RUF po dlouhé době představuje otevřený roadster inspirovaný závodními ikonami šedesátých let a studií otevřeného Boxstera, která se do sériové výroby nedostala.
Když se podíváte do nabídky automobilky RUF, najdete v ní tři zajímavé modely, ale všechny pouze s pevnou střechou. Nadšenci do otevřeného nebe měli zatím smůlu, ale nyní RUF představuje model, který je dosyta uspokojí.
Jmenuje se Ruf Bergmeister, nebo zkráceně Project RBS, a do moderní doby přináší nádech závodních modelů šedesátých let. Konkrétně můžeme jmenovat Porsche 906, 909 a 718 RS 60 Spyder z rýsovacího plátna Tonyho Hattera. Zároveň můžeme novinku brát jako realizaci Boxstera Bergspyder, kde se idea zastavila na jediném vzniklém prototypu. Aby toho nebylo málo, příď hodně připomíná 911 generace 993.
Spojit ducha tolika modelů bylo možné pouze vytvořením zcela nové karoserie, kde je každý díl zhotovený na míru z karbonového vlákna. Kromě notoricky známých kulatých světel zaujme příď výraznými otvory v nárazníku a širokými doplňkovými světly. Blatník ozvláštňuje výkroj za kolem. Boční profil je mimořádně hladký, což dává vyniknout spoileru za předními sedadly a osobitě střiženému ducktailu na víku kufru. Zatímco světla mají nádherný retro-moderní design, se zadním nárazníkem se RUF vůbec neobtěžoval. Alespoň se nám naskýtá pohled na odhalené výfukové potrubí vzduchem chlazeného motoru.
RUF dozadu umístil vlastnoručně vyladěný plochý šestiválec 3,6 litru s přeplňováním o výkonu 331 kW s točivým momentem 599 Nm. To téměř odpovídá hodnotám verze 997 GT3 RS. Síla je tradičně posílána na zadní nápravu skrze šestistupňový manuál spojený s diferenciálem s omezenou svorností. Adekvátně je posílena také brzdová soustava. Novinka vpředu využívá karbon-keramické kotouče s vnitřním chlazením o průměru 350 mm, do nichž se zakusují šestipístkové třmeny. Vzadu postačila čtyřpístková sestava.
Barevné schéma krémového odstínu se zelenými detaily odkazuje na Porsche 909. Tím pádem se dala očekávat černá kola. Místo nich ale RUF zvolil 19palcovou sadu ve stříbrném provedení. Jak již bylo řečeno, Ruf Bergmeister je otevřeným roadsterem s minimalistickým čelním sklem. Také interiér odráží závodní jednoduchost kompletním čalouněním Alcantarou s tartanovými středy sedadel a hliníkovými pedály. Cena zatím nebyla oznámena, stejně jako plánovaný počet vyrobených kusů.