Rusové postavili autonomní Hyundai Sonata. Netrvalo jim to ani 2 měsíce

Automobilky už celé roky pracují na tom, aby jejich vozidla jednou jezdila sama. Své k tomu mají co říci i Rusové, kteří vycházeli z techniky nejnovějšího modelu Sonata značky Hyundai.

Ruská nadnárodní korporace Yandex, provozující například v Rusku nejpoužívanější webový vyhledávač, se pochlubila svými aktuálními úspěchy na poli autonomních vozidel. Při této příležitosti také připomněla uzavření dohody o spolupráci s jihokorejským výrobcem automobilů Hyundai.

Prvním výsledkem této spolupráce je vytvoření prototypu plně autonomního vozidla, založeného na novém modelu Hyundai Sonata 2020. Cílem celé snahy je vytvořit univerzální softwarový a hardwarový systém pro jízdu bez řidiče.

Rusové a Korejci staví autonomní vůz

V tiskové zprávě Yandex uvádí, že první vůz obdrželi od automobilky koncem května. „Okamžitě jsme se pustili do práce. Společně s technickým týmem Hyundai Mobis jsme během několika týdnů postavili prototyp. Auto stojí na moderní platformě, která umožnila implementaci autonomního řídicího systému, vyvinutého společností Yandex.

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

V budoucnu může být platforma integrována i do dalších modelů značek Hyundai nebo Kia, stejně jako do automobilů jiných výrobců. Kromě toho hodlá Yandex nabídnout své řešení taxislužbám nebo službám pro sdílení automobilů.

Sonatu, vybavenou systémy pro autonomní jízdu, nyní čeká testování v různých povětrnostních a simulovaných podmínkách na uzavřeném polygonu. Po dokončení vyrazí na ostré testy do ulic Moskvy. Vozidla Hyundai Sonata doplní vozový park Yandexu, který v současnosti čítá padesát Toyot Prius. Do konce roku 2019 plánuje firma zvýšit počet vozidel bez řidiče na přinejmenším sto.

Yandex plánuje auto bez volantu

Yandex testuje od prosince 2017 autonomní vozidla na veřejných komunikacích. Začal v Moskvě a později expandoval do ruského Innopolisu a Skolkova. Jeho vozy lze potkat i v Las Vegas nebo v Tel Avivu. Přípravné práce začaly v roce 2016, kdy tým, sestávající ze 120 členů, začal instalovat komponenty na první Toyotu Prius V.

Hyundai i30 padnul na cenové dno. Scala si o něčem takovém může nechat zdát

Hyundai i30 padnul na cenové dno. Scala si o něčem takovém může nechat zdát

Yandex tvrdí, že jeho autonomní taxíky absolvovaly již více než 2000 jízd, během kterých však za volantem seděl operátor, dohlížející na činnost a funkce auta. Do čtyř let chce společnost postavit automobil bez volantu, který by v určitých městech dokázal „řídit na úrovní srovnatelné s člověkem“.

Autor: Karel Kilián

Článek připravila redakce VTM.cz

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků