15
Fotogalerie

Ruf CTR 3: třetí generace supersportu vyjíždí

Německý ladič a producent automobilů Ruf přichází s třetím pokračováním čtyři roky trvající ságy svého supervozu.

Společnost Ruf je tradičním a významným ladičem automobilů Porsche, z poslední doby stojí za zmínku třeba návrat Targy v podobě modelu Ruf Roadster nebo osmiválcem osazené Porsche 911 pod názvem Ruf RGT-8. Ruf ale staví také své vlastní vozy, nepřekvapí nás ale, že konstrukcím Porsche nebývají příliš vzdáleny. A to je také případ nového modelu Ruf CTR 3 s prodlouženým rozvorem náprav a karoserií z galvanizované oceli. Svým pojetím však na své dva předchůdce jednoznačně navazuje.

Porsche RUF CTR 02.jpg Porsche RUF CTR 03.jpg Porsche RUF CTR 04.jpg

Zásadní novinkou je přesun motoru zpoza zadní nápravy před ni (proto to prodloužení rozvoru). O pohon supersportu Ruf CTR 3 se ale stará stejný, dvěma turbodmychadly dopovaný plochý šestiválec s objemem 3,8 l. Oproti předchozí generaci byl ale výkon navýšen o 50 koní (37 kW) na plných 750 koní (552 kW) při 7 100 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 960 Nm při 4 000 ot./min. Ruf, který sbírá zkušenosti s přeplňováním plochých motorů Porsche zkušenosti již 30 let, opatřil každé z dmychadel vlastními chladiči stlačovaného vzduchu, které najdeme za zadními koly.

Porsche RUF CTR 08.jpg Porsche RUF CTR 01.jpg Porsche RUF CTR 09.jpg

Na motor navazuje příčně uložená a zcela nově postavená šestistupňová převodovka s postupným řazením. Podle výrobce s ní zásadně modernizovaný vůz Ruf CTR3 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,2 s, přičemž hranice 200 km/h padne jen 9,6 s po startu. Nejvyšší rychlost stoupla o 5 km/h na výsledných 380 km/h. Karoserie spočívá na prostorovém trubkovém rámu, jehož součástí je vestavěná ochranná klec okolo posádky. Vůz vyjíždí na kovaných ráfcích a pneumatikách o rozměru 255/35 ZR19 vpředu a 335/30 ZR20.

Porsche RUF CTR 05.jpg Porsche RUF CTR 06.jpg Porsche RUF CTR 13.jpg

Interiér může být pochopitelně plně přizpůsoben požadavkům zákazníka, samozřejmostí je použití špičkových materiálů včetně kůže a Alcantary. Ruf CTR 3 prý dosahuje průměrné spotřeby 13,5 l/100 km a vyprodukuje 311 g CO2 na kilometr. Tachometr je cejchován na něco přes 400 km/h zřejmě pro případ jízdy s uragánem za autem. Tisková zpráva tentokrát byla plná překlepům, ale pevně věřím, že výše popsané údaje odpovídají skutečnosti.       
 
Porsche RUF CTR 07.jpg Porsche RUF CTR 11.jpg Porsche RUF CTR 12.jpg
Porsche RUF CTR 10.jpg Porsche RUF CTR 14.jpg Porsche RUF CTR 15.jpg

Doporučujeme

Články odjinud