Ruské ministerstvo průmyslu a obchodu společně s oborovým institutem NAMI nyní vypracovali návrh strategie pro ruský automobilový průmysl. Ten počítá s výrobou malých naftových motorů, automatických převodovek, ABS, ESP a airbagů do roku 2035. Povoleno má být použití domácích i licencovaných technologií. Zdroj: Lada

Ruské ministerstvo průmyslu a obchodu společně s oborovým institutem NAMI nyní vypracovali návrh strategie pro ruský automobilový průmysl. Ten počítá s výrobou malých naftových motorů, automatických převodovek, ABS, ESP a airbagů do roku 2035. Povoleno má být použití domácích i licencovaných technologií. | Zdroj: Lada

Lada Granta Classic 22 je k dostání je jako sedan, liftback i kombi, z hlediska výbavy disponuje posilovačem řízení, elektrickým stahováním předních oken, vyhřívanými a elektricky nastavitelnými zrcátky, denním svícením, centrálním zamykáním a čtyřmi reproduktory. Zdroj: Lada

Lada Granta Classic 22 je k dostání je jako sedan, liftback i kombi, z hlediska výbavy disponuje posilovačem řízení, elektrickým stahováním předních oken, vyhřívanými a elektricky nastavitelnými zrcátky, denním svícením, centrálním zamykáním a čtyřmi reproduktory. | Zdroj: Lada

Zastupující viceprezident pro prodej a marketing společnosti AVTOVAZ Vitalij Osipov u Granty Classic 22 vyzdvihl tříletou záruku, dostupný servis a náhradní díly i fakt, že se může stát konkurentem ojetých vozů. Základní cena při započtení výkupního bonusu nebo při využití financování je 658.300 rublů, při aktuálním kurzu cca 271 tisíc korun. Zdroj: Lada

Zastupující viceprezident pro prodej a marketing společnosti AVTOVAZ Vitalij Osipov u Granty Classic 22 vyzdvihl tříletou záruku, dostupný servis a náhradní díly i fakt, že se může stát konkurentem ojetých vozů. Základní cena při započtení výkupního bonusu nebo při využití financování je 658.300 rublů, při aktuálním kurzu cca 271 tisíc korun. | Zdroj: Lada

Pod kapotou má 66kW šestnáctistovku s normou Euro 2 a průměrnou spotřebou 6,5 l/100 km. Zdroj: Lada

Pod kapotou má 66kW šestnáctistovku s normou Euro 2 a průměrnou spotřebou 6,5 l/100 km. | Zdroj: Lada

Dle prognózy ruského ministerstva průmyslu a obchodu klesne ruský trh s automobily o 50 až 55 procent, uvedl šéf AVTOVAZu Maxim Sokolov. Zdroj: Lada

Dle prognózy ruského ministerstva průmyslu a obchodu klesne ruský trh s automobily o 50 až 55 procent, uvedl šéf AVTOVAZu Maxim Sokolov. | Zdroj: Lada

Lada Granta Classic 22 je k dostání je jako sedan, liftback i kombi, z hlediska výbavy disponuje posilovačem řízení, elektrickým stahováním předních oken, vyhřívanými a elektricky nastavitelnými zrcátky, denním svícením, centrálním zamykáním a čtyřmi reproduktory. Zdroj: Lada
Zastupující viceprezident pro prodej a marketing společnosti AVTOVAZ Vitalij Osipov u Granty Classic 22 vyzdvihl tříletou záruku, dostupný servis a náhradní díly i fakt, že se může stát konkurentem ojetých vozů. Základní cena při započtení výkupního bonusu nebo při využití financování je 658.300 rublů, při aktuálním kurzu cca 271 tisíc korun. Zdroj: Lada
Pod kapotou má 66kW šestnáctistovku s normou Euro 2 a průměrnou spotřebou 6,5 l/100 km. Zdroj: Lada
Dle prognózy ruského ministerstva průmyslu a obchodu klesne ruský trh s automobily o 50 až 55 procent, uvedl šéf AVTOVAZu Maxim Sokolov. Zdroj: Lada
5
Fotogalerie

Rusko chce do roku 2035 vyrábět airbagy, ABS, ESP a automatické převodovky. Do vývoje má investovat skoro 3 miliardy rublů

Plán počítá s technologickou nezávislostí ruského automobilového průmyslu během následujících třinácti let.

Odchod zahraničních automobilek a zastavení dodávek klíčových dílů pro automobilový průmysl kvůli rozpoutání války na Ukrajině způsobily pokles prodejů nových osobních automobilů v Rusku o 60 procent během prvních sedmi měsíců tohoto roku. Dovoz nových vozů klesl na třetinu, 81 procent tvořily čínské značky – na ně přitom v prvním čtvrtletí připadalo jen 28 procent. Ministerstvo průmyslu a obchodu společně s oborovým institutem NAMI nyní vypracovali návrh strategie pro ruský automobilový průmysl.

Ten počítá s výrobou malých naftových motorů, automatických převodovek, ABS, ESP a airbagů do roku 2035. Povoleno má být použití domácích i licencovaných technologií a do vývoje a výroby má dle plánu jít 2,7 miliardy rublů. Dalších 500 až 600 milionů rublů bude vynaloženo na podporu vývozu ruských vozidel a stejnou částku bude dle plánu nutné utratit za stimulaci poptávky po ruských vozech na domácím trhu v rámci programu obnovy vozového parku.

Dle prognózy ruského ministerstva průmyslu a obchodu budou letošní prodeje automobilů na tamním trhu 800.000 kusů. V roce 2021 šlo o 1.666.780 kusů, návrat k těmto hodnotám ministerstvo očekává za čtyři roky. Připomeňme si, že koncem června začala automobilka Lada prodávat model Granta Classic 22 bez ABS a airbagů. Nyní značka hlásí, že se do všech Grant vrací airbag řidiče a některé vozy dostanou také vak pro spolujezdce a předpínače předních pásů. Do 1. prosince je možné vůz při využití státní půjčky koupit za 602.800 rublů, bez ní pak cena činí 753.500 rublů.

Lada

Lada je značka ruského výrobce AvtoVAZ, dnes jediná. Vznikla v roce 1970 a byla velmi populární v celém sovětském bloku.

AvtoVAZ je od roku 2008 součástí skupiny Renault-Nissan-Lada a Lada je v Rusku stále nejoblíbenější značkou.

Lada Niva • Lada 4x4 • Lada Vesta Cross

Doporučujeme

Články odjinud