Růst prodejů značky Mazda na klesajícím evropském trhu neutuchá

Za prvních šest měsíců 2003 se evropské prodeje zvýšily o 33%. V červnu byly evropské prodeje vyšší o 25%. Nárůst prodejů v Německu za prvních šest měsíců 2003 o 19%. Červnové prodeje v Anglii vyšší o 73%. Prodeje Mazdy v Itálii, Francii a Španělsku dosáhly rekordu.

Leverkusen, 4.8. 2003 – Růst evropských prodejů pokračuje dvoumístnou číslicí i v červnu, kdy došlo též k nárůstu podílu na trhu. Mazda vzdoruje vývoji ekonomiky, což dokazuje i prodej vozů v měsíci červen, který byl o 25 % vyšší než ve stejném měsíci loňského roku. Mazda zvýšila svůj podíl na trhu o 0,3% na celkových 1,4 %. Za prvních šest měsíců letošního roku se evropské prodeje zvýšily o 33% ve srovnání s loňským rokem, a to i navzdory skutečnosti, že za stejné období poklesl evropský automobilový trh o 4%. Mazda se tak v Evropě stala nejrychleji rostoucí japonskou značkou.

V úspěšných prodejích pokračuje mnohonásobně oceněná Mazda6 – prodeje za prvních šest měsíců 2003 dosáhly počtu 52 477 vozů. Výrazného nárůstu prodeje bylo dosaženo i u dalších modelových řad, zvláště pak u nově uvedené Mazdy2, u MX-5, Premacy a MPV.

Mazda Germany zaznamenala rekordní dvoumístný nárůst prodeje, když za prvních šest měsíců zvýšila prodeje o 19 % a dosáhla podílu n a trhu ve výši 2,1%. Mazda UK zaznamenala v červnu nejlepší prodeje za více než 7 let s nárůstem o 73% ve srovnání se stejným obdobím minulého roku. Podíl Mazdy na anglickém trhu je tak nyní 1,2 %, což představuje meziroční nárůst o 0,4%.

Mazda Italy dosáhla dalšího rekordního prodeje, když zaznamenala nárůst ve výši 126% ve srovnání s červnovými prodeji loňského roku. Mazda France a Mazda Spain v červnu také dosáhly rekordních prodejů. Ve Francii to byl nárůst o 39%, ve Španělsku pak o 30% oproti loňskému roku. To současně znamená, že Španělsko dosahuje rekordních prodejů již třetím po sobě jdoucím měsícem.  Mazda Austria oznámila v červnu podíl na trhu 4,9%, čímž se Mazda stala japonskou jedničkou tohoto měsíce.

“Vynikající červnový výsledek potvrzuje jedinečný nárůst prodejů Mazdy v Evropě za první polovinu letošního roku,” řekl Dan Morris, President Mazda Motor Europe. “Díky uvedení dvou nových modelů je nyní naše oživení jasnou skutečností. A jsme si jisti, že na tomto momentu můžeme stavět při uvedení revolučního vozu Mazda RX-8 na podzim a stejně tak při uvedení novinky Mazda3 koncem tohoto roku.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků