Ruský Rolls-Royce do detailu. Prohlédněte si Aurus Senat ve videu z premiéry

Civilní verzi ruské prezidentské limuzíny si můžeme prohlédnout trochu detailněji na záběrech z oficiální premiéry. Dokáže se vyrovnat zavedeným hráčům na poli luxusu?

Zdálky opravdu vypadá jako Rolls-Royce Phantom a uvnitř byste se cítili jako uvnitř Mercedesu třídy S. Ruský Aurus Senat, civilní varianta Putinovy vládní limuzíny, se chce očividně stát rivalem na poli luxusních vozů a přebrat alespoň pár zákazníků značkám renomovaných jmen. Na nejnovějším videu z premiéry ruské limuzíny můžete posoudit, zda se mu to daří.

Hlavně na přídi vozu je patrná inspirace britským „Rollsem“ a je nakonec možná dobře, že se ruští inženýři nepokusili vytvořit i vlastní verzi sošky Spirit of Ecstasy na mřížce chladiče. Svažující se víko kufru a tvar světlometů ale rovněž připomíná vzor britského luxusu. Podobně jako Rolls-Royce bude také Senat nabízen s krátkým i prodlouženým rozvorem.

Za Bitcoiny si teď můžete koupit i nový Rolls-Royce. Za Cullinan jich dáte 50

Za Bitcoiny si teď můžete koupit i nový Rolls-Royce. Za Cullinan jich dáte 50

Interiér cílí na tu nejhonosnější klientelu, takže uvnitř najdete prémiovou kůži, dřevo, detaily z leštěného hliníku, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a masážní křesla, polštáře nebo analogové hodiny uprostřed palubní desky. Do vozu se posadil i dřívější ruský boxerský šampion a nynější politik Nikolai Valuev. S jeho výškou přes dva metry se mu ovšem mohl i vnitřek luxusní limuzíny zdát trochu stísněný.  

Palubní deska vyniká elegancí a jednoduchostí s minimem tlačítek, zatímco panel přístrojů a displej infotainmentu je spojen do jedné podlouhlé obrazovky, podobně jako u vyšších výbav současných Mercedesů.

Prodloužený Rolls-Royce Phantom nabídne pro zadní pasažéry totální soukromí

Prodloužený Rolls-Royce Phantom nabídne pro zadní pasažéry totální soukromí

Na videu je taktéž vidět kompletně odhalené pohonné hybridní ústrojí Senatu. Motor V8 o objemu 4,4 litru v kombinaci s elektromotorem bude základní jednotkou vozu a nabídne celkem 439 kW (598 koní). Prestižnější volbou pak může být 6,6litrový dvanáctiválec o výkonu 632 kW (859 koní). Více informací o technice jsme nicméně přinesli už dříve.

Senat bude k mání od ledna 2019 a očekává se prodej i mimo domácí trh. Automobilka chce během prvního roku výroby prodat na 150 exemplářů, výhledově ale mluví o prodeji rovných 10.000 kusů ročně v rámci celosvětového exportu. Ceny vozu zatím nebyly zveřejněny, podle všeho má ale ruský luxus vyjít minimálně o 20 % levněji než srovnatelné limuzíny od Rolls-Royce a Bentley.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 60 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků