Růst prodeje nových osobních aut v ČR se v listopadu zastavil

I když letošní bilance celkových prodejů nových osobních aut na tuzemském trhu nejspíše překoná loňský výsledek, listopadový výsledek byl již horší než ten ve stejném měsíci roku 2016.
Růst prodeje nových osobních aut v ČR se v listopadu zastavil

O necelých šest procent se od ledna do konce listopadu v Česku zvýšily prodeje nových osobních automobilů v porovnání se stejným obdobím loňska. Češi si už na úřadech do provozu zaregistrovali přes čtvrt milionu kusů.

Nicméně, v samotném listopadu Svaz dovozců automobilů, který statistiky vede, zaznamenal meziroční jednoprocentní pokles. Zatímco letos totiž bylo registrováno do provozu 22.925 nových aut, v jedenáctém měsíci roku 2016 to bylo 23.161.

Koupit teď auto na CNG? Máme sedm argumentů pro a stejný počet proti

Koupit teď auto na CNG? Máme sedm argumentů pro a stejný počet proti

Lídr trhu, což je stabilně značka Škoda, si přesto meziročně o zhruba jedno procent polepšil a přepokládá za letošek další historický rekord. Dosud letos prodala 78.592 nových aut, což znamená tržní podíl 31,2 procenta. Ještě lépe si však vede ve statistice zákaznických objednávek. "Ještě v první polovině prosince překonáme hranici 100.000 přijatých objednávek," uvedl ředitel Škoda Auto Česká republika Luboš Vlček.

Za Škodou následují Volkswagen, Hyundai, Ford, Dacia, Renault, Kia, Peugeot, Mercedes-Benz a Toyota.

Nejžádanějším modelem na našem trhu je stále Škoda Octavia. Každé desáté prodané nové auto u nás má na zádi právě tento nápis. Následuje Fabia (podíl téměř 8 procent) a další dva škodovácké výrobky  - Rapid a Superb. Na pátém místě je Hyundai i30, šestý skončil Volkswagen Golf a sedmá je Škoda Kodiaq.

Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

Pokračoval pokles zájmu o dieselové motory. Aut, která spalují benzin, se prodává 58 procent, těch se vznětovými agregáty je 38 procent, hybridy a vozy na CNG mají shodně podíl jedno procento.

Na podobné úrovni jako vloni se pohybuje trh s lehkými užitkovými vozy. Zde je nejúspěšnější značka Peugeot, před Fiatem, Fordem a Volkswagenem.

Naopak o přibližně deset procent je letos menší objem trhu s nákladními auty a dokonce o více než třicet procent poklesly registrace autobusů. Rovněž o motocykly není takový zájem jako během loňského roku. Zde je však deficit pouze necelých šest procent.

SDA také upozorňuje, že do České republiky se vozí stále více ojetých aut ve stáří přes deset let. Obchod s dováženými ojetinami stále roste - v meziročním srovnání o téměř čtyři procenta.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků