RUF RGT Carrera 997: účinná zbraň

Meno RUF každému fanúšikovi Porsche zdvihne náladu. Upravená Carrera 997 je ich najnovším dielom.

Nie je tuner ako tuner. Niektorí vsádzajú na čo najvyšší výkon, iní zvýšia výkon decentne a pritom nezabúdajú na to podstatné – rýchle reakcie, radosť z jazdy a výborný podvozok.

Klasická Carrera 911 novej generácie bola najočakávanejším dielom toho majstra tuningovej scény. A ako sa dalo očakávať, výsledok stojí zato. Pre tých náročnejších, ktorým nestačí „sériovka“, majú u RUFu pripravenú účinnú zbraň.

Začneme u motoru, 3,8-litrového šesťvalcového boxeru. Ten zostal v podstate pôvodný, výmeny sa ale dočkali niektoré jeho diely. Nový vačkový hriadeľ, sanie, kompletne prepracovaný výfuk, mazacia sústava a nová riadiaca jednotka priniesli zvýšenie výkonu z pôvodných 261 kW (355 k) na výsledných 327 kW (445 k). To je o 40 koní viac, než dáva ostré GT3. To všetko sa u RUFu podarilo dosiahnuť bez preplňovania, maximum výkonu je položené do 7600 ot./min. Na majiteľov tak čakajú ostré reakcie agregátu a skutočne pôsobivá dynamika.

Stovku zvládne upravená Carrera za 4,2 s, 200 km/h jej patrí za 13,5 sekundy. Pokiaľ podržíte pravačku na podlahe, bez problémov dosiahnete rýchlosť 315 km/h. Motor prenáša svoj výkon našťastie cez pôvodnú a veľmi presnú šesťstupňovú prevodovku, pričom s pohonom všetkých kolies ho nedostanete – RUF vsadil na „zadokolku“ a urobil dobre.

Dôkladná práca sa venovala aj odladeniu podvozku. Spolu s odborníkmi od Bilsteinu sa Carrera RGT testovala priamo na legendárnej Nordschleife. Výhodou je, že podvozok je plne nastaviteľný, a tak si majiteľ môže nechať jeho charakteristiku zmeniť podľa vlastných predstáv.

Úpravca však počíta, že s autom sa budú často uskutočňovať výlety na okruhy. Preto ho vybavil ochranným rámom, lepšiemu prítlaku zase pomôžu prepracované nárazníky a veľký zadný spojler. Chcete ho? Pripravte si 214 000 Eur (cca 7,5 mil. Sk/5,9 mil. Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
RUF RGT Carrera 997

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků