Ruf CTR 3: třetí generace supersportu vyjíždí

Německý ladič a producent automobilů Ruf přichází s třetím pokračováním čtyři roky trvající ságy svého supervozu.

Společnost Ruf je tradičním a významným ladičem automobilů Porsche, z poslední doby stojí za zmínku třeba návrat Targy v podobě modelu Ruf Roadster nebo osmiválcem osazené Porsche 911 pod názvem Ruf RGT-8. Ruf ale staví také své vlastní vozy, nepřekvapí nás ale, že konstrukcím Porsche nebývají příliš vzdáleny. A to je také případ nového modelu Ruf CTR 3 s prodlouženým rozvorem náprav a karoserií z galvanizované oceli. Svým pojetím však na své dva předchůdce jednoznačně navazuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zásadní novinkou je přesun motoru zpoza zadní nápravy před ni (proto to prodloužení rozvoru). O pohon supersportu Ruf CTR 3 se ale stará stejný, dvěma turbodmychadly dopovaný plochý šestiválec s objemem 3,8 l. Oproti předchozí generaci byl ale výkon navýšen o 50 koní (37 kW) na plných 750 koní (552 kW) při 7 100 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 960 Nm při 4 000 ot./min. Ruf, který sbírá zkušenosti s přeplňováním plochých motorů Porsche zkušenosti již 30 let, opatřil každé z dmychadel vlastními chladiči stlačovaného vzduchu, které najdeme za zadními koly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na motor navazuje příčně uložená a zcela nově postavená šestistupňová převodovka s postupným řazením. Podle výrobce s ní zásadně modernizovaný vůz Ruf CTR3 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,2 s, přičemž hranice 200 km/h padne jen 9,6 s po startu. Nejvyšší rychlost stoupla o 5 km/h na výsledných 380 km/h. Karoserie spočívá na prostorovém trubkovém rámu, jehož součástí je vestavěná ochranná klec okolo posádky. Vůz vyjíždí na kovaných ráfcích a pneumatikách o rozměru 255/35 ZR19 vpředu a 335/30 ZR20.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér může být pochopitelně plně přizpůsoben požadavkům zákazníka, samozřejmostí je použití špičkových materiálů včetně kůže a Alcantary. Ruf CTR 3 prý dosahuje průměrné spotřeby 13,5 l/100 km a vyprodukuje 311 g CO2 na kilometr. Tachometr je cejchován na něco přes 400 km/h zřejmě pro případ jízdy s uragánem za autem. Tisková zpráva tentokrát byla plná překlepům, ale pevně věřím, že výše popsané údaje odpovídají skutečnosti.       
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků