Ruf CTR3: srdeční záležitost

Ruf se rozhodl postavit od základu nový supersport. Ten bude díky svým parametrům jen těžko hledat konkurenci.

O nejnovějším dílu známé ladičské firmy Ruf jsme se již krátce zmínili v průběhu týdne. Nyní byly o voze uvolněny další informace a jeho výjimečnost si zaslouží, abychom se na něj podívali trochu podrobněji.

Ruf je svou stavbou nekompromisních vozů známý již dlouhá léta a patří jednoznačně k tomu nejlepšímu, co lze ve světě čtyř kol najít. Firma ze svých dílen vypustila již mnoho vozů, jejičhž základy měli původ u Porsche ve Stuttgartu, ale ty nejlepší díla byla přestavěna prakticky od základu. Nyní nastal čas, aby Ruf vypustil do světa automobil, který navrhl především sám.

CTR3 totiž dostalo zcela novou hliníkově-karbonovou karoserii, která má za cíl jediné – snížit hmotnost vozu na minimum. Nový je i podvozek a to navzdory tomu, že první zprávy hovořili o tom, že za základ bude vybrán ten z Caymanu. Nestalo se tak a v konečném důsledku bude tento nekompromisní supersport také o 20 cm delší.

Srdcem CTR3 nebude nic menšího než dvojicí turbodmychadel přeplňovaný boxer s objemem 3,8 litru, který se již jednou objevil u modelu RT12. Uprostřed uložený agregát se tak postará nejen o excelentní rozložení hmotnosti, ale také o oslnivý výkon 515 kW (700 k). Maximum točivého momentu dosahuje neméně působivé hodnoty 890 Nm. Chcete čísla dynamiky? Tady jsou. Stovku pokoří 1400 kg těžký supersport za 3,2 sekundy a dosáhne maximální rychlost 375 km/h. A to prosím s poháněnou jen zadní nápravou.

Nádherné tvary a stoprocentní funkčnost – u Rufu nezapomněli ani na brzdy, keramické kotouče budou na každém kole svírat šestipístkové třmeny. Aerodynamika vozu byla dotažena k dokonalosti. Žádné obří spoilery, tenhle supersport se udrží na silnici i při extrémních rychlostech, a to jen díky svým propracovaným tvarům.

CTR3 má uvnitř vestavěnou ocelovou klec, s nějakým každodenním používáním zřejmě výrobce nepočítá. Ačkoli mnoho lidí by zřejmě vsadilo na šestistupňový manuál, v tomhle voze ho nenajdete. Ruf dal přednost sekvenční převodovce, jejíž prioritou bude jednoznačně rychlost. A co cena? Ta se bude pohybovat okolo 380 tisíc Eur (10,6 mil. Kč/12,7 mil. Sk). Vzhledem k tomu, o jak vzácný vůz jde, to určitě není přehnané…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ruf CTR3

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků