Ruský AvtoVaz investuje miliardy dolarů do nových modelů

Ruský AvtoVaz investuje miliardy dolarů do nových modelů

Největší ruská automobilka AvtoVaz se spojila s jednou z největších ruských bank - VTB. Z dohody o spoluprácí, kterou tyto společnosti uzavřely, vznikne společný projekt s investicí okolo 5 mld. dolarů (přibližně 123 mld. Kč). Investice půjde do vybudování zcela nového závodu na výrobu osobních vozů v Togliati. Závod by měl vyrábět až 450 tis. nových osobních vozů ročně, které budou patřit do nové generace ruských vozů. Ty již nepůjdou ve stejném duchu jako dosavadní Lady, ale budou výrazně pr-evropsky zaměřené a to jak designem, tak kvalitou, motory, výbavami a jak to tak již bývá, nejspíše i cenou. Právě rozšířením výroby o modernější vozy si chce AvtoVaz pojistit svou pozici na ruském trhu a lépe expandovat do Evropy, kde se této automobilce vůbec nedaří.

AvtoVaz je největší ruský výrobce automobilů, když v loňském roce vyrobil přes 960 tis. aut. Přesto nestačí pokrýt zájem domácích zákazníků a zákazníků na méně náročných trzích. AvtoVaz tak zvedne výrobu o exportní vozy a hodlá také navýšit výrobu stávajících modelů.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků