Rumunská vláda definitivně skoncuje s Daewoo

Rumunská vláda se rozhodla prodat svůj podíl v továrně Daewoo Automobile, kterou od roku 2006 plně ovládá. Podnik však vznikl již v roce 1994 jako společný projekt rumunské vlády a koresjkého Daewoo. To zde původně vyrábělo některé své modely, ovšem změna uvnitř automobilky znamenala, že Korejci o tento závod přestali mít zájem a prodali jej Rumunům. Ti zde vyrábějí vozy Daewoo v licenci a zdejší výroba putuje většinou do zemí východní Evropy a na domácí trh.

Automobilce se ale pod křídly vlády nedaří, a proto se stát rozhodl podniku zbavit. Vláda si od prodeje slibuje hlavně výrazně zvýšení výroby a celkové oživení ekonomické situace závodu, samotná výroba by tedy měla být na území Rumunska zachována.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků