Ruské prodeje zahraničních automobilů loni výrazně vzrostly

Největší úspěch zaznamenala loni v Rusku automobilka Ford, která dokázala navýšit prodeje o 92 procent na 116 tis. automobilů. Hlavním podílem na tomto úspěchu má model Focus, kterého se prodalo téměř 75 000 kusů a také cenová politika automobilky.

Druhým největším zahraničním prodejcem pak byla automobilka Hyundai, která navýšila prodeje o 15 procent a těsně překonala 100 000 prodaných vozů. Třetí Toyota prodala necelých 96 tis. automobilů, což představuje meziroční nárůst 58 procent.

Velmi dobře si vedl i francouzský Renault a to hlavně díky modelu Logan. Na ruském trhu se totiž tento model prodává pod jménem Renault Logan. Logan se stal po Focusu druhým nejprodávanějším zahraničním vozem.

Česká automobilka Škoda prodala na ruském trhu necelých 14 tisíc vozů, což představuje téměř dvojnásobný počet, proti roku 2005.

O celkové dynamice prodejů pak hovoří i celkové prodeje. Za loňský rok se v Rusku prodalo přes 2 miliony osobních e užitkových vozů, což představuje 28procentní nárůst. Ruští zákazníci přitom utratili téměř 30 miliard dolarů, což je proti roku 2001 více než trojnásobek.

Domácí automobilky naopak výrazně ztrácí. Ještě v roce 2000 se podílely domácí automobilky na prodeji z 95 procent, v loňském roce to byla již necelá polovina. Za tímto trendem lze najít hlavně neschopnost přivést na trh srovnatelné vozy s těmi „západními”. Navíc mnohé automobilky výrazně snížily vlastní výrobu a nabídly kapacity zahraničním firmám.

Největším ruským výrobcem zůstává i nadále AvtoVAZ, který pod značkou Lada vyrobil přes 700 000 vozů a GAZ s výrobou přes 180 000 automobilů.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků