RUF RGT Carrera 997: účinná zbraň

Meno RUF každému fanúšikovi Porsche zdvihne náladu. Upravená Carrera 997 je ich najnovším dielom.

Nie je tuner ako tuner. Niektorí vsádzajú na čo najvyšší výkon, iní zvýšia výkon decentne a pritom nezabúdajú na to podstatné – rýchle reakcie, radosť z jazdy a výborný podvozok.

Klasická Carrera 911 novej generácie bola najočakávanejším dielom toho majstra tuningovej scény. A ako sa dalo očakávať, výsledok stojí zato. Pre tých náročnejších, ktorým nestačí „sériovka“, majú u RUFu pripravenú účinnú zbraň.

Začneme u motoru, 3,8-litrového šesťvalcového boxeru. Ten zostal v podstate pôvodný, výmeny sa ale dočkali niektoré jeho diely. Nový vačkový hriadeľ, sanie, kompletne prepracovaný výfuk, mazacia sústava a nová riadiaca jednotka priniesli zvýšenie výkonu z pôvodných 261 kW (355 k) na výsledných 327 kW (445 k). To je o 40 koní viac, než dáva ostré GT3. To všetko sa u RUFu podarilo dosiahnuť bez preplňovania, maximum výkonu je položené do 7600 ot./min. Na majiteľov tak čakajú ostré reakcie agregátu a skutočne pôsobivá dynamika.

Stovku zvládne upravená Carrera za 4,2 s, 200 km/h jej patrí za 13,5 sekundy. Pokiaľ podržíte pravačku na podlahe, bez problémov dosiahnete rýchlosť 315 km/h. Motor prenáša svoj výkon našťastie cez pôvodnú a veľmi presnú šesťstupňovú prevodovku, pričom s pohonom všetkých kolies ho nedostanete – RUF vsadil na „zadokolku“ a urobil dobre.

Dôkladná práca sa venovala aj odladeniu podvozku. Spolu s odborníkmi od Bilsteinu sa Carrera RGT testovala priamo na legendárnej Nordschleife. Výhodou je, že podvozok je plne nastaviteľný, a tak si majiteľ môže nechať jeho charakteristiku zmeniť podľa vlastných predstáv.

Úpravca však počíta, že s autom sa budú často uskutočňovať výlety na okruhy. Preto ho vybavil ochranným rámom, lepšiemu prítlaku zase pomôžu prepracované nárazníky a veľký zadný spojler. Chcete ho? Pripravte si 214 000 Eur (cca 7,5 mil. Sk/5,9 mil. Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
RUF RGT Carrera 997

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

včera | Jan Mička | 36 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků