Ruský Fiat 124 zvaný “Žigul“ po 41 letech končí

Letos definitivně končí výroba ruského klasického sedanu, který nese přezdívku „Žigul“. Automobilka z Togliatti jej vyráběla přesně 41 let prakticky v nezměněné podobě. Celou éru zahájila verze označená jako 2101. Vůbec první exemplář sjel z výrobní linky 22. dubna 1970. Výrobu letos zakončilo technicky více méně stejné provedení 2107.

O ukončení produkce letitého modelu se hovořilo už v roce 2009, kdy prodeje začaly silně slábnout. Oživení pak přineslo ruské šrotovné, díky kterému byl už tak levný klasický sedan ještě dostupnější (cena klesla v přepočtu k hranici 100 000 Kč). V loňském roce se prodalo 136 006 kusů a ještě v první polovině letošního roku si tento model pořídilo 69 500 zákazníků.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Další, kdo by měl zmizet z nabídky, je legendární Lada Niva. Mluví se o tom, že její výroba bude ukončena v roce 2014. Údajně se můžeme těšit na zajímavého nástupce. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků