Ruší vás cestující vzadu? Díky nové americké vychytávce už nebudou

Letošní výstava spotřební elektroniky CES v Las Vegas přináší i řadu novinek z oblasti autoprůmyslu. Třeba tyto vychytávky výrobce audiotechniky Harman.

Soubor inovací představený na veletrhu CES v Las Vegas nese název Premium Communications. Zahrnuje tři funkce, mezi něž patří ICC (In-Car Communication), ClearChat a Personal Communication Zones. Spolupráce těchto tří novinek má zajistit ještě komfortnější a chytřejší cestování. Krátce si je teď představíme.

In-Car Communication: Neuslyšíte, co nechcete

Tato technologie kombinuje sadu mikrofonů, zpracovávání hlasu a zpracovávání signálu v audiosystému vozu. Cílem je vytvořit lepší prostředí pro komunikaci mezi pasažéry. Rušivé elementy jsou redukovány a zvuky, které chcete slyšet, naopak zvyšovány.

Náklony karoserie se potlačují odlišnými způsoby: 6 zajímavých řešení

Náklony karoserie se potlačují odlišnými způsoby: 6 zajímavých řešení

Ve výsledku to znamená, že lidé v takto vybaveném automobilu mohou komunikovat mnohem snadněji. Řidič, který chce komunikovat se zadními cestujícími, se nemusí otáčet dozadu a lidé sedící ve druhé a třetí řadě sedadel nemusí zvyšovat hlas, aby je ti vpředu slyšeli.

Něco podobného umějí i osobní dodávky luxusních hotelů, dříve například Volkswagen Multivan Business. Tady ale systém pouze zesiluje hlas. Aktivní potlačování šumu v kabině také není novinkou, třeba v případě Fordu Edge ale výsledek působí jako podbarvení zvuku motoru než eliminace běžných ruchů.

ClearChat: Zrušit ruchy!

Celým názvem Clear with Far-End Noise Cancellation, je technologie, kterou by občas uvítal každý z nás. Za pomoci těch nejlepších mikrofonů, snižujících šum a ozvěnu, bude možné odstranit nežádoucí zvuky z kabiny vozidla.

Tyto pneumatiky Goodyear umějí produkovat kyslík! Používají k tomu mech

Tyto pneumatiky Goodyear umějí produkovat kyslík! Používají k tomu mech

Ať už půjde o zvuk ventilace klimatizace, okolní rušivé zvuky mimo auto, nebo dokonce hlučné pasažéry na zadních sedadlech. To se hodí, když vezete kamarády z diskotéky nebo si potřebujete v klidu vyřídit hovor po telefonu.

Personal Communication Zones

Třetí a poslední technologie umožňuje každému pasažérovi v autě současně komunikovat s vlastními hlasovými asistenty nebo si vyřídit telefonát bez jakýchkoli rušivých zvuků, ať už to bude hudba či bubnování deště do oken.

Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí

Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí

Tato technická inovace je samozřejmě velmi vítána. Kdy bude balíček Premium Communications dostupný v automobilech prodávaných u nás, zatím přesně nevíme. Mohlo by to ale být ještě v tomto roce.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků