Rusku vládne Lada a spol. Nahoru se derou Číňané

Kromě Číny je Rusko zemí, na které světové automobilky momentálně hodně sázejí. Ale i tady se projevil pokles v prodeji automobilů. Letos v květnu se zde prodalo 229 670 vozidel. To je o 31 791 aut (respektive o 12 procent) méně, než vloni v květnu.
Rusku vládne Lada a spol. Nahoru se derou Číňané

Dominantní pozici si na ruském trhu stále drží značka Lada. V květnu 2013 však její prodeje v porovnání s loňskem poklesly o 18 procent.

Druhá nejúspěšnější značka na ruském trhu, francouzský Renault, si zapsala nulu, dopadla tedy stejně jako před rokem. Třetí v květném žebříčku skončila Kia, polepšila si o jedno procento.

Jen málo automobilek si za květen mohlo zapsat vyšší prodeje, než před rokem. Mezi májové premianty patřil zcela jistě Fiat, ten si meziročně polepšil o 152 procent. Jenže tento úspěch byl jen relativní. Fiat prodal pouhých 677 vozů, již zmiňovaná vedoucí Lada i přes pokles uspěla u více než 38 000 zákazníků.

Podobně by se dalo hovořit o španělském Seatu, který vyskočil o 73 procenta, ale v počtech se jedná jen o 350 prodaných automobilů. Podobným skokanem je i čínská značka Geely, ta uspěla v květnu 2013 o 119 procent víc, než vloni. I u ní by se dalo hovořit o sporadickém úspěchu, protože počet prodaných vozů byl 2414 (vloni 1100).
 
Je však zajímavé, že hned za Geely se v květnovém žebříčku seřadily další čínské automobilky – Lifan, Great Wall a Chery. Všechny tyto značky v květnu prodaly v Rusku 8274 vozů. Což bylo mimochodem přibližně o 600 aut víc, než prodala v Číně v květnu Škoda.

Lifan poposkočil o 66 procent, Great Wall o 74 procent a Chery o 4 procenta. Zdá se, že s čínskými vozy budou muset ostatní automobilky v Rusku stále více soupeřit.

Spokojení jsou za květen zcela jistě u Mercedes-Benzu, nebo v BMW. Tyto značky narostly o 14 respektive 21 procent ve srovnání s loňským pátým měsícem.

Pokud jde o percentuální srovnání prodejů leden až květen 2013 a 2012, vévodí žebříčku Seat (+162 procent), následuje Great Wall (+86 procent) a Geely (+73 procenta).

Ve výraznějším plusu byly v prvních pěti měsících 2013 v Rusku ještě Honda (+30%), Subaru (+30%), Mitsubishi (+24%), Lexus (+21%), Mercedes-Benz (+18%), BMW (+18%), Chery (+16), Porsche (+13%), nebo Renault (+13%)%) nebo Audi (+12%).

Dominantní místo co do seskupení si v Rusku drží i letos sdružení Avtovaz-Renault-Nissan s 30,6 procenty, na druhém místě je Volkswagen Group s 10,9 procenty a třetí příčku zaujímá GM Group s 9,1 procenty. Čtvrtá Kia má 7,1 procenta a pátý Hyundai 6,6 procenta.

bazar

Fiat Doblo 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 130 402 km
Cena: 141 000 Kč
Fiat Stilo 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 69 473 km
Cena: 95 000 Kč
Fiat Panda 1,1
Rok výroby: 2007
Stav: 131 914 km
Cena: 60 000 Kč
Fiat Panda 1,1
Rok výroby: 2007
Stav: 140 196 km
Cena: 60 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 241 535 km
Cena: 190 000 Kč
Fiat Stilo 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 187 753 km
Cena: 46 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků