Rychlé Volvo S60 Polestar vás přijde na 1 600 000 korun

Sportovní modely Volvo S60 a V60 Polestar míří oficiální také na český trh.
Seznam kapitol
  1. Volvo S60 a V60 Polestar
  2. Fotogalerie: Volvo S60 a V60 Polestar

V létě dorazí na český trh oficiálně rychlé modely Volvo S60 a V60 Polestar. Během dubna bude možné vozy objednávat za základní cenu 1 600 000 korun v případě modelu S60 Polestar, kombi V60 Polestar je o dalších 40 000 korun dražší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo S60/V60 Polestar dostalo motor 2,0 l s turbem i kompresorem. Dostane ze sebe až 367 koní. Osmistupňový automat a pohon všech kol jsou v základu

Asi už víte, že pod kapotou obou modelů Polestar pracuje řadový čtyřválec 2,0 l se sekvenčním přeplňováním turbodmychadlem a kompresorem. Celkový výkon motoru je 270 kW (367 koní) v 6000 ot./min. a točivý moment dosahuje na 470 Nm v 3100 až 5100 ot./min. Motor se může roztočit až do 7000 ot./min. Za konceptem S60 Polestar to ale trochu zaostává.

Volva V90 a S90 mají kompletní ceník. Zaplatíte za ně i 1,5 milionu korun

Volva V90 a S90 mají kompletní ceník. Zaplatíte za ně i 1,5 milionu korun

Na rozdíl od základního provedení dvoulitrového čtyřválce dostala sportovní verze v modelech S60 a V60 Polestar nové větší turbo, nové ojnice, jiné vačky, výkonnější palivové čerpadlo a jiný vzduchový filtr spolu s upraveným sáním. Nový je i výfukový systém.

Přenastavení se dočkal i systém pohonu všech kol od BorgWarner a osmistupňová automatická převodovka, která proti sérii umožňuje rychlejší řazení. O přenos výkonu na silnici se starají pneumatiky Michelin Pilot Super Sport 245/35 ZR20 vpředu i vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Proti sériovému autu doznal úprav nejen podvozek, ale i brzdy, funkce pohonu všech kol a převodovka. Nové komponenty má i motor, aby si technika poradila s předpokládaným agresivnějším zacházením

Sedan Volvo S60 Polestar je schopný zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,7 sekundy, kombi je o desetinku pomalejší. Akcelerace na 200 km/h trvá 17,2 s, respektive 17,4 sekundy. Nejvyšší rychlost 250 km/h hlídá omezovač. Udávaná spotřeba paliva je 7,8 litru na 100 km pro sedan a 8,1 litru na 100 km pro kombi V60 Polestar.

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volvo S60 a V60 Polestar
  2. Fotogalerie: Volvo S60 a V60 Polestar
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků