Ruf CTR 3: třetí generace supersportu vyjíždí

Německý ladič a producent automobilů Ruf přichází s třetím pokračováním čtyři roky trvající ságy svého supervozu.

Společnost Ruf je tradičním a významným ladičem automobilů Porsche, z poslední doby stojí za zmínku třeba návrat Targy v podobě modelu Ruf Roadster nebo osmiválcem osazené Porsche 911 pod názvem Ruf RGT-8. Ruf ale staví také své vlastní vozy, nepřekvapí nás ale, že konstrukcím Porsche nebývají příliš vzdáleny. A to je také případ nového modelu Ruf CTR 3 s prodlouženým rozvorem náprav a karoserií z galvanizované oceli. Svým pojetím však na své dva předchůdce jednoznačně navazuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zásadní novinkou je přesun motoru zpoza zadní nápravy před ni (proto to prodloužení rozvoru). O pohon supersportu Ruf CTR 3 se ale stará stejný, dvěma turbodmychadly dopovaný plochý šestiválec s objemem 3,8 l. Oproti předchozí generaci byl ale výkon navýšen o 50 koní (37 kW) na plných 750 koní (552 kW) při 7 100 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 960 Nm při 4 000 ot./min. Ruf, který sbírá zkušenosti s přeplňováním plochých motorů Porsche zkušenosti již 30 let, opatřil každé z dmychadel vlastními chladiči stlačovaného vzduchu, které najdeme za zadními koly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na motor navazuje příčně uložená a zcela nově postavená šestistupňová převodovka s postupným řazením. Podle výrobce s ní zásadně modernizovaný vůz Ruf CTR3 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,2 s, přičemž hranice 200 km/h padne jen 9,6 s po startu. Nejvyšší rychlost stoupla o 5 km/h na výsledných 380 km/h. Karoserie spočívá na prostorovém trubkovém rámu, jehož součástí je vestavěná ochranná klec okolo posádky. Vůz vyjíždí na kovaných ráfcích a pneumatikách o rozměru 255/35 ZR19 vpředu a 335/30 ZR20.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér může být pochopitelně plně přizpůsoben požadavkům zákazníka, samozřejmostí je použití špičkových materiálů včetně kůže a Alcantary. Ruf CTR 3 prý dosahuje průměrné spotřeby 13,5 l/100 km a vyprodukuje 311 g CO2 na kilometr. Tachometr je cejchován na něco přes 400 km/h zřejmě pro případ jízdy s uragánem za autem. Tisková zpráva tentokrát byla plná překlepům, ale pevně věřím, že výše popsané údaje odpovídají skutečnosti.       
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků