Ruský Rolls-Royce do detailu. Prohlédněte si Aurus Senat ve videu z premiéry

Civilní verzi ruské prezidentské limuzíny si můžeme prohlédnout trochu detailněji na záběrech z oficiální premiéry. Dokáže se vyrovnat zavedeným hráčům na poli luxusu?

Zdálky opravdu vypadá jako Rolls-Royce Phantom a uvnitř byste se cítili jako uvnitř Mercedesu třídy S. Ruský Aurus Senat, civilní varianta Putinovy vládní limuzíny, se chce očividně stát rivalem na poli luxusních vozů a přebrat alespoň pár zákazníků značkám renomovaných jmen. Na nejnovějším videu z premiéry ruské limuzíny můžete posoudit, zda se mu to daří.

Hlavně na přídi vozu je patrná inspirace britským „Rollsem“ a je nakonec možná dobře, že se ruští inženýři nepokusili vytvořit i vlastní verzi sošky Spirit of Ecstasy na mřížce chladiče. Svažující se víko kufru a tvar světlometů ale rovněž připomíná vzor britského luxusu. Podobně jako Rolls-Royce bude také Senat nabízen s krátkým i prodlouženým rozvorem.

Za Bitcoiny si teď můžete koupit i nový Rolls-Royce. Za Cullinan jich dáte 50

Za Bitcoiny si teď můžete koupit i nový Rolls-Royce. Za Cullinan jich dáte 50

Interiér cílí na tu nejhonosnější klientelu, takže uvnitř najdete prémiovou kůži, dřevo, detaily z leštěného hliníku, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a masážní křesla, polštáře nebo analogové hodiny uprostřed palubní desky. Do vozu se posadil i dřívější ruský boxerský šampion a nynější politik Nikolai Valuev. S jeho výškou přes dva metry se mu ovšem mohl i vnitřek luxusní limuzíny zdát trochu stísněný.  

Palubní deska vyniká elegancí a jednoduchostí s minimem tlačítek, zatímco panel přístrojů a displej infotainmentu je spojen do jedné podlouhlé obrazovky, podobně jako u vyšších výbav současných Mercedesů.

Prodloužený Rolls-Royce Phantom nabídne pro zadní pasažéry totální soukromí

Prodloužený Rolls-Royce Phantom nabídne pro zadní pasažéry totální soukromí

Na videu je taktéž vidět kompletně odhalené pohonné hybridní ústrojí Senatu. Motor V8 o objemu 4,4 litru v kombinaci s elektromotorem bude základní jednotkou vozu a nabídne celkem 439 kW (598 koní). Prestižnější volbou pak může být 6,6litrový dvanáctiválec o výkonu 632 kW (859 koní). Více informací o technice jsme nicméně přinesli už dříve.

Senat bude k mání od ledna 2019 a očekává se prodej i mimo domácí trh. Automobilka chce během prvního roku výroby prodat na 150 exemplářů, výhledově ale mluví o prodeji rovných 10.000 kusů ročně v rámci celosvětového exportu. Ceny vozu zatím nebyly zveřejněny, podle všeho má ale ruský luxus vyjít minimálně o 20 % levněji než srovnatelné limuzíny od Rolls-Royce a Bentley.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků