Ruský trh s auty je nyní největším v Evropě

Máte Rusko spojené se slovem bída? Podle Pricewaterhouse Coopers je nyní Rusko největším odbytištěm aut v Evropě.
Ruský trh s auty je nyní největším v Evropě

Na ruském trhu se v prvním pololetí letošního roku prodalo celkem 1,645 milionu nových osobních automobilů, což Německo, dosud největšího odběratele, odsunulo s jeho 1,63 milionem prodaných vozů na druhou pozici. Jak vás na AutoRevue.cz průběžně informujeme, ruský trh nyní roste mimořádně rychle a z pohledu světových automobilek je podobně zajímavý jako Čína nebo Indie.

Rusko od dob Sovětského svazu, kde byl osobní automobil výdobytkem relativně úzkého spektra obyvatel, udělalo velký pokrok. Na moskevských ulicích se objevuje stále větší procento výrobků světových automobilek nejrůznějšího charakteru, od kompaktních Renaultů přes robustní Mitsubishi a Jeepy až po prestižní Mercedesy a BMW. Podíl místních strojů Lada a Volha prudce klesá. Meziroční rozdíl pololetních prodejů je celých 41 %, zatímco zahraniční automobilky zaznamenaly nárůst dokonce o 47 %. To jsou hodnoty, které pokořily i ty nejoptimističtější předpovědi. Ruské sebevědomí stoupá a s ním i ropou dopovaná ekonomika, jež podporuje růst životní úrovně. Prudký růst byl nastartován vloni, kdy meziroční pololetní prodeje narostly o 35 %. Každopádně jde o mimořádné hodnoty, vždyť v Evropě ročně roste trh jen zhruba o 5 %. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle odhadů by měl za celý letošní rok dosáhnout celkový odbyt nových osobních aut na ruském trhu hodnoty až 3,8 milionu, což je významný pokrok, protože v roce 2003 to bylo jen 1,5 milionu vozidel. Během předchozích pěti let narostl podíl zahraničních automobilek z 38 % na 59 %, zatímco jejich celková hodnota stoupla dokonce o 64%, takže Rusové kupují dražší auta. Ruský trh je významný, takže řada zahraničních automobilek včetně Fordu, Renaultu, GM nebo Volkswagenu již na místní půdě svá auta již staví, jiní se na to pilně připravují (např. Nissan, Hyundai, Peugeot či Mitsubishi). Renault navíc nedávno vstoupil svým čtvrtinovým podílem do největší domácí automobilky Avto Vaz. Ta vloni vyrobila 440 000 osobních aut, ale do čtyř let má v plánu nabýt až na 2 milionu vozů ročně.    

Podle všech dosavadních analýz je růst ruského trhu s novými osobními auty dlouhodobý a má ještě velký prostor k další expanzi. V roce 2012 by se měl stát dokonce třetím na světě, a sice za USA a Čínou.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků