v Praze nachází kolem desítky dopravních radarů, kterým už loni v prosinci vypršela smlouva na servis a údržbu. Město tak z obavy o případné soudní spory raději u těchto rychlostních kamer neřeší zaznamenané přestupky a nevybírá za ně pokuty.

Pravidla silničního provozu do kapsy mají pomoci cizincům. Hodí se ale i nám

Pravidla silničního provozu do kapsy mají pomoci cizincům. Hodí se ale i nám

Pražská Technická správa komunikací (TSK) potvrdila, že výběrové řízení na služby údržby a servisu radarů se protáhlo kvůli námitkám jednoho z dodavatelů. Město z těchto prozatím neudržovaných radarů bez certifikace natočené přestupky neřeší, jelikož by záznamy mohly být například označeny za nepřesné.

„Radary jsou plně funkční, stále měří rychlost vozidel na všech úsecích a jsou v provozu. Z právních důvodů napadnutelnosti výsledků měření a rizika hrozících soudních sporů s dalšími náklady nejsou řidiči překračující rychlost v daných úsecích správním orgánem obesíláni,“ uvedla ČTK mluvčí TSK Barbora Lišková.

Dálniční známka bude povinná na dalších 35 km dálnic. Dojde na nové úseky D1 a D3

Dálniční známka bude povinná na dalších 35 km dálnic. Dojde na nové úseky D1 a D3

TSK z pochopitelných důvodů nechce upřesnit lokalitu jednotlivých radarů bez certifikace. Na konci září už má být po Praze takových radarů celkem 11. Tato situace ale prý nebude trvat dlouho. Novou certifikaci má TSK řešit v těchto dnech a do několika týdnů bude z dotyčných kamer přestupky opět řešit.

V rozhovoru s televizí Nova řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr, že úkolem radarů je z 80 % zajišťovat bezpečnost provozu, ne vybírat pokuty. Za propadnutí certifikace u desítky radarů prý nikoho trestat nebude a nikdo podle něj neudělal žádnou chybu.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek