Ruský Avtoros Šaman 8x8 dělá z Mercedesu G 63 AMG dětskou hračku

Potřebujete skutečně pořádný stroj do terénu, a navíc po sobě nechcete zanechat spoušť? Ruská osmikolka Šaman s pohonem i řízením všech kol by mohla být ideální volbou.

Proč právě v Rusku vznikají podobná bizardní vozidla, snad ani nepotřebuje delší vysvětlování. Svou rozlohou jde o suverénně největší stát na světě, naprostá většina území je neobydlená a chybí mu jakákoli infrastruktura. Tohle není frajeřina, ale způsob, jak lze v tamní divočině přežít.

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 vzali zákazníci útokem. Je vyprodáno

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 vzali zákazníci útokem. Je vyprodáno

Pokud se pozorně podíváte na produkt ruské firmy Avtoros, nejspíše zjistíte, že vaše šance na návrat domů budou pokaždé docela vysoké. První prototyp Šamanu vznikl v roce 2006 jako šestikolka, která se postupem času a s přibývající klientelou vyvinula ve stroj s pohonem i řízením až osmi nezávisle zavěšených kol.

Až 6,3 metru dlouhý, 2,5 metru široký a 2,7 metru vysoký Šaman má hmotnost necelé čtyři tuny, přičemž mezi první a druhou nápravou (které lze na přání vybavit mechanickými uzávěrkami diferenciálů) trůní italská pohonná jednotka Iveco.

Toyota Land Cruiser 79 6x6: Z Dubaje do ČR [první jízdní dojmy]

Toyota Land Cruiser 79 6x6: Z Dubaje do ČR [první jízdní dojmy]

Jde o přeplňovaný dieselový čtyřválec F1C o objemu 3,0 litru, který produkuje 170 koní a maximální točivý moment 400 newtonmetrů dostupných od 1400 do 4000 otáček za minutu. Sílu agregátu zpracovává a na rozvodovky posílá šestistupňová manuální převodovka firmy ZF, nicméně na přání lze mít také automat stejné německé společnosti.

Jelikož Šaman umí díky svým obrovským balonovým nízkotlakým pneumatikám i plavat, můžete si v rámci příplatkové výbavy pořídit také lodní šroub s hydrodynamickým pohonem. Jeho zapojení nemá podle Avtorosu trvat déle než dvě minuty a ve vodě umí tomuto stroji udělit rychlost 7 km/h.

Pohon 6x6 nenabízí jen Mercedes. Úpravce Hennessey představil VelociRaptor

Pohon 6x6 nenabízí jen Mercedes. Úpravce Hennessey představil VelociRaptor

Na souši či v terénu není tato věc o moc rychlejší, o to dál se ale dostane. Maximální rychlost činí 75 km/h, zatímco redukce umožňuje nastavit plynulou rychlost 2 kilometry v hodině. S nádrží o objemu 260 litrů se pak nejspíše dostanete opravdu úplně všude, jelikož Šaman umí šplhat do stoprocentních svahů a zvládne boční náklon až 47 stupňů.

Pokud o tomto voze opravdu přemýšlíte, možná by vás mohlo zajímat, že kromě výše zmíněné vrtule si můžete objednat nezávislé topení kabiny Webasto, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, navigaci, audio či systém dofukování kol. I díky tomu Šaman vyvíjí na silnici či terén jen velmi malý měrný tlak, takže za sebou nenechává zničenou půdu jako tankové pásy či klasické terénní pneumatiky.

Tesla Model X v off-road úpravě. Jako stvořený pro Dakar?

Tesla Model X v off-road úpravě. Jako stvořený pro Dakar?

Co vám neřekneme, je cena. Tou se Avtoros z pochopitelných důvodů nechlubí, protože jistě nebude malá. Na druhou stranu, pokud to zvýší vaši pohyblivost prakticky kdekoli na světě, nemusela by vám za patrně jeden z nejlepších offroadů na světě vadit ani vyšší než obvyklá částka.

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků