RUF RGT Carrera 997: účinná zbraň

Meno RUF každému fanúšikovi Porsche zdvihne náladu. Upravená Carrera 997 je ich najnovším dielom.

Nie je tuner ako tuner. Niektorí vsádzajú na čo najvyšší výkon, iní zvýšia výkon decentne a pritom nezabúdajú na to podstatné – rýchle reakcie, radosť z jazdy a výborný podvozok.

Klasická Carrera 911 novej generácie bola najočakávanejším dielom toho majstra tuningovej scény. A ako sa dalo očakávať, výsledok stojí zato. Pre tých náročnejších, ktorým nestačí „sériovka“, majú u RUFu pripravenú účinnú zbraň.

Začneme u motoru, 3,8-litrového šesťvalcového boxeru. Ten zostal v podstate pôvodný, výmeny sa ale dočkali niektoré jeho diely. Nový vačkový hriadeľ, sanie, kompletne prepracovaný výfuk, mazacia sústava a nová riadiaca jednotka priniesli zvýšenie výkonu z pôvodných 261 kW (355 k) na výsledných 327 kW (445 k). To je o 40 koní viac, než dáva ostré GT3. To všetko sa u RUFu podarilo dosiahnuť bez preplňovania, maximum výkonu je položené do 7600 ot./min. Na majiteľov tak čakajú ostré reakcie agregátu a skutočne pôsobivá dynamika.

Stovku zvládne upravená Carrera za 4,2 s, 200 km/h jej patrí za 13,5 sekundy. Pokiaľ podržíte pravačku na podlahe, bez problémov dosiahnete rýchlosť 315 km/h. Motor prenáša svoj výkon našťastie cez pôvodnú a veľmi presnú šesťstupňovú prevodovku, pričom s pohonom všetkých kolies ho nedostanete – RUF vsadil na „zadokolku“ a urobil dobre.

Dôkladná práca sa venovala aj odladeniu podvozku. Spolu s odborníkmi od Bilsteinu sa Carrera RGT testovala priamo na legendárnej Nordschleife. Výhodou je, že podvozok je plne nastaviteľný, a tak si majiteľ môže nechať jeho charakteristiku zmeniť podľa vlastných predstáv.

Úpravca však počíta, že s autom sa budú často uskutočňovať výlety na okruhy. Preto ho vybavil ochranným rámom, lepšiemu prítlaku zase pomôžu prepracované nárazníky a veľký zadný spojler. Chcete ho? Pripravte si 214 000 Eur (cca 7,5 mil. Sk/5,9 mil. Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
RUF RGT Carrera 997

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků