RUF XL: další čínská oběť nese jméno Panamera

Nedávno jsme vám ukázali speciální verzi nové generace BMW řady tři určenou výhradně pro čínský trh. Tamní zákazníci si potrpí z různých důvodů na sedany a limuzíny. Dnes tu máme další specialitu, která vychází těmto požadavkům vstříc. Opět jde o nataženou verzi, tentokrát se ale obětí stalo Porsche Panamera.

Čínská pobočka společnosti RUF zařadila do své nabídky verzi s rozměry 5370 mm (délka), 1931 mm (šířka) a 1418 mm (výška). Rozvor náprav má hodnotu 3320 mm. Pro porovnání standardní Panamera S, ze které tahle úprava vychází, je kratší o podstatných 40 centimetrů a lehčí o 190 kg. Veškeré centimetry navíc jdou na vrub právě rozvoru.

Test: Porsche Panamera Diesel - a je to tady…

Test: Porsche Panamera Diesel - a je to tady…

RUF XL, jak se tato (říkejme tomu) specialita jmenuje, stojí na discích o rozměru 22 palců obutých do pneumatik velikosti 265/30 vpředu a 315/25 vzadu. Kromě rozvoru náprav se také ladil motor. Původní atmosférický osmiválec nabídne 294 kW, po zásahu společnosti RUF vyrostl výkon na 309 kW. Vrchol točivého momentu dostal k dobru 10 Nm.

Celá věc je o to zajímavější, že samotné Porsche také údajně plánuje nabídnout na čínském trhu prodlouženou Panameru. Ta by ovšem měla být větší pouze o dvanáct centimetrů. 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků