RUF RK: Porsche 911 s kompresorem

Legendární ladičská firma RUF připravila pro majitele 911 kit, který obsahuje kompresor. Je to soupeř pro nové 911 Turbo?

Nový kompresor, chladič stlačeného plnícího vzduchu, přepracované sání, změněné vstřikovací ventily, nový výfukový systém a přeprogramovaná řídící jednotka. To je stručný výčet tuningu pohonné jednotky u Porsche 911 Carrera, který stojí 13 850 eur za nové díly a 1 700 - 2 800 eur za práci. U silnější verze S si nachystejte rovných 15 tis. eur a k tomu ještě ještě peníze za montáž.

Motor s kompresorem u základní devětsetjedenáctky produkuje výkon 305 kW (415 k) a maximální točivý moment 450 Nm. Agregát v modelu 911 Carrera S má výkon 320 kW (435 k) a točivý moment je 470 Nm. Díky zvýšené síle dosprintuje eSko z nuly na stovku za 4,1 s a nejvyšší rychlost překročí metu 300 km/h.

Optický paket obsahuje nový přední nárazník s integrovaným spoilerem, lehce změněné je víko zavazadlového prostoru, na bocích jsou širší prahy a zadní přítlačné křídlo je z lehkého karbonu. V blatnících jsou lehká 19palcová kola s pneumatikami 255/35 vpředu a 305/30 vzadu. Posílen byl i brzdový systém, na přední nápravě jsou větší kotouče (průměr 330 mm) se čtyřpístkovými třemeny.

V interiéru jsou anatomické skořepiny s vícebodovým bezpečnostním pásem, sportovní tříramenný volant a hliníkové doplňky najedete v obložení, na pedálech, nožní opěrce, řadící páce a madle ruční brzdy. Kompletní baliček úprav včetně vyladění motoru začíná na ceně 38 130 eur.

Tip: Komu připadne být tato úprava na RUF málo radikální, ať se mrkne na RUF RT 12, kde 911 Carrera dostala dvojici turbodmychadel a po řadě změn disponuje výkonem 560 koní a 870 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
RUF RK
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků