Runflat: pneumatiky, co jedou i po defektu

24 komentářů

Hana
24. ledna • 7:27

Dobrý den, já si tedy už delší dobu nemohu vynachválit https://www.pneuok.cz.... Mají neuvěřitelný výběr a skvělé ceny.

Dusan
27. dubna • 12:16

Vyhoda teto gumy je v tom, ze velice odolna vuci prostreleni ci jinemu nasilnemu poskozeni, takze policajti honici zlobive hosiky, budou mit trosinku problem. Pistolka se moc chytat nebude, pasy s bodci se nebudou chytat uz vubec.

Viados
29. dubna • 9:02

"Radost" bude mít spíš ten ujíždějící ridič. Když nepomůže střelba do pneumatik, koupí to rovnou do lebky.

david
25. dubna • 12:58

To je všechno sice hezký že je to bezpečný, ale nikde jsem nečetl zmínku o tom jak je to s cenou. Protože ten kdo si koupi auto s tema flatkama tak se vlastně stává doživotním plátcem dunlopu nebo komu, to je fuk, protože pochybuju o tom že si někdo v 3, 5 nebo třeba 7 BMW bude vozit v kufru volně hozenou rezervu. Bude si prostě muset kupovat zimní flatky, letní flatky a bude platit jako mourovatej jestli bude jedna stát 10 tis.
BMW by odvedlo větší kus práce kdyby se třeba nedalo nastartovat auto bez zapnutýho pásu....... na silnicích umírá mnohem víc lidí kvůli nepřipoutání než kvůli proražený pneumatice.....

david
25. dubna • 12:58

To je všechno sice hezký že je to bezpečný, ale nikde jsem nečetl zmínku o tom jak je to s cenou. Protože ten kdo si koupi auto s tema flatkama tak se vlastně stává doživotním plátcem dunlopu nebo komu, to je fuk, protože pochybuju o tom že si někdo v 3, 5 nebo třeba 7 BMW bude vozit v kufru volně hozenou rezervu. Bude si prostě muset kupovat zimní flatky, letní flatky a bude platit jako mourovatej jestli bude jedna stát 10 tis.
BMW by odvedlo větší kus práce kdyby se třeba nedalo nastartovat auto bez zapnutýho pásu....... na silnicích umírá mnohem víc lidí kvůli nepřipoutání než kvůli proražený pneumatice.....

jenyk
27. dubna • 21:41

sám je mám na jedničce.Tyto gumy se zatím nemontují na levná auta,kdo má na auto s touto technologií,tak ho asi 40 % navíc nezabije...Jízda je příjemně tvrdá,což u sportovně laděných vozů nevadí.BMW má na tyto gumy i specielní ráfky kvůli svlíknutí proražené gumy.Tím se např liší od některých francouzů.neznačkové pneuservisy musí mít i potřebný stroj,na to je třeba dát bacha neb jinak mohou zničit ráfek nebo gumu.Sám jsem si ověřil,že ve větších provozech o tom vědí a technologii mají i kdzž nejsou značkové...

Vita
25. dubna • 23:27

http://www.elektrony.cz/?volba=Pneu&druh=l&pneu=Continental&id=93725
není to tak zlé Našel jsem tuto stránku a je tam 15% rozdílu.

Rob
25. dubna • 14:45

Spravna otazka. Mohli si pani redaktori dat tu praci a najit, ktere firmy runflaty vyrabeji a kolik stoji. Toto je jak opsane z propagacnich materialu bmw. Tzn o nicem.

MadLife
26. dubna • 11:41

A to je jako tezky si to najit na netu sam nebo co http://www.google.com/search?q=run+flat+site:cz&hl=en&lr=&start=10&sa=N\
treba od pireli jsou tady
http://www.e-pneumatiky.cz/ModelPage.asp?MID=2130

Ace2
25. dubna • 15:42

IMHO bych z toho vědu nedělal. Tak runFlat dělají ti výrobci u kterých stejně pro BMW pneumatiku budete kupovat a že to nedělá Barum či Kléber asi nebude ve výběru hrát roli. Pravdou nicméně je, že si moc nevyberete. Jeden či max dva modely pneu od výrobce nejsou ideální. Každopádně vám nikdo nebrání si koupit jiný ráfek a normální pneumatiky včetně té rezervy na kterou je tam pořád místo. Maximálně vyhodíte odkládací box co tam místo toho je. A ke všemu jsou ty runflatky stejně jen v příplatkové výbavě. Jenom M5 je má v serii.
Což mě přivádí na další myšlenku. Corvette používala nedávno (cca 2 roky) také ve standardu funFlatky a pak se výrobce nechal slyšet, že se na jejich sporovní vůz nehodí, protože za a) mají pneumatiky runFlat vyšší hmotnost což se negativně odráží na neodpružené hmotě kola (horší jízdní vlasnosti) a za b) obecně vykazují horší jízdní charakteristiku tolik důležitou pro sportovní vozidlo. Tak pro cestovní limuzínu či normální "lepší osobák" asi OK, ale pořád bych radši u sportovního auta věřil Pirelli P zero Nero, než runFlatkám.
 

Michal
28. dubna • 10:03

No par poznamek, rafek si jiny kupovat nemusis, na M5 runflatky nejsou, a zhorsene vlastnosti u runflatek jsou. Definitivne vyreseny jsou az u nove rady 3, ktera byla od zakladu ladena prave na runflat.

Maius
26. dubna • 1:14

Trochu bych poopravil informaci o runflat pneu na BMW řady 5. Jak je v článku uvedeno, kromě řady 5 a 7 jsou standardně na všech modelech. U pětkové řady jsou seriově normální 16", u modelu 535d a 545i jsou to 17" (runflat) kvůli větším brzdovým kotoučům. Příplatková orig. větší kola 17" a 18" jsou pouze runflat. Model M5 má sériově 19" ráfky ale BEZ runflat technologie. Rezervu (včetně heveru) lze objednat za cca 4 tis. S místem v kufru je taky problém, protože díky přídavnému úložnému prostoru se tam rezerva (neplnohodnotná) nevejde. Nestačí ani vyndat odkládací box, musí se objednat nová výplň. Toto se týká pouze řady 5, jak je to v ostatních modelech netuším. Na ráfky lze namontovat i obyčejné pneu. V článku chybí dost podstatný detail - díky všem výhodám co poskytuje trpí velikou nadváhou (obutý 17" ráfek 245/45 má odhadem určitě přes 10Kg)  a tvrdostí což na našich silnicích znamená znatelné snížení komfortu jízdy. Až na tato dvě negativa  plus vyšší cena a menší výběr je to rozhodně pokrok minimálně z pohledu bezpečnosti.

IQ200
26. dubna • 0:15

Corvette maju RunFlat pneumatiky od modeloveho roku 1997 az doteraz a nielenze su s nimi velmi spokojny, ale zacali sa seriovo, alebo za priplatok montovat na Chevy SSR, Cadillac XLR, Cadillas CTS-V, Pontiac GTO & Pontiac Solstice.
BTW Nie je rozdiel medzi RunFlat a obycajnymi pneumatikami s rovnakym speed rating.

Rob
25. dubna • 16:03

Runflatky jsou 100% v serii u 1 i 3. Jednicku jsem nedavno objednaval. Holt az budu resit zimni gumy, budu si muset najit info sam

Pete
25. dubna • 16:11

Proč sám? Prostě je koupíš u BMW. Já bych z toho nedělal vědu, prostě v zimě přijedeš do servisu, řekneš přezout a bude to.

Ace2
25. dubna • 15:45

pardon povedl se mi úsměvný překlep "funFlat" místo runFlat

Rob
25. dubna • 14:42

Spravna

p0etrik
25. dubna • 11:52

Mozna by bylo lepsi sverit preklad nekomu jazykoveji nadanemu. To ze je text prevzat z tiskove zpravy BMW jsem prehledl, ale stejne jsem behem cteni poznal, ze to preklad je.

mahatma
25. dubna • 10:20

Jak to teda u nás je? Mám pocit, že ani lepící souprava místo rezervy není povolena.
Uvažuji o Subaru Forester s plynem, nádřz je místo rezervy, ale kolo by se mi valelo v kufru. S lepením by to bylo o něčem jiném...

BMW
25. dubna • 12:31

Já mám 530i, taky s RunFLETama, v techničáku o tom není ani zmínka, a rezervu nemám. Policajti zatím rezervu vidět nechtěli. Taky jsem o tom přemýšlel, asi bude záležet na tom policajtovi. Já budu stát za svým a holt to bude na něm, jestli pochopí a nebo to budu muset vysvětlovat jinde

Dusan
25. dubna • 18:01

To jestli pochopi je vcelku jeho problem. I podle soucasnych predpisu vozidlo, ktere je vybaveno pneumatikami runflat a zaroven indikatorem poklesu tlaku NEMUSI byt vybaveno rezervnim kolem.

Pete
25. dubna • 10:21

BMW to má určitě homologvaný pro ČR, toho bych se nebál.

Martin
25. dubna • 8:51

absence rezervy - uz vidim jak to budou vysvetlovat policajtovi, ze muze jet i na prazne a proto nemusi mit rezervu
Myslim, ze ten si bude stat za tim, ze to je povinna vybava

Pete
25. dubna • 8:54

Smart taky nemá rezervu, ale jen sadu na lepení.

Doporučujeme

Články odjinud