Růst prodejů značky Mazda na klesajícím evropském trhu neutuchá

Za prvních šest měsíců 2003 se evropské prodeje zvýšily o 33%. V červnu byly evropské prodeje vyšší o 25%. Nárůst prodejů v Německu za prvních šest měsíců 2003 o 19%. Červnové prodeje v Anglii vyšší o 73%. Prodeje Mazdy v Itálii, Francii a Španělsku dosáhly rekordu.

Leverkusen, 4.8. 2003 – Růst evropských prodejů pokračuje dvoumístnou číslicí i v červnu, kdy došlo též k nárůstu podílu na trhu. Mazda vzdoruje vývoji ekonomiky, což dokazuje i prodej vozů v měsíci červen, který byl o 25 % vyšší než ve stejném měsíci loňského roku. Mazda zvýšila svůj podíl na trhu o 0,3% na celkových 1,4 %. Za prvních šest měsíců letošního roku se evropské prodeje zvýšily o 33% ve srovnání s loňským rokem, a to i navzdory skutečnosti, že za stejné období poklesl evropský automobilový trh o 4%. Mazda se tak v Evropě stala nejrychleji rostoucí japonskou značkou.

V úspěšných prodejích pokračuje mnohonásobně oceněná Mazda6 – prodeje za prvních šest měsíců 2003 dosáhly počtu 52 477 vozů. Výrazného nárůstu prodeje bylo dosaženo i u dalších modelových řad, zvláště pak u nově uvedené Mazdy2, u MX-5, Premacy a MPV.

Mazda Germany zaznamenala rekordní dvoumístný nárůst prodeje, když za prvních šest měsíců zvýšila prodeje o 19 % a dosáhla podílu n a trhu ve výši 2,1%. Mazda UK zaznamenala v červnu nejlepší prodeje za více než 7 let s nárůstem o 73% ve srovnání se stejným obdobím minulého roku. Podíl Mazdy na anglickém trhu je tak nyní 1,2 %, což představuje meziroční nárůst o 0,4%.

Mazda Italy dosáhla dalšího rekordního prodeje, když zaznamenala nárůst ve výši 126% ve srovnání s červnovými prodeji loňského roku. Mazda France a Mazda Spain v červnu také dosáhly rekordních prodejů. Ve Francii to byl nárůst o 39%, ve Španělsku pak o 30% oproti loňskému roku. To současně znamená, že Španělsko dosahuje rekordních prodejů již třetím po sobě jdoucím měsícem.  Mazda Austria oznámila v červnu podíl na trhu 4,9%, čímž se Mazda stala japonskou jedničkou tohoto měsíce.

“Vynikající červnový výsledek potvrzuje jedinečný nárůst prodejů Mazdy v Evropě za první polovinu letošního roku,” řekl Dan Morris, President Mazda Motor Europe. “Díky uvedení dvou nových modelů je nyní naše oživení jasnou skutečností. A jsme si jisti, že na tomto momentu můžeme stavět při uvedení revolučního vozu Mazda RX-8 na podzim a stejně tak při uvedení novinky Mazda3 koncem tohoto roku.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků