Z desítky radarů v Praze se neřeší přestupky. Kamery totiž nemají platnou certifikaci

Asi desítka rychlostních kamer v Praze sice přestupky zaznamenává, město ale případně pokuty raději vůbec neřeší.

Podle nejnovějších informací, které přinesla televize Nova, se v Praze nachází kolem desítky dopravních radarů, kterým už loni v prosinci vypršela smlouva na servis a údržbu. Město tak z obavy o případné soudní spory raději u těchto rychlostních kamer neřeší zaznamenané přestupky a nevybírá za ně pokuty.

Pravidla silničního provozu do kapsy mají pomoci cizincům. Hodí se ale i nám

Pravidla silničního provozu do kapsy mají pomoci cizincům. Hodí se ale i nám

Pražská Technická správa komunikací (TSK) potvrdila, že výběrové řízení na služby údržby a servisu radarů se protáhlo kvůli námitkám jednoho z dodavatelů. Město z těchto prozatím neudržovaných radarů bez certifikace natočené přestupky neřeší, jelikož by záznamy mohly být například označeny za nepřesné.

„Radary jsou plně funkční, stále měří rychlost vozidel na všech úsecích a jsou v provozu. Z právních důvodů napadnutelnosti výsledků měření a rizika hrozících soudních sporů s dalšími náklady nejsou řidiči překračující rychlost v daných úsecích správním orgánem obesíláni,“ uvedla ČTK mluvčí TSK Barbora Lišková.

Dálniční známka bude povinná na dalších 35 km dálnic. Dojde na nové úseky D1 a D3

Dálniční známka bude povinná na dalších 35 km dálnic. Dojde na nové úseky D1 a D3

TSK z pochopitelných důvodů nechce upřesnit lokalitu jednotlivých radarů bez certifikace. Na konci září už má být po Praze takových radarů celkem 11. Tato situace ale prý nebude trvat dlouho. Novou certifikaci má TSK řešit v těchto dnech a do několika týdnů bude z dotyčných kamer přestupky opět řešit.

V rozhovoru s televizí Nova řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr, že úkolem radarů je z 80 % zajišťovat bezpečnost provozu, ne vybírat pokuty. Za propadnutí certifikace u desítky radarů prý nikoho trestat nebude a nikdo podle něj neudělal žádnou chybu.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 137 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků