Rusko má v odcizování automobilů svá specifika. Třeba přepadení

Zatímco o krádežích osobních aut v zemích Evropské unie se vedou statistiky a policisté jednotlivých států spolupracují na vypátrání zločinců, kteří se volně pohybují v Schengenském prostoru, v Rusku vypadá situace o dost jinak. I spektrum odcizených vozů je proti zbytku starého kontinentu poněkud odlišné.

„Z Ruska k nám příliš informací nepronikne. Kolikrát od jejich policejních orgánů nemůžeme dostat ani oficiální zprávy, natož statistiky kradených aut,“ řekl AutoRevue.cz major Aleš Haisl, vedoucí problematiky krádeží vozidel na pražském policejním ředitelství. „Čísla nejsou známá. K takovým přehledům se asi nedá dostat,“ krčil rameny.

Třeba v Německu nebo Rakousku, kam hojně vyrážejí za kořistí skupiny českých pachatelů, se nejvíce ztrácejí vozy BMW řady X5 a X6, Audi Q7 nebo Volkswagen Passat. To zloději v Moskvě mají podle pojišťovací společnosti Rosno nejvíce spadeno na japonské limuzíny Lexus LS.

Klepněte pro větší obrázek
Nejvíce ohrožený vůz moskevských ulic - Lexus LS

O vůz se dá přijít při ozbrojené loupeži

Naproti tomu ruský venkov si nepotrpí na zbytečný přepych. Nejvíc se tam totiž ztrácejí vozy domácí provenience Lada. Až statistika z Petrohradu říká, že tam je ve zločineckých kruzích stejně jako v západní Evropě největší „poptávka“ po drahých terénních vozech bavorského výrobce.

Ruské prostředí přineslo do krádeží automobilů i staronový prvek kriminality. Chování tamních zločinců se od jejich „kolegů“ ve většině Evropy odlišuje tím, že pokaždé nemusí jít o klasickou krádež, ale často o ozbrojenou loupež. Kriminálníci přepadnou posádku ve voze, pod hrozbou střelby ji donutí vystoupit a s uloupeným autem zmizí neznámo kam. Ponejvíce ale do těžko monitorovaných oblastí střední Asie a Kavkazu.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků