Ruf RGT-8: Porsche 911 s osmiválcem

Ruf, specialista na vozy Porsche, představuje nové provedení typu RGT s označením RGT-8. Číslo v názvu neznačí nic menšího než poćet válců.

Novinka vychází ze sériového modelu Porsche 911 řady 997 a je osazena zcela novým vidlicovým osmiválcem Ruf s rozevřením řad v úhlu 90 stupňů a plochým klikovým ústrojím Flatcrank. Zahrnuje „čtyřventilovou techniku s půlkulovým spalovacím prostorem ve spojení s vícebodovým vstřikováním paliva, což dohromady zaručuje optimální tvorbu směsi, přičemž potřebné mazání zajišťuje mechanizmus se suchou klikovou skříní.“ Jednotka disponuje chlazením vodou, zdvihovým objemem 4,5 l, výkonem 542 koní (404 kW) při 8 500 ot./min. a točivým momentem 500 Nm při 5 400 ot./min., jenž se skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku a samosvorný diferenciál přenáší na kola zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vodní pumpa, alternátor a kompresor klimatizace jsou uloženy co nejníže a hnány přímo od motoru bez použití řemenů. Pro dosahování nejlepších jízdních výkonů je nový Ruf RGT-8 co nejlehčí. Z hliníku jsou proto vyrobeny dveře a kapota, z uhlíkových kompozitů jsou pak kryt motoru či zadní spoiler, čímž se podařilo uspořit plných 200 kg. Do sportovní výbavy patří též keramické brzdy s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 350 mm vzadu, vestavěná ochraná klec nebo devatenáctipalcové kované ráfky s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup o rozměru 245/35 ZR 19 vpředu a 325/30 ZR 19 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled zůstali u ladičské spolenčosti Ruf do značné míry věrni kouzlu standardního modelu Porsche 911, pokud však hodláte svůj vůz více odlišit, nabízí vám Ruf paket Frère. Ten sestává z přepracované přídě, nových předních blatníků a specifického provedení interiéru a má být poctou belgickému pilotovi Paulu Frèremu, jenž za volantem vozu typu 550 Coupe zvítězil roku 1953 ve vytrvalostním závodě 24 hodin Le Mans.

Pokud vás novinka zaujala, máme pro vás jednu trochu horší zprávu - na první vozy série RGT-8 si musíte počkat až do příštího roku, dříve Ruf zákazníkům žádný nedodá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Ruf RGT-8

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

včera | Richard Herbich | 85 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků