Ruský Avtovaz propouští ve velkém stylu, o práci přijdou desetitisíce lidí

Ruský Avtovaz propouští ve velkém stylu, o práci přijdou desetitisíce lidí

Zatímco zpráv o propouštění bylo poslední dobu v médiích o něco méně než začátkem roku, situace na světových trzích je pro průmysl a automobilové koncerny stále velice nepříznivá. Pocítí to i 27 600 zaměstnanců společnosti Avtovaz, kteří od příštího měsíce do práce nenastoupí. Ruská společnost, která jen přednedávnem plánovala propustit až 36 000 zaměstnanců, ohodnotila předchozí vyhlídky jako přehnané a proto z propouštění trochu zvolnila, i tak je to ale úbytek z celkového počtu 102 000 zaměstnanců více než citelný.

Personalizační škrty se přitom budou konkrétně týkat 5 000 administrativních pracovníků a manažerů, zatímco zbytek se dotkne dělníků. Na první pohled můžou tyto čísla vypadat hrozivě, ovšem společnost vybírala zaměstnance i podle dalších kritérii, 13 000 z propuštěných třeba odejde do penze, o něco horší situaci bude mít dalších 5 500 lidí, kteří budou muset jít do předčasného důchodu. Dalším 6 000 bývalým zaměstnancům v nižším věku dala společnost možnost okamžitě se vrátit na původní pozici v roce 2012, kdy už bude zřejmě po finančních problémech.
Jen pro připomenutí, ruská společnost Avtovaz, která je z 25 procent vlastněna Renaultem, zaznamenala meziroční propad prodejů téměř o 40 procent.
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků