Ruf CTR3: srdeční záležitost

Ruf se rozhodl postavit od základu nový supersport. Ten bude díky svým parametrům jen těžko hledat konkurenci.

O nejnovějším dílu známé ladičské firmy Ruf jsme se již krátce zmínili v průběhu týdne. Nyní byly o voze uvolněny další informace a jeho výjimečnost si zaslouží, abychom se na něj podívali trochu podrobněji.

Ruf je svou stavbou nekompromisních vozů známý již dlouhá léta a patří jednoznačně k tomu nejlepšímu, co lze ve světě čtyř kol najít. Firma ze svých dílen vypustila již mnoho vozů, jejičhž základy měli původ u Porsche ve Stuttgartu, ale ty nejlepší díla byla přestavěna prakticky od základu. Nyní nastal čas, aby Ruf vypustil do světa automobil, který navrhl především sám.

CTR3 totiž dostalo zcela novou hliníkově-karbonovou karoserii, která má za cíl jediné – snížit hmotnost vozu na minimum. Nový je i podvozek a to navzdory tomu, že první zprávy hovořili o tom, že za základ bude vybrán ten z Caymanu. Nestalo se tak a v konečném důsledku bude tento nekompromisní supersport také o 20 cm delší.

Srdcem CTR3 nebude nic menšího než dvojicí turbodmychadel přeplňovaný boxer s objemem 3,8 litru, který se již jednou objevil u modelu RT12. Uprostřed uložený agregát se tak postará nejen o excelentní rozložení hmotnosti, ale také o oslnivý výkon 515 kW (700 k). Maximum točivého momentu dosahuje neméně působivé hodnoty 890 Nm. Chcete čísla dynamiky? Tady jsou. Stovku pokoří 1400 kg těžký supersport za 3,2 sekundy a dosáhne maximální rychlost 375 km/h. A to prosím s poháněnou jen zadní nápravou.

Nádherné tvary a stoprocentní funkčnost – u Rufu nezapomněli ani na brzdy, keramické kotouče budou na každém kole svírat šestipístkové třmeny. Aerodynamika vozu byla dotažena k dokonalosti. Žádné obří spoilery, tenhle supersport se udrží na silnici i při extrémních rychlostech, a to jen díky svým propracovaným tvarům.

CTR3 má uvnitř vestavěnou ocelovou klec, s nějakým každodenním používáním zřejmě výrobce nepočítá. Ačkoli mnoho lidí by zřejmě vsadilo na šestistupňový manuál, v tomhle voze ho nenajdete. Ruf dal přednost sekvenční převodovce, jejíž prioritou bude jednoznačně rychlost. A co cena? Ta se bude pohybovat okolo 380 tisíc Eur (10,6 mil. Kč/12,7 mil. Sk). Vzhledem k tomu, o jak vzácný vůz jde, to určitě není přehnané…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ruf CTR3

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků