Ruský Kamaz chce vyrábět i elektroauta. První vlaštovka Kama-1 ujede až 250 km

V Rusku chtějí vlastním elektromobilem bojovat s konkurencí z Evropy a Číny.

Známý výrobce nákladních vozů Kamaz z Ruska se chce pustit i do výroby elektromobilů. Ve spolupráci s Petrohradskou státní polytechnickou univerzitou (SPbPU) nyní představuje Kama-1, městské auto na baterky, u kterého se již mluví o sériové produkci. Prozatím koukáme na předprodukční model.

Na nástupce Citigoe iV si ještě počkáme. Škoda chce nejdřív bráchu pro Enyaq iV

Na nástupce Citigoe iV si ještě počkáme. Škoda chce nejdřív bráchu pro Enyaq iV

Na projektu pracují obě strany od prosince 2018 a dosavadním výsledkem je malý třídveřový elektromobil se čtyřmístným interiérem, který měří na délku 3,4 metru, na šířku 1,7 metru a vysoký je 1,6 metru. Pro představu, na délku je tedy ruský počin ještě kratší než Škoda Citigoe iV (3597 mm).

Elektromotor o výkonu 80 kW (109 koní) pohání zadní kola a bateriový modul má kapacitu 33 kWh. V této specifikaci má Kama-1 ujet na jedno nabití až 250 kilometrů, zrychlit z nuly na 100 km/h za 6,7 vteřiny a maximálně dosáhnout rychlosti 150 km/h. Standardní nabíjení střídavým proudem má trvat do plna 6 hodin, u rychlonabíječky stejnosměrným proudem pak 20 minut.

Renault je lídrem prodeje elektromobilů v Evropě. Za rok prodal skoro 100 tisíc vozů

Renault je lídrem prodeje elektromobilů v Evropě. Za rok prodal skoro 100 tisíc vozů

Ve výbavě jsou zmiňovány LED světlomety, head-up displej, klimatizace, hrstka asistenčních systémů nebo infotainment s 9palcovým displejem, který je zabudovaný do volantu. Zbytek interiéru pak vypadá vskutku jednoduše.

Zda se Kama-1 opravdu podívá do sériové produkce, to se teprve uvidí. V tuto chvíli se hledají investoři, kteří by v ruskému elektromobilu viděli výnosnou budoucnost. „V následujících letech musíme využít příležitosti a uvést na trh domácí elektromobil, jinak nás později zaplaví elektrická auta z Číny a Evropy,“ uvedl Alexey Borovkov, prorektor inovativních projektů SPbPU.

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 7 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 75 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků