Fanouškům automobilů asi název Tonar nic neřekne, ale příznivci  těžké techniky  určitě ví, která bije. Tonar je ruský výrobce návěsů, přívěsů, důlních vozů a má za sebou i výrobu silničního vlaku, tedy soupravy tahače a několika návěsů a přívěsů, které znáte především z  Austrálie . Před nedávnem oslavila značka třicáté narozeniny svého oficiálního založení. Zdroj: Tonar

Fanouškům automobilů asi název Tonar nic neřekne, ale příznivci těžké techniky určitě ví, která bije. Tonar je ruský výrobce návěsů, přívěsů, důlních vozů a má za sebou i výrobu silničního vlaku, tedy soupravy tahače a několika návěsů a přívěsů, které znáte především z Austrálie. Před nedávnem oslavila značka třicáté narozeniny svého oficiálního založení. | Zdroj: Tonar

Není proto od věci si připomenout její asi nejopulentnější počin, kterým je Tonar 7502, gigantický silniční vlak, který je navržený pro přepravu velkých nákladů těžkým terénem. Vznikl jako náhrada za soupravy, které měly problém se spolehlivostí a ve výsledku uvezly „jen“ zhruba sto tun. Zdroj: Tonar

Není proto od věci si připomenout její asi nejopulentnější počin, kterým je Tonar 7502, gigantický silniční vlak, který je navržený pro přepravu velkých nákladů těžkým terénem. Vznikl jako náhrada za soupravy, které měly problém se spolehlivostí a ve výsledku uvezly „jen“ zhruba sto tun. | Zdroj: Tonar

Tonar 7502 je monstrum, které dokáže celkem uvést až 125.850 kilogramů. Celá souprava čítá tahač, devítimetrový návěs a stejně dlouhý přívěs a všechno dohromady v plném zatížení váží 170 tun.  Zdroj: Tonar

Tonar 7502 je monstrum, které dokáže celkem uvést až 125.850 kilogramů. Celá souprava čítá tahač, devítimetrový návěs a stejně dlouhý přívěs a všechno dohromady v plném zatížení váží 170 tun.  | Zdroj: Tonar

Zapojená soustava měří na délku 28 metrů. 25palcová kola tohoto vozu mají na sobě pneumatiky o rozměrech 385/95. Zdroj: Tonar

Zapojená soustava měří na délku 28 metrů. 25palcová kola tohoto vozu mají na sobě pneumatiky o rozměrech 385/95. | Zdroj: Tonar

Aby se tento gigantický kolos vůbec pohl z místa, potřebuje odpovídající motor. Jako ideální kandidát se jevil americký diesel Cummins o objemu 19 litrů s výkonem 760 koní a točivým momentem 3084 N.m. Zdroj: Tonar

Aby se tento gigantický kolos vůbec pohl z místa, potřebuje odpovídající motor. Jako ideální kandidát se jevil americký diesel Cummins o objemu 19 litrů s výkonem 760 koní a točivým momentem 3084 N.m. | Zdroj: Tonar

Motor pohání šest kol přes automatickou převodovkou Allison. To vše pak musí fungovat v odlehlých částech Ruska, kde teploty padají i pod mínus 60 stupňů. Zdroj: Tonar

Motor pohání šest kol přes automatickou převodovkou Allison. To vše pak musí fungovat v odlehlých částech Ruska, kde teploty padají i pod mínus 60 stupňů. | Zdroj: Tonar

Nenaložený kolos se dokáže pohybovat rychlostí až 65 km/h. V plném zatížení je maximální rychlost o 20 km/h menší. O dostatek paliva se starají dvě nádrže o objemu 610 litrů.  Zdroj: Tonar

Nenaložený kolos se dokáže pohybovat rychlostí až 65 km/h. V plném zatížení je maximální rychlost o 20 km/h menší. O dostatek paliva se starají dvě nádrže o objemu 610 litrů.  | Zdroj: Tonar

Bez speciálního povolení tento vůz pochopitelně nemůže na veřejné komunikace. Dle ruského zpravodajského serveru vyjde tento kolos v přepočtu na necelých 27 milionů korun. Zdroj: Tonar

Bez speciálního povolení tento vůz pochopitelně nemůže na veřejné komunikace. Dle ruského zpravodajského serveru vyjde tento kolos v přepočtu na necelých 27 milionů korun. | Zdroj: Tonar

 Zdroj: Tonar

| Zdroj: Tonar

 Zdroj: Tonar

| Zdroj: Tonar

 Zdroj: Tonar

| Zdroj: Tonar

 Zdroj: Tonar

| Zdroj: Tonar

 Zdroj: Tonar

| Zdroj: Tonar

Není proto od věci si připomenout její asi nejopulentnější počin, kterým je Tonar 7502, gigantický silniční vlak, který je navržený pro přepravu velkých nákladů těžkým terénem. Vznikl jako náhrada za soupravy, které měly problém se spolehlivostí a ve výsledku uvezly „jen“ zhruba sto tun. Zdroj: Tonar
Tonar 7502 je monstrum, které dokáže celkem uvést až 125.850 kilogramů. Celá souprava čítá tahač, devítimetrový návěs a stejně dlouhý přívěs a všechno dohromady v plném zatížení váží 170 tun.  Zdroj: Tonar
Zapojená soustava měří na délku 28 metrů. 25palcová kola tohoto vozu mají na sobě pneumatiky o rozměrech 385/95. Zdroj: Tonar
Aby se tento gigantický kolos vůbec pohl z místa, potřebuje odpovídající motor. Jako ideální kandidát se jevil americký diesel Cummins o objemu 19 litrů s výkonem 760 koní a točivým momentem 3084 N.m. Zdroj: Tonar
13
Fotogalerie

Ruský silniční vlak Tonar uveze 126 tun. Jeho americký motor mu dává 3084 N.m

Ruské tahače musejí zvládat extrémní podmínky a uvést extrémně těžké náklady. Na jednoho mistra v oboru se dnes podíváme.

Fanouškům automobilů asi název Tonar nic neřekne, ale příznivci těžké techniky určitě ví, která bije. Tonar je ruský výrobce návěsů, přívěsů, důlních vozů a má za sebou i výrobu silničního vlaku, tedy soupravy tahače a několika návěsů a přívěsů, které znáte především z Austrálie. Před nedávnem oslavila značka třicáté narozeniny od svého oficiálního založení.

Není proto od věci si připomenout její asi nejopulentnější počin, kterým je Tonar 7502, gigantický silniční vlak, navržený pro přepravu velkých nákladů těžkým terénem. Vznikl jako náhrada za soupravy, které měly problém se spolehlivostí a ve výsledku uvezly „jen“ zhruba sto tun.

Tonar 7502 je monstrum, které dokáže celkem uvést až 125.850 kilogramů. Celá souprava čítá tahač, devítimetrový návěs a stejně dlouhý přívěs a všechno dohromady v plném zatížení váží 170 tun. Zapojená soustava měří na délku 28 metrů. 25palcová kola tohoto vozu mají na sobě pneumatiky o rozměrech 385/95.

Aby se tento gigantický kolos vůbec pohl z místa, potřebuje odpovídající motor. Jako ideální kandidát se jevil americký diesel Cummins o objemu 19 litrů, výkonu 760 koní a točivém momentu 3084 N.m. Motor pohání šest kol přes automatickou převodovkou Allison. To vše pak musí fungovat v odlehlých částech Ruska, kde teploty padají i pod -60° Celsia.

Nenaložený kolos se dokáže pohybovat rychlostí až 65 km/h. V plném zatížení je maximální rychlost o 20 km/h menší. O dostatek paliva se starají dvě nádrže o objemu 610 litrů. Bez speciálního povolení tento vůz nemůže na veřejné komunikace. Dle ruského zpravodajského serveru vyjde v přepočtu na necelých 27 milionů korun.

Doporučujeme

Články odjinud