Rumunská vláda definitivně skoncuje s Daewoo

Rumunská vláda se rozhodla prodat svůj podíl v továrně Daewoo Automobile, kterou od roku 2006 plně ovládá. Podnik však vznikl již v roce 1994 jako společný projekt rumunské vlády a koresjkého Daewoo. To zde původně vyrábělo některé své modely, ovšem změna uvnitř automobilky znamenala, že Korejci o tento závod přestali mít zájem a prodali jej Rumunům. Ti zde vyrábějí vozy Daewoo v licenci a zdejší výroba putuje většinou do zemí východní Evropy a na domácí trh.

Automobilce se ale pod křídly vlády nedaří, a proto se stát rozhodl podniku zbavit. Vláda si od prodeje slibuje hlavně výrazně zvýšení výroby a celkové oživení ekonomické situace závodu, samotná výroba by tedy měla být na území Rumunska zachována.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků