Rusku vládne Lada a spol. Nahoru se derou Číňané

Kromě Číny je Rusko zemí, na které světové automobilky momentálně hodně sázejí. Ale i tady se projevil pokles v prodeji automobilů. Letos v květnu se zde prodalo 229 670 vozidel. To je o 31 791 aut (respektive o 12 procent) méně, než vloni v květnu.
Rusku vládne Lada a spol. Nahoru se derou Číňané

Dominantní pozici si na ruském trhu stále drží značka Lada. V květnu 2013 však její prodeje v porovnání s loňskem poklesly o 18 procent.

Druhá nejúspěšnější značka na ruském trhu, francouzský Renault, si zapsala nulu, dopadla tedy stejně jako před rokem. Třetí v květném žebříčku skončila Kia, polepšila si o jedno procento.

Jen málo automobilek si za květen mohlo zapsat vyšší prodeje, než před rokem. Mezi májové premianty patřil zcela jistě Fiat, ten si meziročně polepšil o 152 procent. Jenže tento úspěch byl jen relativní. Fiat prodal pouhých 677 vozů, již zmiňovaná vedoucí Lada i přes pokles uspěla u více než 38 000 zákazníků.

Podobně by se dalo hovořit o španělském Seatu, který vyskočil o 73 procenta, ale v počtech se jedná jen o 350 prodaných automobilů. Podobným skokanem je i čínská značka Geely, ta uspěla v květnu 2013 o 119 procent víc, než vloni. I u ní by se dalo hovořit o sporadickém úspěchu, protože počet prodaných vozů byl 2414 (vloni 1100).
 
Je však zajímavé, že hned za Geely se v květnovém žebříčku seřadily další čínské automobilky – Lifan, Great Wall a Chery. Všechny tyto značky v květnu prodaly v Rusku 8274 vozů. Což bylo mimochodem přibližně o 600 aut víc, než prodala v Číně v květnu Škoda.

Lifan poposkočil o 66 procent, Great Wall o 74 procent a Chery o 4 procenta. Zdá se, že s čínskými vozy budou muset ostatní automobilky v Rusku stále více soupeřit.

Spokojení jsou za květen zcela jistě u Mercedes-Benzu, nebo v BMW. Tyto značky narostly o 14 respektive 21 procent ve srovnání s loňským pátým měsícem.

Pokud jde o percentuální srovnání prodejů leden až květen 2013 a 2012, vévodí žebříčku Seat (+162 procent), následuje Great Wall (+86 procent) a Geely (+73 procenta).

Ve výraznějším plusu byly v prvních pěti měsících 2013 v Rusku ještě Honda (+30%), Subaru (+30%), Mitsubishi (+24%), Lexus (+21%), Mercedes-Benz (+18%), BMW (+18%), Chery (+16), Porsche (+13%), nebo Renault (+13%)%) nebo Audi (+12%).

Dominantní místo co do seskupení si v Rusku drží i letos sdružení Avtovaz-Renault-Nissan s 30,6 procenty, na druhém místě je Volkswagen Group s 10,9 procenty a třetí příčku zaujímá GM Group s 9,1 procenty. Čtvrtá Kia má 7,1 procenta a pátý Hyundai 6,6 procenta.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků