ŘSD zrušilo předražené tendry na silnice a dálnice

4 komentáře

gh
14. června • 15:33

Přijde mi to nějaké divné. Na západě jsou vícestupňové projekty standart. Naopak to české jednostupňové vypisování je divné. Pokud dělá každý stupeň jiná firma musí si zaplatit zaměření, různé průzkumy, přemodelovat si komunikaci do svého softwaru atp. A to vše stojí peníze navíc, než když to od začátku do konce táhne jedna firma.
Naopak v CZ je bežné řešit variantní trasy apod. ve vyšších stupních dokumentace,což jí samozřejmě prodražuje. Správný postup by bylo více utratit za různé vyhledávací studie, které naleznou optimální trasu dříve a jsou ze své podstaty levnější.
To je právě také výhoda vicestupňové projektování, projektant který ví že bude zpracovavat i další stupně může od počátku jít do větších detailů a podchytit problémy s vedením trasy dříve.

Kenny
13. června • 22:17

Tak tak, naráz se bojí, kolik vinných krabic by se našlo :-D :-D :-D (a že by se jich našlo!!!)

Ironik
14. června • 11:18

I při rozdělení jedné velké zakázky na několik menších se může najít nějaká vhodná příležitost pro nějaké to "château du cartone"?

Jirkasnake
13. června • 17:35

vypadá to že nynější politika, ať už je jakákoliv, začíná působit. S tim co se nahoře děje si začínaj dávat na ty zakázky bacha

Doporučujeme

Články odjinud