RUF Rt 12: nečekejte na nové 911 Turbo

Účelný optický paket, dvě turbodmychadla od firmy KKK s mezichladiči vzduchu, zadní dvacetipalcová kola s pneumatikami Pirelli o rozměrech 345/25, to všechno je nový kit pro Porsche 911 Carrera a Carrera S od známého tunera Ruf. Máte chuť na 560 koní a 870 Nm?
RUF Rt 12: nečekejte na nové 911 Turbo

Známý německý tuner vozů Porsche uvedl na trh kit pro novou generaci modelu 911 Carrera, verzi 997. Základní 911 Carrera má pod kapotou šestiválcový boxer o objemu 3,6 l s výkonem 239 kW (325 k) a maximálním kroutícím momentem 370 Nm. Tuner Ruf osadil pohonnou jednotku dvojicí turbodmychadel od firmy KKK s mezichladiči vzduchu a přepracoval výfukový systém. Výsledkem je celkový základní výkon 390 kW (530 k), který lze dle přání zákazníka navýšit o dalších 30 koní na 412 kW (560 k). Maximální kroutící moment vzrostl o neuvěřitelných 400 Nm na 870 Nm. Silnější verze s motorem 3.8 l, 911 Carrera S, vám mohou u Rufu vyladit až na 478 kW (650 k).

Pro přenos brutální síly motoru na silnici je do 911 namontována i nová šestirychlostní manuální převodovka. Na přední nápravě jsou 19" kola a brzdové kotouče o průměru 380 mm s osmipístkovými třmeny. Vzadu jsou rozšířené blatníky s novými sacími otvory pro motorový prostor, do kterých se vmáčkly litá kola s ráfky 12,5 x 20 palců a pneumatikami 345/25 od firmy Pirelli.

Optický paket je z valné většiny i účelný, nový přední spoiler a zadní přítlačné křídlo mají za úkol udržet tohoto dravce na silnici. Pro interiér je nachystán dlouhý seznam příplatkové výbavy, kde nechybí takové položky, jako je ochranná klec kabiny, čalounění luxusní kůží nebo Alcantarou v celé paletě barev, výkonný audiosystém atd.

Na závěr pár čísel: Ruf Rt 12 vystřelí z 0 km/h na 100 km/h za 3,7 s a maximální rychlost překročí hranici 350 km/h. Tuner Ruf dává na svoje úpravy záruku na dva roky nebo na ujetí 40 000 km. Cena ve Velké Británii činí 165 tis. liber (cca 7,2 mil. korun), což je mnohem více než za chystané Porsche 911 Turbo (997), které se má představit na jaře 2006 v Ženevě. Na druhou stranu, nové 911 Turbo nebude tak divoké a silné.

Tip: Vozy Porsche ladí i firma Gemballa nebo tuner 9ff.


Ruf Rt 12
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků