Ruský Fiat 124 zvaný “Žigul“ po 41 letech končí

Letos definitivně končí výroba ruského klasického sedanu, který nese přezdívku „Žigul“. Automobilka z Togliatti jej vyráběla přesně 41 let prakticky v nezměněné podobě. Celou éru zahájila verze označená jako 2101. Vůbec první exemplář sjel z výrobní linky 22. dubna 1970. Výrobu letos zakončilo technicky více méně stejné provedení 2107.

O ukončení produkce letitého modelu se hovořilo už v roce 2009, kdy prodeje začaly silně slábnout. Oživení pak přineslo ruské šrotovné, díky kterému byl už tak levný klasický sedan ještě dostupnější (cena klesla v přepočtu k hranici 100 000 Kč). V loňském roce se prodalo 136 006 kusů a ještě v první polovině letošního roku si tento model pořídilo 69 500 zákazníků.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Další, kdo by měl zmizet z nabídky, je legendární Lada Niva. Mluví se o tom, že její výroba bude ukončena v roce 2014. Údajně se můžeme těšit na zajímavého nástupce. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků