Ruského výrobce aut Lada koupí Renault Nissan

Největší ruská automobilka AvtoVAZ, která vyrábí vozidla legendární značky Lada, přejde do francouzsko-japonských rukou. Ruského výrobce koupí automobilka Renault Nissan. Stane se tak třetím největším výrobcem vozidel na světě, píše agentura AFP.
Ruského výrobce aut Lada koupí Renault Nissan

Francouzsko japonská aliance bude vlastnit 67 procent společného podniku spolu s ruskou státní firmou Russian Technologies. Renault Nissan tím získá kontrolu nad 50,01 procenty AvtoVAZu.

Za ovládnutí AvtoVAZu zaplatí Renault Nissan 750 milionů dolarů. Automobilka si tak upevní pozici na rychle rostoucím ruském trhu. Renault, který vlastní Nissan, ovládne AvtoVAZ po částech. Čtvrtinu akcií AvtoVAZu vlastní Francouzi už od roku 2008, kdy za ni zaplatili miliardu dolarů.

Spojením Renault-Nissan-AvtoVAZ vznikne třetí největší automobilka na světě. Francouzsko-japonská automobilka chce AvtoVAZ, kterému na ruském trhu klesají prodeje, modernizovat, aby byl schopen konkurovat západním značkám.

„Renault a Nissan do ruských továren dodají svoji technologii, zatímco naši ruští kolegové obohatí multikulturní vedení naší firmy,“ komentoval podepsání memoranda o porozumění generální ředitel automobilky Carlos Ghosn.

Podle tiskové zprávy se v Rusku vloni prodalo celkem 2,65 milionů vozidel, letos má prodej stoupnout na 2,9 milionu aut. AvtoVAZ vlastní jeden z největších výrobních závodů na světě ve městě Togliatti na březích řeky Volhy.

Klepněte pro větší obrázek 

Zdroj: E15.cz
 

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 26 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků