Ruský AvtoVaz investuje miliardy dolarů do nových modelů

Největší ruská automobilka AvtoVaz se spojila s jednou z největších ruských bank - VTB. Z dohody o spoluprácí, kterou tyto společnosti uzavřely, vznikne společný projekt s investicí okolo 5 mld. dolarů (přibližně 123 mld. Kč). Investice půjde do vybudování zcela nového závodu na výrobu osobních vozů v Togliati. Závod by měl vyrábět až 450 tis. nových osobních vozů ročně, které budou patřit do nové generace ruských vozů. Ty již nepůjdou ve stejném duchu jako dosavadní Lady, ale budou výrazně pr-evropsky zaměřené a to jak designem, tak kvalitou, motory, výbavami a jak to tak již bývá, nejspíše i cenou. Právě rozšířením výroby o modernější vozy si chce AvtoVaz pojistit svou pozici na ruském trhu a lépe expandovat do Evropy, kde se této automobilce vůbec nedaří.

AvtoVaz je největší ruský výrobce automobilů, když v loňském roce vyrobil přes 960 tis. aut. Přesto nestačí pokrýt zájem domácích zákazníků a zákazníků na méně náročných trzích. AvtoVaz tak zvedne výrobu o exportní vozy a hodlá také navýšit výrobu stávajících modelů.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků