Ruský Rolls-Royce do detailu. Prohlédněte si Aurus Senat ve videu z premiéry

Civilní verzi ruské prezidentské limuzíny si můžeme prohlédnout trochu detailněji na záběrech z oficiální premiéry. Dokáže se vyrovnat zavedeným hráčům na poli luxusu?

Zdálky opravdu vypadá jako Rolls-Royce Phantom a uvnitř byste se cítili jako uvnitř Mercedesu třídy S. Ruský Aurus Senat, civilní varianta Putinovy vládní limuzíny, se chce očividně stát rivalem na poli luxusních vozů a přebrat alespoň pár zákazníků značkám renomovaných jmen. Na nejnovějším videu z premiéry ruské limuzíny můžete posoudit, zda se mu to daří.

Hlavně na přídi vozu je patrná inspirace britským „Rollsem“ a je nakonec možná dobře, že se ruští inženýři nepokusili vytvořit i vlastní verzi sošky Spirit of Ecstasy na mřížce chladiče. Svažující se víko kufru a tvar světlometů ale rovněž připomíná vzor britského luxusu. Podobně jako Rolls-Royce bude také Senat nabízen s krátkým i prodlouženým rozvorem.

Za Bitcoiny si teď můžete koupit i nový Rolls-Royce. Za Cullinan jich dáte 50

Za Bitcoiny si teď můžete koupit i nový Rolls-Royce. Za Cullinan jich dáte 50

Interiér cílí na tu nejhonosnější klientelu, takže uvnitř najdete prémiovou kůži, dřevo, detaily z leštěného hliníku, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a masážní křesla, polštáře nebo analogové hodiny uprostřed palubní desky. Do vozu se posadil i dřívější ruský boxerský šampion a nynější politik Nikolai Valuev. S jeho výškou přes dva metry se mu ovšem mohl i vnitřek luxusní limuzíny zdát trochu stísněný.  

Palubní deska vyniká elegancí a jednoduchostí s minimem tlačítek, zatímco panel přístrojů a displej infotainmentu je spojen do jedné podlouhlé obrazovky, podobně jako u vyšších výbav současných Mercedesů.

Prodloužený Rolls-Royce Phantom nabídne pro zadní pasažéry totální soukromí

Prodloužený Rolls-Royce Phantom nabídne pro zadní pasažéry totální soukromí

Na videu je taktéž vidět kompletně odhalené pohonné hybridní ústrojí Senatu. Motor V8 o objemu 4,4 litru v kombinaci s elektromotorem bude základní jednotkou vozu a nabídne celkem 439 kW (598 koní). Prestižnější volbou pak může být 6,6litrový dvanáctiválec o výkonu 632 kW (859 koní). Více informací o technice jsme nicméně přinesli už dříve.

Senat bude k mání od ledna 2019 a očekává se prodej i mimo domácí trh. Automobilka chce během prvního roku výroby prodat na 150 exemplářů, výhledově ale mluví o prodeji rovných 10.000 kusů ročně v rámci celosvětového exportu. Ceny vozu zatím nebyly zveřejněny, podle všeho má ale ruský luxus vyjít minimálně o 20 % levněji než srovnatelné limuzíny od Rolls-Royce a Bentley.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 130 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků