Ruský Avtovaz propouští ve velkém stylu, o práci přijdou desetitisíce lidí

Zatímco zpráv o propouštění bylo poslední dobu v médiích o něco méně než začátkem roku, situace na světových trzích je pro průmysl a automobilové koncerny stále velice nepříznivá. Pocítí to i 27 600 zaměstnanců společnosti Avtovaz, kteří od příštího měsíce do práce nenastoupí. Ruská společnost, která jen přednedávnem plánovala propustit až 36 000 zaměstnanců, ohodnotila předchozí vyhlídky jako přehnané a proto z propouštění trochu zvolnila, i tak je to ale úbytek z celkového počtu 102 000 zaměstnanců více než citelný.

Personalizační škrty se přitom budou konkrétně týkat 5 000 administrativních pracovníků a manažerů, zatímco zbytek se dotkne dělníků. Na první pohled můžou tyto čísla vypadat hrozivě, ovšem společnost vybírala zaměstnance i podle dalších kritérii, 13 000 z propuštěných třeba odejde do penze, o něco horší situaci bude mít dalších 5 500 lidí, kteří budou muset jít do předčasného důchodu. Dalším 6 000 bývalým zaměstnancům v nižším věku dala společnost možnost okamžitě se vrátit na původní pozici v roce 2012, kdy už bude zřejmě po finančních problémech.
Jen pro připomenutí, ruská společnost Avtovaz, která je z 25 procent vlastněna Renaultem, zaznamenala meziroční propad prodejů téměř o 40 procent.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků