Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kankunen  |  17. 08. 2019 08:28

No a kdyby to srovnali se závodní gumou, tak by vyšlo, že ty Conti jsou jistá smrt.

Odpovědět  |   | 
MirecBA  |  17. 08. 2019 11:00

na beznom aute s beznym vodicom rozdiel zasadny hadam nebude, ak clovek nekupy to najhorsie na trhu a polahne sa aspon na Barum, Matador

Odpovědět  |   | 
Ľudo Sztúr  |  18. 08. 2019 11:25

...ked polahne a nekupy, dobry uroby.

Odpovědět  |   | 

Jako vždy, za vším jsou peníze. Protože lidé víc kupují levné pneumatiky a těm drahým se vyhýbají, je potřeba je vystrašit, a pak jim nabídnout řešení.Kupujte drahé pneumatiky jinak se nabouráte.

Odpovědět  |   | 
duverna verka  |  17. 08. 2019 18:45

Tak ono je to velku pochopitelne. Neverim, ze kdokoliv pochybuje o tom, ze drahe (Continental, Dunlop, Bridgestone, Michelin, Goodyear, Pirelli ...) pneumatiky jsou skutecne lepsi. Jadro pudla vidim spise v tom, ze ty draje pneumatiky jsou lepsi jen nepatrne (v radu nekolika %) a to jeste v krajnich situacich, do kterych se vetsina ridicu dostat skutecne netouzi. Naproti tomu narust ceny za toto nepatrne zlepseni muze klidne presahnout i dvojnasobek.

A vzhledem k tomu, ze vetsina kupujicich nema nemomezene financni zdroje, musi resit uvahu, zda ma pro ne smysl za nekolika % zlepseni dat 200% a vice penez. Polozeno takto, je odpoved pro vetsinu kupujicich jasna. Myslim, ze jen malokdo jezdi tak na hrane, ze tech par % pro nej muze mit skutecny prinos.

Za levne (ale ne spatne) pneumatiky povazuji Barum, Uniroyal, Nexen, Vredestein, Nokian, Kumho, Kleber atd. Takove ty vylozene podezrele levne a nezname znacky jdou zcela mimo mne. Ty mohou byt fajn pro stary vykuchany zigulik jezdici neke mezi vinicemi.

V Nemecku jezdi hodne ridicu na celorocnich pneumatikach.

Odpovědět  |   | 
mám pravdu  |  17. 08. 2019 19:43

Nexen obecně jsou hodně špatné a Barumky vyráběné v Rumunsku jakbysmet. Savy, Kormorany nebo Matadory se k nim můžou vřele zařadit. Do těch lepších ti chybí zařadit určitě stále lepší Hankooky a klidně bych tam dal o stupínek výš Nokiany a hodně opomíjené japonské Yokohamy, na které se hodně zapomíná a přitom u vyšších modelů nabízí skutečné sportovní vlastnosti, ale nechají se taky zaplatit. Za mě bych je řadil výš jak mainstreamové a vychvalované Continentaly. Osobně cena výkon je dneska jednoznačně u těch Hankook modelů. Neznám vyloženě špatný model a třeba Ventusy V12 jsou naprosto super gumy pro dynamické řidiče a nestojí majlant.

Odpovědět  |   | 
mám pravdu  |  17. 08. 2019 19:47

A taky se derou o hodně výš třeba Falkeny, též super gumy za super peníze.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  18. 08. 2019 11:30

...určitě stále lepší Hankooky...
Doteď jsem měl Octavii na Dunlopech a před tím na GoodYear. Rozměr 205/60/16.
Novou mám na Hankook 225/45/17 a už i na suché silnici bych za ten nápad nakopal Škodu do řiti. Pískají i v zatáčce projížděné min. o 10 km/h méně, než jsem jezdil dřív (komfortně, ne sportovně!) a to by měly na suchu širší gumy víc držet, fakt se bojím prvního deště. A po min. 8-10 letech jsem prvně píchnul, kamínek, ani ne hřebík!
Zrovna na gumách může šetřit jen kokot. Lidé utrácí za debility a pak jsou schopni na auto místo pneumatiky obout o dvě stovky levnější vydlabaný puk.

Odpovědět  |   | 
sumi  |  19. 08. 2019 01:08

Než korekský gumy stokrát raději Barumky klidně z EU tedy i z Rumunska !
Jinak podobně vychází i Kleber , slušné gumy od koncernu Michelin.

Odpovědět  |   | 
nemám jméno  |  19. 08. 2019 15:07

S tím ko*otem bych to tak černě neviděl. Zrovna manželka jezdí takovým stylem a v takovém nájezdu, že kdybych jí ráfky omotal hadici, tak si toho ani nevšimne. Podle mě záleží hlavně na využití vozidla. Na větší nájezdy je bezpochyby kvalitní obutí důležité, ale na pohrkávání kolem komína je mnohdy i nový "Vraník" luxus.

Odpovědět  |   | 
Masorad  |  20. 08. 2019 17:11

Super a az takova panicka bude potrebovat zabrzdit protoze nekomu pred ni, nebo primo ji neco vleti za deste pod kola, tak si pak tu hadici muze ovazat kolem krku a tebe nakopat poradne do kuli, protoze tim ohrozuje ostatni.

Odpovědět  |   | 
moje jméno  |  20. 08. 2019 18:35

A jeje... další chytrolín. Já jsem nepsal že tam tu hadici má, jen to, že pro hrkání není třeba utrácet za prémii, ale stačí průměr, standard. Takové mudrlanty jako jsi Ty fakt zbožňuju.

Odpovědět  |   | 
Kornaz  |  19. 08. 2019 07:03

Klasicke yokohami su totalny shit. Odskusane na osobakoch aj pri dodavkach.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  19. 08. 2019 13:45

ad "jádro pudla"
- to "nepatrně lepší" znamená, že vám to může zachránit život, či odvrátit nehodu úplně (resp. při brzdné dráze se pak hraje o každý decimetr)
- "v krajních situací" ... ano nikdo se do nich netouží dostat, avšak to neznamená že se do nich nedostanene i při dodržování silničních pravidel např. na mokru / sněhu Vám těsně před auto skočí vysoká, či na křižovatce někdo nedá přednost, nebo jiný udělá chybu, kterou musíte řešit aby nedošlo ke srážce.
- pneumatika je to jediné co drží celé auto a vaši rodinu na vozovce, jen dávám k zamyšlení zda Vám to opravdu stojí za úsporu pár stovek. Resp. na suchu, a rovince se všechny chovají relativně bezpečně, ale rozdíly se začnou projevovat právě v těch několika procentech, možná i promile krajních situací.
- Ty tzv. prémiové značky se od ostatních lišší zejména vlastním vývojem, ti "neprémiový" většinou nemají vlastní vývoj - resp. s konstrukcí neudělají vůbec nic, pouze si nechávají dělat své formy dezénu (molds), případně mohou zkušet směsi.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  17. 08. 2019 20:57

A bez reklamy na Continental by to neslo?

Vo svojich automobilovych zaciatkoch som na svoju Mazdu 626 (cerstvo kupena jazdenka) v nudzi najvyssej nechal namontovat jeden kus pneu znacky Jupiter :)

Auto, anglicak s volantom vpravo, malo v duchu tamojsej benevolentnej legislativy na kazdom rohu pneu inej znacky a dezenu. A jedna z pneu bola dost zjazdena - ale stale legalna. Jazdenku som nechal zbezne osetrit u dealera Mazdy a ten tam namontoval onoho Jupitera. A ja som vyrazil do Walesu. V novembri.

OMG. Prva vec, co som po navrate urobil, bol telefonat do Kwik Fit a na auto putovali 4 kusy Pirelli P6000. Dalsi vylet do Walesu bol o poznanie pokojnejsi a menej narocny na nervy, hoci sa odohral par dni pred Vianocami. Jupitera dostal vratnik u nas v bloku.

Poznam ludi, ktori ak uz nahodou dostanu defekt, menia VZDY vsetky pneu na naprave za rovnaku znacku/model s tym, ze novy par ide na hnanu napravu.

Odpovědět  |   | 
Net  |  18. 08. 2019 15:18

Co se hodně málo řeší je, jaký vliv má ojetí pneumatiku na její vlastnosti. Některé pneumatiky mají téměř perfektní chování jako nové a daří se jim v testech, ale jak se trochu ojedou, mohou být výrazně horší než konkurence, kterou poráží v zánovním stavu. Jinak dražší pneumatika nemusí být nutně lepší, to navýšení ceny může být dáno lepšími materiály a důkladnějším testováním, ale je i spousta jiných faktorů, které ovlivní výslednou cenu (třeba náklady na marketing, marže...).

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 08. 2019 20:45

Zaprvé na autě, které je konstrukční zmetek Vám nepomůžou žádné pneumatiky. Zmetek zůstane zmetkem. Auto je směrově nestabilní konstrukce, citlivost na malé rozdíly ve směrových odchylkách různých pneumatik je obrovská. Na tom dokazovat, že nějaké kombinace pneumatik různých výrobců může dělat je totální vůl.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  19. 08. 2019 18:24

Ach Zelí, Zelí, ty ses zase převedl. Auto nemůže být konstrukční zmetek, protože prošlo testy - homologací. Auto je stabilní konstrukce, jízdní vlastnosti odpovídají požadovaným parametrům a jeho určení. Pokud by tomu tak nebylo, nezískalo by homologaci a nikdo by ho nekupoval. Navíc z hlediska bezpečnosti jsou do auta montovány bezpečnostní asistenty jako ABS, ESP,...atd., které pomáhají řidiči v kritických situacích, do kterých se dostane vlivem své chyby nebo vady na vozovce (díra, rozlitý olej-flek,...). Takže auto ani díky těm systémovým bezpečnostním aistentům, které byly testovány i v rámci homologace, nemůže být zmetkem.
Protože ale "myslitel" Zelí neprošel žádnou homologací a stále předvádí na webu svoji debilitu, dalo by se konstatovat s použitím zelnatého "měřítka", že zmetkem je především Zelí....
Co se týče té míry "směrové citlivosti", tak je to poměrně relativní. To by se potom nesměly používat dojezdové rezervy, ale to Zelí nikdy nenapadne, protože má v hlavě vymeteno. Podstatné je přece to, že je nutné přizpůsobit chování řidiče a volit způsob jízdy úměrný schopnostem řidiče, technickým vlastnostem daného auta a jeho technickému stavu. Při použití třeba té dojezdové rezervy je v návodu na používání auta uvedena maximální rychlost. To, že v rámci homologačních testů byly testovány jízdní vlastnosti i s dojezdovým kolem, je každému jasné. Tedy kromě Zelí, který je prostě nemyslící "zmetek".
No a když si někdo obuje na každou nápravu jinou značku pneu (je to legitimní) a bude si uvědomovat tento "nedostatek" a přizpůsobí tomu rychlost a styl jízdy, tak naprostá pohoda, zejména, když se bude jednat o lehké málo výkonné auto.
Ještě poznámka - když si někdo dá na zahrádku na střechu rozměrný 50-60 kg předmět s těžištěm více jak 70 cm nad střechou auta, tak asi též bude "stabilita" auta ovlivněna bez ohledu na špičkové pneu jednoho typu na všech kolech a řidič, který to nebude zohledňovat, tak skončí v lepším případě pangejtu a v horším případě střetem s protijedoucím vozidlem. Že má vliv i třeba stav tlumičů, to je snad zbytečné připomínat. Takže není vše zdaleka jen o "gumách".

Odpovědět  |   | 
Michal  |  19. 08. 2019 07:15

Nejlevnější je vzít vyřazené ojeté pneu-nic nestojí.Budu se zbavovat 205/50r17 zimní Nokian wra3 5roků staré,4-5mm,kloužou na mokru a měnit za Michelin A6 225/45.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  19. 08. 2019 14:22

Zásadní problém není v pneu ale v hlavě.
Blbové co nechápou fyziku, nějaký moment hybnosti nebo setrvačnosti, a už vůbec nemají odhad nebo cit, tak si rozbijí čumák dříve nebo později zákonitě, a je zcela jedno, jakou techniku mají k dispozici. Před pár dny se na D1 zabil ředitel majitel jedné solidní firmy, který měl všeobecně přehled o čemkoliv, nejen o výše uvedeném a měl jedno z nejlepších běžných aut, BMW 5er. Bohužel nepočítal s kamionem který na dálnici stál a stálo ho to život. Takže to jeden příklad za všechny... Druhý je také v tom, že když Vás předjede trapný GolfR tak reálně může mít lepší jízdní vlastnosti, než vaše 2er. Stačí že má v lepším stavu pneu a tlumiče a je to lepší řidič, většina lidí to neumí promyslet a pochopit a jedou za ním dokud nevyletí ze silnice ven a ani po půl roce na nemocničním lůžku tomu nemohou uvěřit...

Odpovědět  |   | 
Michal  |  19. 08. 2019 18:40

Driver ten kamión stál na pumpě né na dálnici.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  19. 08. 2019 17:19

Z jiného článku na tomto webu - porovnání Kodiaq a SantaFe:
...Na pohled velké rozdíly jsme mezi vozy odhalili při měření brzdné dráhy ze 100 km/h (santa fe 35,5 m, kodiaq 38,5 m). Z velké části to však přičítáme pneumatikám Hankook, které obouvala škodovka. Dříve testované kodiaqy se stejnými pneumatiky Continental jako měl hyundai brzdily rovněž kolem 35 metrů....
Ještě chce někdo mluvit o zanedbatelných rozdílech? Stovkou jezdí občas i ten nejsvátečnější řidič a 3,5 m na brzné dráze je zatraceně velká rána.
Takže připomínám svůj předchozí příspěvek, že Hankook jsou sra..., Škoda to posra.. a na gumách šetří jen koko. :)

Odpovědět  |   | 
Josef  |  19. 08. 2019 18:30

Souhlas. Připomínám ještě skutečnost, že pneu mají jít max po 5 letech "do věčných lovišť" díky stárnutí - po 5 letech má pneu významě horší vlastnosti než nová ("čestvě upečená").

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 61 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků

Nejčtenější články

Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 51 N/A
Rusol David
Elektromobily
Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 15 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díla českého modeláře nemají obdoby

Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díl…

Zapomeňte na své vystřihovánky z ábíčka. Tady jsme na úplně jiné úrovni…

8.  7.  2020 | | 24 N/A
Rusol David
Tatra
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta