Ruský prezident Medveděv jezdí po Praze v Pullmanu

(Aktualizováno) V těchto dnech vozí po Praze ruského prezidenta obrněný Mercedes prodloužené třídy S generace W220, který nese tradiční označení Pullman. Je to luxusní limuzína s extra dlouhým rozvorem a dvěma řadami zadních sedadel umístěných čelem k sobě.

Nejnovější model této řady S 600 Pullman Guard byl uveden na trh koncem roku 2008. Nabízí cestujícím kromě bezpečí také maximální pohodlí, prostor pro diskrétní jednání. Kombinuje tradiční vizi Pullmana a prvky modelu S 600, který lze považovat za vlajkovou loď Mercedes-Benz.

Klepněte pro větší obrázek

S 600 Pullman Guard je poháněn dvanáctiválcovým motorem (380 kW/517) a má mimořádně prostorný interiér (rozvor - 4315 milimetrů, celková délka - 6356 mm).

Ve výbavě vozu jsou kromě jiného masážní sedadla a elektrické roletky na zadních oknech, ty chrání posádku před zvědavými pohledy zvenčí a přitom nebrání výhledu z vozu. O bezpečí se starají technologie užité rovněž v modelu S 600, jako je asistent nočního vidění nebo systém COMAND ONLINE.

Odolný před útoky

Nejnovější Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard nabízí svým cestujícím ochranu před teroristickými útoky. Jeho štít odolá standardním střelám z malých ručních zbraní i střepinám z ručních granátů a jiných výbušnin.

Mezi další bezpečnostní prvky patří speciální pneumatiky, samotěsnící palivová nádrž, hasicí systém, kamera sledující prostor za vozidlem a další.

Většina vozidel Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard je vyráběna na zakázku a disponuje specifickou výbavou, o které se mnoho neví. Z bezpečnostních důvodů podléhá stupni utajení.

Název Pulman

Je inspirován lůžkovými vagóny americké společnosti Pullman Palace Car Company, které se dostaly na železnici v druhé polovině 19. století. Označení Pullman používal do 50. let Mercedes také pro omnibusy a do 70. let dokonce i pro nákladní vozy s motorem umístěným pod kabinou. Dodnes je také označení Pullman užíváno jako synonymum k autobusu v mnohých státech Jižní Ameriky.

Klepněte pro větší obrázek
S 600 Guard Pullman z roku 1970.
 
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků