Značka Amberavto plánovala výrobu elektromobilů na technologicky nezávislé ruské platformě. Práce na nových vozidlech ale „zatím“ nebyly dokončeny, proto se uchýlila k tradičnímu postupu a přeznačkovala již existující vůz. Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Značka Amberavto plánovala výrobu elektromobilů na technologicky nezávislé ruské platformě. Práce na nových vozidlech ale „zatím“ nebyly dokončeny, proto se uchýlila k tradičnímu postupu a přeznačkovala již existující vůz. | Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Tím je čínský JMEV Yi, výsledek snah společného podniku Renaultu a Jingliang Motors Corporation. Původním plánem byl dovážet lokalizované verze těchto sedanů do Evropy a nabízet je primárně taxislužbám a pro potřeby carsharingu pod názvem Mobilize Limo. Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Tím je čínský JMEV Yi, výsledek snah společného podniku Renaultu a Jingliang Motors Corporation. Původním plánem byl dovážet lokalizované verze těchto sedanů do Evropy a nabízet je primárně taxislužbám a pro potřeby carsharingu pod názvem Mobilize Limo. | Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Prodalo se ale méně než sto kusů a Renault ztratil o společný podnik zájem – Číňané proto našli nového partnera v Avtotoru. Ten sice uvedl, že připravil výrobní linku, instaloval nabíjecí terminály a proškolil personál, nicméně na „výrobě“ se podílí pouze padesát pracovníků – ti soudě dle srovnání originálu a novinky akorát přelepují znáčky a nápisy. Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Prodalo se ale méně než sto kusů a Renault ztratil o společný podnik zájem – Číňané proto našli nového partnera v Avtotoru. Ten sice uvedl, že připravil výrobní linku, instaloval nabíjecí terminály a proškolil personál, nicméně na „výrobě“ se podílí pouze padesát pracovníků – ti soudě dle srovnání originálu a novinky akorát přelepují znáčky a nápisy. | Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Vůz má na délku 4675 mm a stojí na rozvoru 2750 mm. Přední náprava je typu McPherson, vzadu je použit víceprvek. Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Vůz má na délku 4675 mm a stojí na rozvoru 2750 mm. Přední náprava je typu McPherson, vzadu je použit víceprvek. | Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Pohon předních kol má na starost elektromotor s výkonem 118 kW a s 225 Nm točivého momentu, baterie pod podlahou má kapacitu 60,2 kWh. Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Pohon předních kol má na starost elektromotor s výkonem 118 kW a s 225 Nm točivého momentu, baterie pod podlahou má kapacitu 60,2 kWh. | Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Ta by dle tradičně optimistického čínského cyklu CLTC měla poskytovat dojezd až 520 kilometrů, přepočet na WLTP je přibližně 400 kilometrů. Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Ta by dle tradičně optimistického čínského cyklu CLTC měla poskytovat dojezd až 520 kilometrů, přepočet na WLTP je přibližně 400 kilometrů. | Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Výrobce hodlá v Kaliningradské oblasti nasadit pilotní sérii vozů pro získání zpětné vazby. Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Výrobce hodlá v Kaliningradské oblasti nasadit pilotní sérii vozů pro získání zpětné vazby. | Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Model by měl být přizpůsoben ruským klimatickým podmínkám a zákazníkům poskytnout záruku na baterii v trvání osmi let do nájezdu 150.000 kilometrů. Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Model by měl být přizpůsoben ruským klimatickým podmínkám a zákazníkům poskytnout záruku na baterii v trvání osmi let do nájezdu 150.000 kilometrů. | Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

V plánu je pak údajně hloubková lokalizace vozu s komponenty typu elektromotorů, baterií a elektroniky ruské výroby, plánovaná na rok 2024 a 2025. Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

V plánu je pak údajně hloubková lokalizace vozu s komponenty typu elektromotorů, baterií a elektroniky ruské výroby, plánovaná na rok 2024 a 2025. | Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Ceny zatím nebyly oficiálně zveřejněny, ale mluví se o částce 3,4 milionu rublů, což je dle aktuálního kurzu zhruba 860.000 Kč. Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Ceny zatím nebyly oficiálně zveřejněny, ale mluví se o částce 3,4 milionu rublů, což je dle aktuálního kurzu zhruba 860.000 Kč. | Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Amberavto A5 Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Amberavto A5 | Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Amberavto A5 Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Amberavto A5 | Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Amberavto A5 Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Amberavto A5 | Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Amberavto A5 Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Amberavto A5 | Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Amberavto A5 Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Amberavto A5 | Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Amberavto A5 Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Amberavto A5 | Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Amberavto A5 Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Amberavto A5 | Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Amberavto A5 Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Amberavto A5 | Zdroj: Avtotor/Ascars.ru

Tím je čínský JMEV Yi, výsledek snah společného podniku Renaultu a Jingliang Motors Corporation. Původním plánem byl dovážet lokalizované verze těchto sedanů do Evropy a nabízet je primárně taxislužbám a pro potřeby carsharingu pod názvem Mobilize Limo. Zdroj: Avtotor/Ascars.ru
Prodalo se ale méně než sto kusů a Renault ztratil o společný podnik zájem – Číňané proto našli nového partnera v Avtotoru. Ten sice uvedl, že připravil výrobní linku, instaloval nabíjecí terminály a proškolil personál, nicméně na „výrobě“ se podílí pouze padesát pracovníků – ti soudě dle srovnání originálu a novinky akorát přelepují znáčky a nápisy. Zdroj: Avtotor/Ascars.ru
Vůz má na délku 4675 mm a stojí na rozvoru 2750 mm. Přední náprava je typu McPherson, vzadu je použit víceprvek. Zdroj: Avtotor/Ascars.ru
Pohon předních kol má na starost elektromotor s výkonem 118 kW a s 225 Nm točivého momentu, baterie pod podlahou má kapacitu 60,2 kWh. Zdroj: Avtotor/Ascars.ru
18
Fotogalerie

Rusko má nový elektromobil Amberavto A5. Francouzi od něj dali ruce pryč, úspěch nezaručí ani nízká cena

Další přeznačkovaný model je pohrobkem smělých plánů na vlastní výrobu. Má být třikrát dražší než Lada Granta.

Kaliningradská továrna Avtotor již montuje čínské modely značek BAIC, SWM, DFSK a Kaiyi, pod obchodním názvem Amberavto pak plánovala výrobu elektromobilů na technologicky nezávislé ruské platformě. Práce na nových vozidlech ale „zatím“ nebyly dokončeny, proto se uchýlila k tradičnímu postupu a přeznačkovala již existující vůz.

Tím voze, je čínský JMEV Yi, výsledek snah společného podniku Renaultu a Jingliang Motors Corporation. Původním plánem byl dovážet lokalizované verze těchto sedanů do Evropy a nabízet je primárně taxislužbám a carsharingu pod názvem Mobilize Limo.

Prodalo se ale méně než sto kusů a Renault ztratil o společný podnik zájem – Číňané proto našli nového partnera v Avtotoru. Ten sice uvedl, že připravil výrobní linku, instaloval nabíjecí terminály a proškolil personál, nicméně na „výrobě“ se podílí pouze padesát pracovníků – ti soudě dle srovnání originálu a novinky akorát přelepují znáčky a nápisy.

Vůz má na délku 4675 mm a rozvor činí 2750 mm. Přední náprava je typu McPherson, vzadu je použit víceprvek. Pohon předních kol má na starost elektromotor s výkonem 118 kW a s 225 Nm točivého momentu, baterie pod podlahou má kapacitu 60,2 kWh. Ta by dle tradičně optimistického čínského cyklu CLTC měla poskytovat dojezd až 520 kilometrů, přepočet na WLTP je přibližně 400 kilometrů.

Výrobce hodlá v Kaliningradské oblasti nasadit pilotní sérii vozů pro získání zpětné vazby. Model by měl být přizpůsoben ruským klimatickým podmínkám a zákazníkům poskytnout záruku na baterii v trvání osmi let do nájezdu 150.000 kilometrů. V plánu je pak údajně hloubková lokalizace vozu s komponenty typu elektromotorů, baterií a elektroniky ruské výroby, plánovaná na rok 2024 a 2025. Ceny zatím nebyly oficiálně zveřejněny, ale mluví se o částce 3,4 milionu rublů, což je dle aktuálního kurzu zhruba 860.000 Kč.

Doporučujeme

Články odjinud