Ruský AvtoVAZ je po letech v zisku, ale jen díky šrotovnému

Zatímco ruská automobilka AvtoVAZ, vyrábějící vozy známé jako Lada, vykázala v prvním čtvrtletí letošního roku ztrátu ve výši 85 milionů dolarů, ve čtvrtletí druhém se situace obrátila a výrobci přinesla zisk 32,7 milionu dolarů.

Za tímto úspěchem však nestojí náhlé vzepření nabídky automobilky, ale de facto státní subvence. Díky zahájení místního šrotovného, tedy udílení příspěvků na nové auto občanům, kteří se rozhodnou zlikvidovat to staré, AvtoVAZ ve druhém čtrvtletí prodal plných 149 100 vozů, což je bezmála dvakrát tolik co ve čtvrtletí prvním.

Moudrý Vladimir Putin navíc poradil řediteli automobilky Igoru Komarovovi, aby konečně investoval do modernizace své továrny. Záhy nato byla schválena cesta pěti stovek ruských zaměstnanců do továrny Renault, kde mají za úkol zkoumat vyspělé výrobní postupy. To by mohlo znamenat, že dohoda o sdílení technologií mezi těmito dvěma subjekty možná pokročila. Tak, a teď nezbývá než doufat, že se studie Lada C nakonec dostane do výroby.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Studie Lada C
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Individuální stavba Lada 2121 Extreme
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků