RUF RGT Carrera 997: účinná zbraň

Meno RUF každému fanúšikovi Porsche zdvihne náladu. Upravená Carrera 997 je ich najnovším dielom.

Nie je tuner ako tuner. Niektorí vsádzajú na čo najvyšší výkon, iní zvýšia výkon decentne a pritom nezabúdajú na to podstatné – rýchle reakcie, radosť z jazdy a výborný podvozok.

Klasická Carrera 911 novej generácie bola najočakávanejším dielom toho majstra tuningovej scény. A ako sa dalo očakávať, výsledok stojí zato. Pre tých náročnejších, ktorým nestačí „sériovka“, majú u RUFu pripravenú účinnú zbraň.

Začneme u motoru, 3,8-litrového šesťvalcového boxeru. Ten zostal v podstate pôvodný, výmeny sa ale dočkali niektoré jeho diely. Nový vačkový hriadeľ, sanie, kompletne prepracovaný výfuk, mazacia sústava a nová riadiaca jednotka priniesli zvýšenie výkonu z pôvodných 261 kW (355 k) na výsledných 327 kW (445 k). To je o 40 koní viac, než dáva ostré GT3. To všetko sa u RUFu podarilo dosiahnuť bez preplňovania, maximum výkonu je položené do 7600 ot./min. Na majiteľov tak čakajú ostré reakcie agregátu a skutočne pôsobivá dynamika.

Stovku zvládne upravená Carrera za 4,2 s, 200 km/h jej patrí za 13,5 sekundy. Pokiaľ podržíte pravačku na podlahe, bez problémov dosiahnete rýchlosť 315 km/h. Motor prenáša svoj výkon našťastie cez pôvodnú a veľmi presnú šesťstupňovú prevodovku, pričom s pohonom všetkých kolies ho nedostanete – RUF vsadil na „zadokolku“ a urobil dobre.

Dôkladná práca sa venovala aj odladeniu podvozku. Spolu s odborníkmi od Bilsteinu sa Carrera RGT testovala priamo na legendárnej Nordschleife. Výhodou je, že podvozok je plne nastaviteľný, a tak si majiteľ môže nechať jeho charakteristiku zmeniť podľa vlastných predstáv.

Úpravca však počíta, že s autom sa budú často uskutočňovať výlety na okruhy. Preto ho vybavil ochranným rámom, lepšiemu prítlaku zase pomôžu prepracované nárazníky a veľký zadný spojler. Chcete ho? Pripravte si 214 000 Eur (cca 7,5 mil. Sk/5,9 mil. Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
RUF RGT Carrera 997

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2012
Stav: 97 358 km
Cena: 1 350 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 400 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků