Rus se ve čtyřkolce-ledoborci nebojí na tenký led

Rus se ve čtyřkolce-ledoborci nebojí na tenký led

Jak známo, chůze po tenkém ledě symbolizuje nejisté a riskantní konání, ale technický nadšenec Alexej Garagašjan se na tenkém jezerním ledu přímo vyžívá, když se na něm prohání v obojživelném stroji vlastní konstrukce. Rusovo ledoborectví přesto vyžaduje dost odvahy.

Alexej Garagašjan svůj obojživelník svařil z ocelových trubek a profilů a osadil jej turbodieselem Kubota o objemu 1,5 litru. Převodovka je z vozu VAZ 2108 a diferenciál z Kamazu.

Vozítko dosahuje rychlosti 40 kilometrů za hodinu a díky čtyřkolovému náhonu a objemným kolům s gumovými drapáky, které v pravý čas zafungují i jako kolesa parníku, se Garagašjan dokáže vyhrabat z probořeného ledu zpátky na zasněženou plochu.

Na videu je krásně vidět, jak při vyšší rychlosti vozidlo působí jako skutečný ledoborec – zatímco stále uhání vpřed po pukajícím ledu, za ním už zůstává otevřená hladina jezera z popraskanými krami.

Zdroj: E15.cz


 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 15 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků