Ruf CTR3: srdeční záležitost

Ruf se rozhodl postavit od základu nový supersport. Ten bude díky svým parametrům jen těžko hledat konkurenci.

O nejnovějším dílu známé ladičské firmy Ruf jsme se již krátce zmínili v průběhu týdne. Nyní byly o voze uvolněny další informace a jeho výjimečnost si zaslouží, abychom se na něj podívali trochu podrobněji.

Ruf je svou stavbou nekompromisních vozů známý již dlouhá léta a patří jednoznačně k tomu nejlepšímu, co lze ve světě čtyř kol najít. Firma ze svých dílen vypustila již mnoho vozů, jejičhž základy měli původ u Porsche ve Stuttgartu, ale ty nejlepší díla byla přestavěna prakticky od základu. Nyní nastal čas, aby Ruf vypustil do světa automobil, který navrhl především sám.

CTR3 totiž dostalo zcela novou hliníkově-karbonovou karoserii, která má za cíl jediné – snížit hmotnost vozu na minimum. Nový je i podvozek a to navzdory tomu, že první zprávy hovořili o tom, že za základ bude vybrán ten z Caymanu. Nestalo se tak a v konečném důsledku bude tento nekompromisní supersport také o 20 cm delší.

Srdcem CTR3 nebude nic menšího než dvojicí turbodmychadel přeplňovaný boxer s objemem 3,8 litru, který se již jednou objevil u modelu RT12. Uprostřed uložený agregát se tak postará nejen o excelentní rozložení hmotnosti, ale také o oslnivý výkon 515 kW (700 k). Maximum točivého momentu dosahuje neméně působivé hodnoty 890 Nm. Chcete čísla dynamiky? Tady jsou. Stovku pokoří 1400 kg těžký supersport za 3,2 sekundy a dosáhne maximální rychlost 375 km/h. A to prosím s poháněnou jen zadní nápravou.

Nádherné tvary a stoprocentní funkčnost – u Rufu nezapomněli ani na brzdy, keramické kotouče budou na každém kole svírat šestipístkové třmeny. Aerodynamika vozu byla dotažena k dokonalosti. Žádné obří spoilery, tenhle supersport se udrží na silnici i při extrémních rychlostech, a to jen díky svým propracovaným tvarům.

CTR3 má uvnitř vestavěnou ocelovou klec, s nějakým každodenním používáním zřejmě výrobce nepočítá. Ačkoli mnoho lidí by zřejmě vsadilo na šestistupňový manuál, v tomhle voze ho nenajdete. Ruf dal přednost sekvenční převodovce, jejíž prioritou bude jednoznačně rychlost. A co cena? Ta se bude pohybovat okolo 380 tisíc Eur (10,6 mil. Kč/12,7 mil. Sk). Vzhledem k tomu, o jak vzácný vůz jde, to určitě není přehnané…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ruf CTR3

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků