Ruský Rolls-Royce do detailu. Prohlédněte si Aurus Senat ve videu z premiéry

Civilní verzi ruské prezidentské limuzíny si můžeme prohlédnout trochu detailněji na záběrech z oficiální premiéry. Dokáže se vyrovnat zavedeným hráčům na poli luxusu?

Zdálky opravdu vypadá jako Rolls-Royce Phantom a uvnitř byste se cítili jako uvnitř Mercedesu třídy S. Ruský Aurus Senat, civilní varianta Putinovy vládní limuzíny, se chce očividně stát rivalem na poli luxusních vozů a přebrat alespoň pár zákazníků značkám renomovaných jmen. Na nejnovějším videu z premiéry ruské limuzíny můžete posoudit, zda se mu to daří.

Hlavně na přídi vozu je patrná inspirace britským „Rollsem“ a je nakonec možná dobře, že se ruští inženýři nepokusili vytvořit i vlastní verzi sošky Spirit of Ecstasy na mřížce chladiče. Svažující se víko kufru a tvar světlometů ale rovněž připomíná vzor britského luxusu. Podobně jako Rolls-Royce bude také Senat nabízen s krátkým i prodlouženým rozvorem.

Za Bitcoiny si teď můžete koupit i nový Rolls-Royce. Za Cullinan jich dáte 50

Za Bitcoiny si teď můžete koupit i nový Rolls-Royce. Za Cullinan jich dáte 50

Interiér cílí na tu nejhonosnější klientelu, takže uvnitř najdete prémiovou kůži, dřevo, detaily z leštěného hliníku, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a masážní křesla, polštáře nebo analogové hodiny uprostřed palubní desky. Do vozu se posadil i dřívější ruský boxerský šampion a nynější politik Nikolai Valuev. S jeho výškou přes dva metry se mu ovšem mohl i vnitřek luxusní limuzíny zdát trochu stísněný.  

Palubní deska vyniká elegancí a jednoduchostí s minimem tlačítek, zatímco panel přístrojů a displej infotainmentu je spojen do jedné podlouhlé obrazovky, podobně jako u vyšších výbav současných Mercedesů.

Prodloužený Rolls-Royce Phantom nabídne pro zadní pasažéry totální soukromí

Prodloužený Rolls-Royce Phantom nabídne pro zadní pasažéry totální soukromí

Na videu je taktéž vidět kompletně odhalené pohonné hybridní ústrojí Senatu. Motor V8 o objemu 4,4 litru v kombinaci s elektromotorem bude základní jednotkou vozu a nabídne celkem 439 kW (598 koní). Prestižnější volbou pak může být 6,6litrový dvanáctiválec o výkonu 632 kW (859 koní). Více informací o technice jsme nicméně přinesli už dříve.

Senat bude k mání od ledna 2019 a očekává se prodej i mimo domácí trh. Automobilka chce během prvního roku výroby prodat na 150 exemplářů, výhledově ale mluví o prodeji rovných 10.000 kusů ročně v rámci celosvětového exportu. Ceny vozu zatím nebyly zveřejněny, podle všeho má ale ruský luxus vyjít minimálně o 20 % levněji než srovnatelné limuzíny od Rolls-Royce a Bentley.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 38 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků