Rychle a zběsile: mladí řidiči trápí i Velkou Británii

28 komentářů

djm
9. prosince • 21:30

Slabšie auto alebo silnejšie ? Z osobnej skúsenosti viem že silnejšie auto je lepšie ako tie 1.2, 1.3, 1.4 kosačky. Uvedomte si že záleží od vodiča nie od skupiny. Od 18 rokov mám vodičák a denne najazdím viac ako 600km dnes mám 23 rokov. Za rok mám odjazdené 1000 kilometrov a netvrdím že som výborný vodič! Ak si myslíte že vy postarší ste skúsenejší poprípadne lepší, mali by ste sa zamyslieť! Stačí jedina chyba a vaše skúsenosti nazbierané v 500 000km za 20 rokov sú v okamihu preč. Zabijete alebo budete zabitý! Jedno je isté! Nikto nie je dokonalý. Pokiaľ nebudete na ceste sami nebudete mať istotu nikdy! A čo sa týka tých fešákov z GTi 18-palcovými kolieskami a červeno nalakovanými čelustami od bŕzd... :) Raz stoho vyrastú (alebo nie). Smrteľné nehody boli sú a budú pokiaľ bude auto existovať!

CJo
8. prosince • 13:49

Tu je jedine riesenie: Viac kamier a radarov :-D:-D:-D

Fantomas
8. prosince • 16:20

Pevně věřím, že je váš příspěvek ironie. Bohužel dobře vím, že podobné články mají jediný cíl - usměrňovat a ohýbat veřejné mínění směrem k neustálému všeobecnému utahování šroubů, zpřísňování všeho možného i nemožného a k zavádění dalších kamer a radarů, dalších represí a omezení. A nejlíp vystrašit veřejnost tak, aby sama začala volat no jo, s tím je fakt potřeba něco dělat, takhle to dál nejde, to se musí zakázat!
A přitom existuje spousta daleko užitečnějších a přínosnějších metod jak s něčím něco udělat, než vydávání stále přísnějších zákonů a stále větších omezení. Upřímně - lidé už mají všech represí a omezení po krk a už na to ani nereagují, spíš naopak. Skutečně účinné by bylo už od školy v lidech pěstovat pocit zodpovědnosti a tolerance, učit lidi k úctě k sobě navzájem i k cizímu majetku, motivovat lidi pozitivně, ne negativně, využívat vlastního poznání ke zlepšení a podobně. Někde jsem četl o souci, který někoho za způsobenou dopravní nehodu odsoudil ke službě v márnici. Tomuhle tleskám, to je v dané situaci ideální poznání a ponaučení. A když necháte nějakého "závodníka" sbírat kousky člověka po silnici, vsadím cokoliv, že na to do smrti nezapomene a už nikdy nepojede riskantně. Jednoduché, účinné a hlavně - není k tomu potřeba ani jeden nový zákon, ani jeden nový zákaz.

CJo
9. prosince • 7:40

Samozrejme, ze som to myslel ironicky. Ved podla statistik, cim je v UK viac kamier, tak tym paradoxne - pravidelne kazdy rok stupa nehodovost....

Blady
8. prosince • 22:00

Máte pravdu, nedá se jen nic jiného, než souhlasit. Na druhou stranu mě, ale nenapadá jak stát může k tomuto přístupu jedince vést? Stát má v rukou pouze tu represi a zbytek záleží na společnosti, rodině, výchově atd. Mně osobně se velice líbí přístup některých automobilek, které umožnit vybavit automobily "Profilem". Kdy mladý řidič bude mít předdefinovaný profil, upravující např. výkon atd. Tímto přístupem "přebírá" zodpovědnost rodina, která formou domluvy vytvoří vhodné prostředí pro to, aby se mládí stalo zodpovědným. Ale často rodiče vysypou prachy na všechno, co si jejich drahé "parchantě" (omlouvám se) vymyslí a pak se diví, že je jejich mladiství syn, který se vracel ve 3 hodiny ráno ze zábavy namotaný ve stromě (nemluvě o tom, že vezl dalších X lidí).

Fantomas
8. prosince • 23:14

Naopak, právě stát - pokud by ho vedli a řídili rozumní a moudří lidé -
má ideální předpoklady pro cílenou výchovu a vedení "k něčemu". Stát vlastní školství, vlastní média, vlastní zákonodárný sbor a soudnictví,... A tohle všechno jsou ideální prostředky právě na to, aby lidem sloužily a dávaly lidem jistoty a možnost růst a stávat se lepšími - vyvíjet se jako společnost. Jenže co se děje? Pravý opak. Stát řídí jen prychicky narušení jedinci a prospěcháři sledující jen vlastní zájmy, moc a peníze. A tak také všechny ty aparáty, které jsem vyjmenoval, neslouží lidem, ale naopak pouze té vládnoucí kastě k prosazování jen jejich zájmů a to formou represí, omezení, povinností, pokut, atd. Tudy ale cesta k nějakému zlepšení rozhodně nevede. Tímto způsobem společnost degeneruje a stává se jen loutkou a v rukou novodobých otrokářů jen továrnou na peníze (Však se lidem nadarmo neříká lidské zdroje). A celé to cíleně budí klamný dojem, že jedině neustálé zpřísňování všeho něco vyřeší a konečně zavede pořádek. A když ne to dnešní zpřísnění, tak to zítřejší už určitě. A lidé už ani nejsou schopní rozpoznat, že to ve skutečnosti vůbec nemá nic zlepšit, jen ohnout jejich záda, nasadit ještě větší kouli na nohu a zajistit větší poslušnost.

Jaromír Mikuláštík (Andilek1)
9. prosince • 23:24

Ale pokud člověk nemá vychování v rodině, tak škola a systém nezmůže nic, než zavést represi. Je zajímavé, že najednou nějaká represe je vlastně úžasná a měla by být. Stačí když se to honosně nazve, ale neustále jde o nějakou represi ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
10. prosince • 2:06

Proč represe? Vypadá to, že už si neumíme představit nic jiného, než represe. Už jsme opravdu hodně zdeformovaní.

Jaromír Mikuláštík (Andilek1)
10. prosince • 23:32

To co je popsáno výše je podle mne represe - nebo soudy nejsou represe? Ty už nevychovávají, ale udělují tresty. Možná tak jak píšeš, tak to zní pěkně, ale je to jak jsem psal výše represe.Pokud selže ve výchově rodina, tak stát s tím nic nenadělá - a na druhou stranu proč by měl? A to, ať jde o cokoli.

Fantomas
11. prosince • 10:15

Takže podle Vás je úkolem státu jen trestat a jinak se o lidi nijak nestarat?

Jaromír Mikuláštík (Andilek1)
11. prosince • 11:32

Vy máte přesnou představu, jak by měl vychovávat, já si ji rád poslechnu. Ale podle mne to co píšete je ne výchova, ale trestání. Podělte se s námi a váš model výchovy státem. Předem děkuji.

Fantomas
11. prosince • 17:56

Ale já nikde nijak netvrdil, že přesně vím jak to udělat. Celou dobu jsem mluvil obecně, nejsem ministr, ani politik, jen nespokojený občan. A vy místo abyste mi odpověděl na zase obecnou otázku, tak se mě úmyslně snažíte někam vmanipulovat.

Jaromír Mikuláštík (Andilek1)
11. prosince • 18:07

Já se Vás nikam nesnažím vmanipulovta, jen když o tom tak píšete, tak jsem byl přesvědčený, že víte jak na to, ale zase šlo jen o plácnutí do vody. Škoda :-(A k Vaší otázce: myslím si, že jsme všichni rozumní lidé, a víme dle zákonů které u nás jsou co si můžeme dovolit, nebo nedovolit, a toto nám má vštípit rodina, né stát. Pokud se zákony neřídím, a překročím hranici, tak za to přijde trest - a podel Vás, nesmyslná represe. Na druhou stranu, když nás stát povede za ručičku, tak zase budete tady nadávat, jak nic nemůžete, do všeho nám tady stát kecá, jak říká co máme nebo nemáme dělat atd. Mi plně vyhovuje první cesta - jsem myslící osoba, a za své činy jsem připraven nést trest, doma mne slušně vychovali a nemám problém se zákonem ;-) Pokud toto někomu nevyhovuje, má dvě možnosti: vstoupit do politiky a postarat se o to ať se to změní, nebo se může odstěhovat někam jinak, kde je to určitě mnohem lepší.A ještě si také ve svých příspěvcích dost protimluvíte - na jednu stranu chcete aby stát lidi vychovával - tzn. mluvil do života, ale když to zákonodárci uděelají, tak najednou je to represe. Tomu také nějak nerozumím :-(

Blady
8. prosince • 13:12

Osobně bych zavedl podobnou politiku, jako u motocyklů - výkonově omezit mladé řidiče (sám jsem jeden z nich) a po letech praxe uvolňovat "koníky". Každý z mých přátel ( do 25 ), který si pořídil silnější ( 1991-BMW 3, Xsara (tuším 2 litr), Mazda 323, Golf 3 GTi) auto je už zrušil, naopak jedinci s Fábiemi po rodičích stále brázdí naše silnice.

Ja jezdim pomalu
9. prosince • 1:34

To ja mam zase opacnou zkusenost. Jeden muj kamarad debilne predjizdel ve fabii nastesti se tam 3 auta vedle sebe vesly, dalsi kamarad se rozsekal ve 20 let starem 100 konovem hatchbacku.... A kamarad s autem minimalne 4x silnejsim nez ty dva jezdi uplne v pohode. Takze rekl bych, ze je to o lidech.

eLzyx
8. prosince • 19:43

co je na těch autech silného? :-D Ano jedno nemá přes 200koní. I moje matka má na nákupy silnější auto :-D

Zdeněk
9. prosince • 17:02

Blb se dokáže zabít i s 1,2 HTP...

baboon
8. prosince • 10:36

Jezdím už dost přes 30 let, ale neumím si představit, jestli je popisovaný stimul opravdu dost velkým stimulem. Takový mladík může jet s instrutorem ukázkově, pak se v pátek večer napije a zhulí, a rozmázne se o strom.
Navíc - tady není risiková jen mládež - viz skupina "sebevědomých, dynamických podnikatelů" s egem o velikosti Hradčan, a jejich jízda v převážně černých autech s černými skly. Ti nemají s mládeží dávno nic společného.
Myslím, že prostředek k nápravě neexistuje ... :-(

Bořek Hudák (bhudak)
8. prosince • 11:17

"sebevědomých, dynamických podnikatelů" :-D :-D si si spletl diskusi, ne? Tady nejsou novinky.cz, kde by si dostal za tenhle rudej demagogickej blábol milion lajků...

baboon
8. prosince • 11:31

Ten blábol není rudej, natož demagogickej - to je odpozorovaný ze silnic. :-P
OK, tak ještě přidám pasáky, prodavače fetu a majitele bordelů ...
(Mám Felicii a taky mi stačí ...)

Jigg
8. prosince • 8:46

30% nehod zaviní skupina 17-24 tedy skupina 8% vydaných řidičáků ... to je krásně ohnutá statistika k obrazu svému. Dle stejné logiky se může říci, že nejbezpečnější skupinou jsou ti nejstarší protože při 8% vydaných řidičáků mají minimální nehodovost ... protože však již vůbec nejezdí či jen velmi málo. Ostatně také kam jezdit v důchodu každý den, oproti těm co dojíždějí do práce každý den. Nechci tvrdit, že 17-24 let má kupu zkušeností, jezdí zodpovědně apod. Pouze se pozastavuji nad tím, jak si ze statistiky lze vždy krásně vybrat jen ta čísla, která se hodí pro to aby mohlo být sdělení minimálně "alarmující" a snáze se tak prosazovali ty či ony zájmy.

jj
8. prosince • 9:55

Popravdě na tomhle nic divného nevidím. Záleží především na tom, jak chcete výsledek interpretovat. Přestože Váš argument není nesprávný, tak i takováto čísla mají při správné interpretaci velký význam. Minimálně v tom, že je patrné, která skupina udělá na silnicích relativně nejvíc bordelu a kam je tedy nejefektivnější zaměřit nějaké preventivní snahy.Viděl jsem před časem i ty statistiky založené právě na počtu ujetých km a tam se nehodovost těhle mladejch bejčků dala s nehodovostí seniorů srovnat. Nicméně právě kvůli absolutním počtům nehod jednotlivých skupin ty senioři celkově nejsou tak významní a nestojí tedy pochopitelně za tolik preventivního úsilí jako ti mladíci.

Zdeněk
8. prosince • 18:05

Nehody "důchodců" také nemají zdaleka tak tragické následky jako nehody právě těch mladíkú, kteří mají minimum zkušeností a většinou mají nasr...no nejen v rukách, ale naneštěstí i v hlavě, a to už mu nepomůže ani snad docela dobré umění s volantem. Ten "důchodce" se kolem stromu ve stopadesátce neomotá...

eLzyx
8. prosince • 19:39

to ne, ale dost často se přehlédne a nevšimne si, že ho právě někdo předjíždí (problém s přeostřením do zrcátka, problém s neznalostí dopravních přepisů, problém s pohyblivostí atp.). A z toho je spousta smrťáků.

Zdeněk
9. prosince • 16:58

Chceš to evidentně vidět černěji, než jaká je skutečnost. "Přeostření do zrcátka" je naprostý nesmysl, úmyslné nerespektování základních pravidel je podle mého názoru horší, než neznalost málo frekventovaných a méně důležitých, a problém s pohyblivostí?? To snad už nemůžeš myslet vážně...
A počet těch smrťáků je jednoznačně větší ve "prospěch" těch mladých "pilotů", na to už jsou jasná čísla, která snad vyvracet nebudeš. Možná ale, že za ty smrťáky můžou právě ti důchodci, kteří "mistrům volantu" zavazeli pomalou jízdou, ne?

Jaromír Mikuláštík (Andilek1)
8. prosince • 9:52

Můžu se zeptat co je na statistice ohnuté? Myslím si, že ty čísla hovoří jasně, nebo chcete říct že tato statistika je nepravdivá? Smiřte se s tím, že tato věková skupina je ta nejrizikovější. Nejsem si jist, ale jsem přesvědčen, že u nás by to dopadlo podobně

MichalJ
8. prosince • 14:51

Na statistice není nic ohnitého, akorát se zveřejní jen "vhodná" data. Proč neřeknou kolik ujetých km (nebo v jejich případě mil) je na jednu havárku. A pak klidně statistika může být (a nebo nemusí. nevím) klidně obrácená.

Jaromír Mikuláštík (Andilek1)
8. prosince • 20:27

Dovolím si malý výpočet pro naše podmínky, a střílím jen od boku, ale pro dokreslení té statistiky to bude stačit:
Jezdíme (aktivně) dejme tomu mezi 18 a 65 rokem, tzn. 47 let.
Najezdímé průměrně 15000 Km ročně, takže to činí 705000 Km
Podle mne je nerelálné aby v prvních 5 letech od získání ŘP lidé najezdili 211500 Km, aby to odpovídalo 30%.
Tento příklad je jen ilustrační, a řekl bych, že v prvních letech člověk najezdí mnohem méně než v pozdějším čase, takže na najeté kilometry to bude ještě větší číslo.

Doporučujeme

Články odjinud