Civilní verzi ruské prezidentské limuzíny si můžeme prohlédnout trochu detailněji na záběrech z oficiální premiéry. Dokáže se vyrovnat zavedeným hráčům na poli luxusu?
Zdálky opravdu vypadá jako Rolls-Royce Phantom a uvnitř byste se cítili jako uvnitř Mercedesu třídy S. Ruský Aurus Senat, civilní varianta Putinovy vládní limuzíny, se chce očividně stát rivalem na poli luxusních vozů a přebrat alespoň pár zákazníků značkám renomovaných jmen. Na nejnovějším videu z premiéry ruské limuzíny můžete posoudit, zda se mu to daří.
Hlavně na přídi vozu je patrná inspirace britským „Rollsem“ a je nakonec možná dobře, že se ruští inženýři nepokusili vytvořit i vlastní verzi sošky Spirit of Ecstasy na mřížce chladiče. Svažující se víko kufru a tvar světlometů ale rovněž připomíná vzor britského luxusu. Podobně jako Rolls-Royce bude také Senat nabízen s krátkým i prodlouženým rozvorem.
Interiér cílí na tu nejhonosnější klientelu, takže uvnitř najdete prémiovou kůži, dřevo, detaily z leštěného hliníku, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a masážní křesla, polštáře nebo analogové hodiny uprostřed palubní desky. Do vozu se posadil i dřívější ruský boxerský šampion a nynější politik Nikolai Valuev. S jeho výškou přes dva metry se mu ovšem mohl i vnitřek luxusní limuzíny zdát trochu stísněný.
Palubní deska vyniká elegancí a jednoduchostí s minimem tlačítek, zatímco panel přístrojů a displej infotainmentu je spojen do jedné podlouhlé obrazovky, podobně jako u vyšších výbav současných Mercedesů.
Na videu je taktéž vidět kompletně odhalené pohonné hybridní ústrojí Senatu. Motor V8 o objemu 4,4 litru v kombinaci s elektromotorem bude základní jednotkou vozu a nabídne celkem 439 kW (598 koní). Prestižnější volbou pak může být 6,6litrový dvanáctiválec o výkonu 632 kW (859 koní). Více informací o technice jsme nicméně přinesli už dříve.
Senat bude k mání od ledna 2019 a očekává se prodej i mimo domácí trh. Automobilka chce během prvního roku výroby prodat na 150 exemplářů, výhledově ale mluví o prodeji rovných 10.000 kusů ročně v rámci celosvětového exportu. Ceny vozu zatím nebyly zveřejněny, podle všeho má ale ruský luxus vyjít minimálně o 20 % levněji než srovnatelné limuzíny od Rolls-Royce a Bentley.