Ruský Sherp má příbuzného v Kanadě. FAT Truck je dalším terénním expertem

Rovněž v Kanadě je zapotřebí vozidlo, které se nebojí i toho nejtěžšího terénu. Proto vznikl FAT Truck.

Ruská obojživelná bestie Sherp se už proslavila po celém světě. V britském Top Gearu dokonce pomáhala hledat Yetiho, respektive Bigfoota. V Kanadě však také narazíte na nehostinný terén, do kterého potřebujete schopnou techniku. Stroj podobný ruskému Sherpu tak už delší dobu nabízí i tady.

Ruská bestie Sherp teď uveze až 22 lidí. V terénu je stále neohroženým strojem

Ruská bestie Sherp teď uveze až 22 lidí. V terénu je stále neohroženým strojem

Kanadská krabice s krátkým rozvorem a čtveřicí masivních kol se jmenuje FAT Truck. Kabina chráněná trubkovým rámem uveze až osm cestujících včetně řidiče, dovnitř se nastupuje zepředu nebo zezadu po schůdcích a k ovládání slouží joystick. K vozidlu může být připojen i dvoukolový přívěs a pro lepší výhled dozadu zde nechybí kamerový systém.

FAT Truck pohání 2,2litrový diesel o síle 50 kW (68 koní) a točivém momentu 208 N.m, který zajišťuje maximální rychlost 40 km/h na souši, ve vodě pak 3,2 km/h. Terénem protáhne vozidlo zmíněný přívěs o hmotnosti až 1000 kg.

Nová Lada Niva Travel je stále pořádný off-road. Teď se tváří jako Toyota RAV4

Nová Lada Niva Travel je stále pořádný off-road. Teď se tváří jako Toyota RAV4

Ve volitelné výbavě zmiňuje výrobce z Québecu i možnost dálkového ovládání vozu, navijáky vpředu i vzadu, dodatečnou baterii a světelnou LED rampu, rádio s Bluetooth, poklop na střeše nebo i klimatizaci. S využitím u konstrukčních společností, záchranářů nebo pohraničních hlídek začíná FAT Truck na cenovce 127.500 dolarů (asi 2,1 milionu korun).

TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků
Renault Captur E-Tech v dlouhodobém testu: Povedený start! Rychlík to ale není

Renault Captur E-Tech 160 (1. díl)

Testovací auta se u nás zpravidla zdrží necelý týden. S plug-in hybridním Renaultem Captur však máme troch větší plány.

8.  1.  2021 | Jan Mička | 14 příspěvků