Ruský Avtovaz propouští ve velkém stylu, o práci přijdou desetitisíce lidí

Zatímco zpráv o propouštění bylo poslední dobu v médiích o něco méně než začátkem roku, situace na světových trzích je pro průmysl a automobilové koncerny stále velice nepříznivá. Pocítí to i 27 600 zaměstnanců společnosti Avtovaz, kteří od příštího měsíce do práce nenastoupí. Ruská společnost, která jen přednedávnem plánovala propustit až 36 000 zaměstnanců, ohodnotila předchozí vyhlídky jako přehnané a proto z propouštění trochu zvolnila, i tak je to ale úbytek z celkového počtu 102 000 zaměstnanců více než citelný.

Personalizační škrty se přitom budou konkrétně týkat 5 000 administrativních pracovníků a manažerů, zatímco zbytek se dotkne dělníků. Na první pohled můžou tyto čísla vypadat hrozivě, ovšem společnost vybírala zaměstnance i podle dalších kritérii, 13 000 z propuštěných třeba odejde do penze, o něco horší situaci bude mít dalších 5 500 lidí, kteří budou muset jít do předčasného důchodu. Dalším 6 000 bývalým zaměstnancům v nižším věku dala společnost možnost okamžitě se vrátit na původní pozici v roce 2012, kdy už bude zřejmě po finančních problémech.
Jen pro připomenutí, ruská společnost Avtovaz, která je z 25 procent vlastněna Renaultem, zaznamenala meziroční propad prodejů téměř o 40 procent.
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků