Ruf CTR 3: třetí generace supersportu vyjíždí

Německý ladič a producent automobilů Ruf přichází s třetím pokračováním čtyři roky trvající ságy svého supervozu.

Společnost Ruf je tradičním a významným ladičem automobilů Porsche, z poslední doby stojí za zmínku třeba návrat Targy v podobě modelu Ruf Roadster nebo osmiválcem osazené Porsche 911 pod názvem Ruf RGT-8. Ruf ale staví také své vlastní vozy, nepřekvapí nás ale, že konstrukcím Porsche nebývají příliš vzdáleny. A to je také případ nového modelu Ruf CTR 3 s prodlouženým rozvorem náprav a karoserií z galvanizované oceli. Svým pojetím však na své dva předchůdce jednoznačně navazuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zásadní novinkou je přesun motoru zpoza zadní nápravy před ni (proto to prodloužení rozvoru). O pohon supersportu Ruf CTR 3 se ale stará stejný, dvěma turbodmychadly dopovaný plochý šestiválec s objemem 3,8 l. Oproti předchozí generaci byl ale výkon navýšen o 50 koní (37 kW) na plných 750 koní (552 kW) při 7 100 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 960 Nm při 4 000 ot./min. Ruf, který sbírá zkušenosti s přeplňováním plochých motorů Porsche zkušenosti již 30 let, opatřil každé z dmychadel vlastními chladiči stlačovaného vzduchu, které najdeme za zadními koly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na motor navazuje příčně uložená a zcela nově postavená šestistupňová převodovka s postupným řazením. Podle výrobce s ní zásadně modernizovaný vůz Ruf CTR3 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,2 s, přičemž hranice 200 km/h padne jen 9,6 s po startu. Nejvyšší rychlost stoupla o 5 km/h na výsledných 380 km/h. Karoserie spočívá na prostorovém trubkovém rámu, jehož součástí je vestavěná ochranná klec okolo posádky. Vůz vyjíždí na kovaných ráfcích a pneumatikách o rozměru 255/35 ZR19 vpředu a 335/30 ZR20.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér může být pochopitelně plně přizpůsoben požadavkům zákazníka, samozřejmostí je použití špičkových materiálů včetně kůže a Alcantary. Ruf CTR 3 prý dosahuje průměrné spotřeby 13,5 l/100 km a vyprodukuje 311 g CO2 na kilometr. Tachometr je cejchován na něco přes 400 km/h zřejmě pro případ jízdy s uragánem za autem. Tisková zpráva tentokrát byla plná překlepům, ale pevně věřím, že výše popsané údaje odpovídají skutečnosti.       
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků