Růst prodeje nových osobních aut v ČR se v listopadu zastavil

I když letošní bilance celkových prodejů nových osobních aut na tuzemském trhu nejspíše překoná loňský výsledek, listopadový výsledek byl již horší než ten ve stejném měsíci roku 2016.
Růst prodeje nových osobních aut v ČR se v listopadu zastavil

O necelých šest procent se od ledna do konce listopadu v Česku zvýšily prodeje nových osobních automobilů v porovnání se stejným obdobím loňska. Češi si už na úřadech do provozu zaregistrovali přes čtvrt milionu kusů.

Nicméně, v samotném listopadu Svaz dovozců automobilů, který statistiky vede, zaznamenal meziroční jednoprocentní pokles. Zatímco letos totiž bylo registrováno do provozu 22.925 nových aut, v jedenáctém měsíci roku 2016 to bylo 23.161.

Koupit teď auto na CNG? Máme sedm argumentů pro a stejný počet proti

Koupit teď auto na CNG? Máme sedm argumentů pro a stejný počet proti

Lídr trhu, což je stabilně značka Škoda, si přesto meziročně o zhruba jedno procent polepšil a přepokládá za letošek další historický rekord. Dosud letos prodala 78.592 nových aut, což znamená tržní podíl 31,2 procenta. Ještě lépe si však vede ve statistice zákaznických objednávek. "Ještě v první polovině prosince překonáme hranici 100.000 přijatých objednávek," uvedl ředitel Škoda Auto Česká republika Luboš Vlček.

Za Škodou následují Volkswagen, Hyundai, Ford, Dacia, Renault, Kia, Peugeot, Mercedes-Benz a Toyota.

Nejžádanějším modelem na našem trhu je stále Škoda Octavia. Každé desáté prodané nové auto u nás má na zádi právě tento nápis. Následuje Fabia (podíl téměř 8 procent) a další dva škodovácké výrobky  - Rapid a Superb. Na pátém místě je Hyundai i30, šestý skončil Volkswagen Golf a sedmá je Škoda Kodiaq.

Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

Pokračoval pokles zájmu o dieselové motory. Aut, která spalují benzin, se prodává 58 procent, těch se vznětovými agregáty je 38 procent, hybridy a vozy na CNG mají shodně podíl jedno procento.

Na podobné úrovni jako vloni se pohybuje trh s lehkými užitkovými vozy. Zde je nejúspěšnější značka Peugeot, před Fiatem, Fordem a Volkswagenem.

Naopak o přibližně deset procent je letos menší objem trhu s nákladními auty a dokonce o více než třicet procent poklesly registrace autobusů. Rovněž o motocykly není takový zájem jako během loňského roku. Zde je však deficit pouze necelých šest procent.

SDA také upozorňuje, že do České republiky se vozí stále více ojetých aut ve stáří přes deset let. Obchod s dováženými ojetinami stále roste - v meziročním srovnání o téměř čtyři procenta.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

25.  6.  2019 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků